Gå til innhold

Pannekaker uten egg

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest

har ikke nøyaktig oppskrift, lager på slump.

du lager bare som vanlig, bare uten egg. og så er det viktig at den får svelle i 20-30 min.

hvetemel

sammalt hvete fint

havregryn

salt

smelta smør

melk

ja, det var vel alt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Pannekaker (uten egg!)

Middag - Ca 10-15 stk

* 3 ss sukker

* 2 ts kardemomme

* 2 ts bakepulver

* Ca 1/2 dl smeltet margarin

* Ca 8 dl melk

* Endel hvetemel

* 2-3 ss havregryn

Bland sukker, kardemomme, bakepulver, smeltet margarin, havregryn og melk i en bolle med hurtigmikseren. Tilsett 2-3 dl hvetemel og ha deretter litt og litt hvetemel oppi til røra har blitt passelig tykk. Siden oppskriften er uten egg er det viktig å ha skikkelig varme på stekepanna og ha riktig konsistens på røra - hvis røra er for tynn blir det "bare krøll" og hvis den er for tykk kan pannekakene bli litt rå - så prøv deg fram.. Hvis pannekakene har en tendens til å svi seg fast tilsetter du mer margarin. Servér f.eks. med:

* blåbærsyltetøy

* sukker

* sukker med sitronsaft på

* bacon

* is og syltetøy

* brunost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers får man kjøpt erstatning for egg.

Jeg er allergisk mot egg og bruker noe som heter no egg. Det er et pulver man blander med vann så blir det erstatning for egg.

Jeg synes ikke ting smaker annerledes da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest splæsj
Ellers får man kjøpt erstatning for egg.

Jeg er allergisk mot egg og bruker noe som heter no egg. Det er et pulver man blander med vann så blir det erstatning for egg.

Jeg synes ikke ting smaker annerledes da.

Er det lenge siden du sluttet med egg?

Jeg sluttet med melk for mange år siden, og når jeg spiser soyarømme nå, så synes jeg det smaker akkurat som rømme. (selv om jeg logisk sett vet at det ikke smaker det samme)

Det er ca et år siden jeg sluttet med egg, og jeg kan love at for mine smaksløkker smaker "no egg" IKKE egg. Den består for det meste for potetmel, foresten, ofte er det like greit (og billigere) å bruke vanlig potetmel i stedet. Jeg har prøvd no egg i kaker, ol, og det var en miserabel opplevelse.

Når det gjelder pannekaker finnes et et gammelt veggisråd: Erstatt egg med most banan. En most banan pr egg. Har lagt pannekaker på den måten, det gikk helt fint.

Trådstarter: Noen oppskrift har jeg ikke, har bare prøvd meg frem fra gang til gang.

Endret av G. Sky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd det i kaker, og de ble veldig gode.

Og det syntes alle de som fikk smake og. Mannen min syntes de var ekstra gode.

Men jeg har ikke prøvd det i pannekaker da, men skal huske tipset ditt med banan.

Er ca 3 mnd siden jeg sluttet og spise egg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bokhvetemel er fint å lage pannekaker av. Fordi det binder så godt sammen.

:Nikke: - bokhvetemel er så proteinrikt i seg selv at det kan erstatte både egg og melk i pannekakerøren, man trenger ikke tilsette noe annet enn salt og vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Pannekaker (uten egg!)

Middag - Ca 10-15 stk

* 3 ss sukker

* 2 ts kardemomme

* 2 ts bakepulver

* Ca 1/2 dl smeltet margarin

* Ca 8 dl melk

* Endel hvetemel

* 2-3 ss havregryn

Bland sukker, kardemomme, bakepulver, smeltet margarin, havregryn og melk i en bolle med hurtigmikseren. Tilsett 2-3 dl hvetemel og ha deretter litt og litt hvetemel oppi til røra har blitt passelig tykk. Siden oppskriften er uten egg er det viktig å ha skikkelig varme på stekepanna og ha riktig konsistens på røra - hvis røra er for tynn blir det "bare krøll" og hvis den er for tykk kan pannekakene bli litt rå - så prøv deg fram.. Hvis pannekakene har en tendens til å svi seg fast tilsetter du mer margarin. Servér f.eks. med:

* blåbærsyltetøy

* sukker

* sukker med sitronsaft på

* bacon

* is og syltetøy

* brunost

ER det mulig å lage disse uten bakepulver??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 år senere...
Gjest BettyBoop

gammel tråd jeg vet, men kan man lage pannekaker uten egg også uten bakepulver?

WebRep

Samlet vurdering

Dette nettstedet er ikke rangert

(ikke nok stemmer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...