Gjest gjest1 Skrevet 2. juni 2006 #1 Skrevet 2. juni 2006 Jeg og samboeren planlegger å gifte oss. Ingen av oss ønsker noe stort, tradisjonelt bryllup. Vi tenker på å dra på en lengre reise til Asia og gifte oss der alene. Er det noen her som har hatt utradisjonelle, små brylluper enten her hjemme eller i utlandet? Vil gjerne høre andres efaringer. Hvordan tilbragte dere dagen? Hvor giftet dere dere? Hvordan gjorde dere det med forlovere? Hva hadde dere på dere? Og hva ville dere eventuelt gjort annerledes?
Gjest gjest1 Skrevet 3. juni 2006 #2 Skrevet 3. juni 2006 Ingen? Vi blir tydeligvis mer utradisjonelle enn vi hadde trodd.
*Emma* Skrevet 3. juni 2006 #3 Skrevet 3. juni 2006 Vi skal gifte oss utradisjonelt..men siden det ikke er før mars 2007 har jeg ingen erfaringer å dele med deg. Vi skal til Florida.
Gjest gjest1 Skrevet 3. juni 2006 #4 Skrevet 3. juni 2006 Vi skal gifte oss utradisjonelt..men siden det ikke er før mars 2007 har jeg ingen erfaringer å dele med deg. Vi skal til Florida. ← Så kjekt! Helt alene eller med familie eller kanskje bare forlovere?
*Emma* Skrevet 3. juni 2006 #5 Skrevet 3. juni 2006 I utgangspunktet skulle vi reise dit på ferie i 14 dager. Så bestemte vi oss for å gifte oss også. Vi regnet ikke med at noen hverken ville eller kunne bli med oss. Men vi sa ifra til alle både venner og nær familie at de som ønsket å bli med var hjertelig velkommen. Foreldrene våre, min bror m kjæreste, 3 av mine venninder og 2 av sambos kompiser kommer!! (Så er det 2 venner til som er usikre og 4 familie medlemmer på sambo sin side...) Avhangig av hvor mange avd eusikre som kommer blir vi mellom 14 og 20 totalt! Vi syns det er helt supert at så mange vil og plutselig blir det mye mere "skikkelig bryllup" enn vi i utgangspunktet trodde vi ville få. (Noe jeg er kjempe glad for!) Bryllupet er et kompromiss...jeg ønsket full pakke og sambo ønsket rådhuset...nå får jeg romantikk og bryllup og han sliper taler, masse oppmersomhet, vals osv osv. Siden jeg har jobbet ett år i USA for Disney og forelsket meg helt i deres bryllups opplegg blir det sånn www.disneyweddings.com Vi skal gifte oss på "location 1" The wedding Pavillion!
Arkana Skrevet 3. juni 2006 #6 Skrevet 3. juni 2006 Siden vi også gifter oss neste år har vi heller ingen erfaringer, men vi tenker som dere. Vi ønsker et lite bryllup. Vi skal gifte oss borgerlig med kun nærmeste familie til stede. Etterpå blir det middag på en god restaurant før vi samles hjemme hos oss til kaker, kaffe ++ Akkurat slik vi ønsker oss. Det viktigste er at vi blir gift, at det blir en hyggelig dag og at vi får dele den med de vi er mest glad i.
Pasha Skrevet 3. juni 2006 #7 Skrevet 3. juni 2006 Gifter meg også litt utradisjonelt. Reiser til new york om 3 mnd og gifter meg der i sjømannskjerka. I utgangspunktet var det bare meg og samboeren min som skulle reise. ,men så sa forloveren min + foreldere mine at de ville være med + at familien min i usa kommer (totalt 6 stk) Etter vielsen reiser vi til en restaurant og spiser middag der. Hjemme igjen i norge tar vi en liten fest med middag før den nærmeste familien.
marsy Skrevet 3. juni 2006 #8 Skrevet 3. juni 2006 vi gifter oss også ganske utradisjonelt, på "landsbygda" i England. Men vi gifter oss også neste år, så jeg har ikke så veldig mange erfaringer å dele..... har booket lokale, et gammelt herskapshus som er omgjort til hotell. Skal ha både selve sermonien og selskapet på hotellet. Inviterer med oss nærmeste familie, forlovere og nærmeste venner (ca 35 totalt), siden det er flere som har sagt at de har veldig lyst til å være med....sender ut innbydelser i løpet av juli, så fort vi får bekreftet dato du får bare spørre hvis det skulle være noe du lurer på
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #9 Skrevet 4. juni 2006 Vi tok med oss aller nærmeste familie til Svalbard og giftet oss i den flotte kirka som finnes der. Dette fordi vi hadde vært der på en liten ferietur og forelsket oss helt i stedet. Vi ordnet med booking av fly og hotellovernatting til de som trengte det, slik at de reiste som "gruppe", men de måtte betale disse utgiftene selv. Hundespann fra kirka til hotellet hvor festen fant sted, det var en fantastisk dag !! Ellers har vi vært i sjømannskirka i Singapore, og skulle jeg giftet meg et sted i Asia, så ville det nok ha blitt der.
Huldra:) Skrevet 4. juni 2006 #10 Skrevet 4. juni 2006 Siden jeg har jobbet ett år i USA for Disney og forelsket meg helt i deres bryllups opplegg blir det sånn www.disneyweddings.com Vi skal gifte oss på "location 1" The wedding Pavillion! ← Hva koster det? Virker jo bare superromantisk
*Emma* Skrevet 4. juni 2006 #11 Skrevet 4. juni 2006 (endret) Hva koster det? Virker jo bare superromantisk ← Vi betaler vel rundt 22.000 for en pakke som inneholder: - vielsen i paviljongen - musikk under vielsen og på mottagelsen etterpå (tror det er fiolin og piano) - brudebukett og blomst til mannen - limosin i 4 timer (dvs litt før og litt etter vielsen) - fotograf som laget ett album m bilder tatt under vielsen og "vanlige poseringsbilder" etter vielsen. - 2 etasjes kake til mottagelse etter vielsen - champagne til 4 pers på mottagelsen (vi må betale extra for champis til de resterende gjestene) Hva man velger å gjøre utover dette blir jo opp til hver enkelt. Vi har planer om å leie et sted å ha middag og bar. Vet ikke pris på det enda... Blir det for dyrt velger vi bare "vanlig middag på restaurant". Flybilletter og hotell etc etc kommer naturligvis også i tillegg - men siden vi uansett skulle hit på ferie tar vi ikke det med i "bryllups budsjettet" Endret 4. juni 2006 av *Emma*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå