Gjest Gjesta Skrevet 2. juni 2006 #1 Skrevet 2. juni 2006 Er det bare hunden vår som er sær, eller er det vanlig at valper ikke er så gira på å komme seg ut som voksne hunder? Selv om valpen vår stortrives ute, så tar hun seg laaaaaaaang tid på å lette på rumpa og lunte mot døra når vi skal ut. Selv om hun er trengt kan hun finne på å sitte der i et par minutter og bare se på oss mens vi lokker og kaller og rasler med nøkler. Har vi fått verdens mest bedagelige valp, eller er dette normalt for små tasser?
Gjest vimse Skrevet 2. juni 2006 #2 Skrevet 2. juni 2006 (endret) Jeg kan ikke huske at mine har vært slik, vi har heller måtte trene på at de skal vente på klarsignal for å få lov til å gå ut døren... Gå ut døren, så kommer den nok etter Endret 2. juni 2006 av vimse
Gjest Gjesta Skrevet 2. juni 2006 #3 Skrevet 2. juni 2006 Gå ut døren, så kommer den nok etter ← Tror du ikke vi har prøvd! Da legger dyret seg bare ned og sover litt til! Hjemmealenetrening går greit da...
Gjest vimse Skrevet 2. juni 2006 #4 Skrevet 2. juni 2006 En aktiv liten krabat med andre ord... En fattig trøst får være at den i alle fall trives inne i sitt nye hjem
Kvitil Skrevet 3. juni 2006 #5 Skrevet 3. juni 2006 : Har en Golden rettriver som er klar til å gå ut før jeg tar på meg sko. Han har det på følelsen før jeg skal ut. Han vil altid vere først ut . Kan nok forandre seg din hund også.
Gjest gjest1 Skrevet 3. juni 2006 #6 Skrevet 3. juni 2006 Valper er lav på rangstigen, og vil helst tisse hjemme... Hagen er perfekt, men prøver du dra med valpen på lang tur, så vil h*n knipe igjen om den har normale instinkter. Når den er ca 6 mnd er den mer ungdom og frekkere. Da kan den også finne på å bli din sjef... Hunden din høres helt normal ut.
Quinden Skrevet 30. november 2006 #7 Skrevet 30. november 2006 Hei "Problemet" er nok over nå. Det er sånn at valper ikke forlater "huset" sitt før de er ca. 4 måneder. Dette stammer fra ulven, der ulveungene ikke forlater hiet sitt før den alderen. Etter dette er det ikke noe problem. Jeg hadde en valp som jeg måtte bære ut på do da den var liten, men dette ble fortalt av en hundekjenner og helt normalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå