Gå til innhold

Vil ha festen i telt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg trenger hjelp til bryllupslokale.. Har så utrolig lyst på å ha middagen i telt! Men mine to problemer, eller spørsmål til dere erfarne:

1) Noen som har erfaring med leie av telt, dvs. hvilket firma er billig og bra?

2) Har egentlig ikke et sted å slå opp telt heller.. Drøm i startfasen det her! Fordi teltet blir dyrt må det være et sted som ikke koster mye å leie, hvor man kan ha med mat&drikke selv. Noen som har forslag?

Gifter oss i Bærum.. Er selvsagt villig til å kjøre litt for det rette stedet, men i oslo/asker/bærum er det jeg først og fremst ser etter..

Tusen tusen takk :):):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den flyvende tallerken leier ut selskapstelt, og alt du trenger til å dekke bordet med. En i familien min hadde bryllup i telt, og det var kjempefint, men litt kaldt ut over kvelden, selv om det var en varmeovn der. Dessuten må du belage deg på å bekymre deg MYE for om været blir bra. Det blir liksom aldri helt regntett...

Gjest Svimle
Skrevet
Den flyvende tallerken leier ut selskapstelt, og alt du trenger til å dekke bordet med. En i familien min hadde bryllup i telt, og det var kjempefint, men litt kaldt ut over kvelden, selv om det var en varmeovn der. Dessuten må du belage deg på å bekymre deg MYE for om været blir bra. Det blir liksom aldri helt regntett...

Teltene vi skal leie er mye brukt til bryllup, og er 100% regntette!

Vi har en byggtørker som skal sørge for god varme (den er så kraftig at den varmer opp store arealer på kort tid), og legger gulv slik at det ikke skal sildre inn vann.

Så været trenger ikke å være til bekymring om det er skikkelige kvalitetstelt.

Men nå har nå jeg bestilt bra vær, så.... :ler:

Jeg kan desverre ikke anbefale TS om hverken utleiere eller utearealer, da mitt bryllup står på en helt annen kant av landet.

Skrevet
Teltene vi skal leie er mye brukt til bryllup, og er 100% regntette!

Vi har en byggtørker som skal sørge for god varme (den er så kraftig at den varmer opp store arealer på kort tid), og legger gulv slik at det ikke skal sildre inn vann.

Så været trenger ikke å være til bekymring om det er skikkelige kvalitetstelt.

Men nå har nå jeg bestilt bra vær, så.... :ler:

Joda, akkurat dette hadde teltet i det bryllupet jeg var i også. Det kom ikke inn mye vann, men litt langs teltstengene/pålene (eller hva man skal kalle det), og hvis det kommer veldig mye regn, kan taket begynne å henge litt. Den byggtørkeren varmer mens den står på, men varmen forsvinner fort, og den bråker sånn at den ikke kan være på hele tiden.

vann på gulvet var ikke noe problem.

Gjest Svimle
Skrevet
Joda, akkurat dette hadde teltet i det bryllupet jeg var i også. Det kom ikke inn mye vann, men litt langs teltstengene/pålene (eller hva man skal kalle det), og hvis det kommer veldig mye regn, kan taket begynne å henge litt. Den byggtørkeren varmer mens den står på, men varmen forsvinner fort, og den bråker sånn at den ikke kan være på hele tiden.

vann på gulvet var ikke noe problem.

Det er nok sikkert forskjellige løsninger på teltene, for de vi skal leie har "helkledte" stenger. Litt vanskelig å forklare, men det er altså ingen åpninger

annet enn selve "dørene".

Byggtørkeren som vi har bråker ikke mer enn hva musikken overdøver for å si det slik.

Takene på teltene vi leier går i en spiss opp, slik at det ikke kan samle seg vann sånn at det begynner å henge. Hadde de gjort det, så hadde jeg nok vært bekymret ja!

Et godt tips når en skal leie telt er å be om referanser eller snakke med andre som har leid akkurat de teltene en vurderer. Da får en fort vite hvordan det ble i forskjellig vær.

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Jeg gleder meg på dine vegne. Har faktisk vært på tanken selv. Blir sikkert utrolig koselig bryllup som er uten om det vanlige.

Det som jeg tror kan være litt problematisk er tilgang til kjøkken. Problemet kan lett fikses med å leie et sted med kjøkken tilgang. Siden alt med tanke på telt, bord, stol, dekketøy, gulv, lys, varme, toalett kan kjøpes, så lurer jeg virkelig om det er mulig å lage mat når man ikke har tilgang på kjøkken og kjøkken utstyr. Til mitt bryllup skal vi grille, men tenker mye på hvordan det blir med dessert og kaker.

Vil jo sette det opp noen dager før, så man får tid til å dekke på osv. Utleierpartner AS har det meste innen dette. De gjør nesten alt for deg, men det koster. Kan tenkes at det blir ekstra stress fra å bare ha bryllupet på et hotell eller restaurant. Siden man MÅ planlegge ALT til den minste detalj selv.

Lykke til og hold oss (hvert fall MEG) oppdatert.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor er det viktig med telt?

Hvis dere skal sette opp teltet et sted med skikkelige fasiliteter må dere nok regne med at det vil koste. Skikkelige toaletter er et minstekrav.

Du skriver at dere vil ha middagen i teltet. Hvor skal dere ha resten av selskapet? Tenker dere å leie et lokale i tillegg til teltet?

Jeg har vært i selskaper i telt og personlig synes jeg det er ganske stusselig. Særlig hvis været er dårlig og vind og regn slår mot teltet. Selv om det er aldri så mye byggtørkere og annen varme så blir det ganske rått i et telt om været er dårlig.

Skrevet

Vi hadde bryllupet i telt for snart 5 år siden. Var en fantastisk dag særlig fordi vi hadde knallvær. Vi hadde bryllupet i august, er nok lurt og ha det i slutten av juli, begynnelsen av august for da pleier været å være mest stabilt. Hadde ikke turt og hatt et slikt bryllup i mai/juni.

Vi leide et sikkelig telt med kraftig duk. Det var også gulv i teltet. Hadde også byggvarme men den trengte vi ikke slå på før kl.2 om natten. Vi betalte 5000 for teltet da slo de det opp på torsdag kveld og tok det ned på søndagen. Dette var et lite firma, husker ikke hva det heter.

Vi hadde det hjemme i hagen slik at gjestene hadde tilgang til toaletter + at kjøkkenet ble brukt. Gavebordet hadde vi også inne.

Hadde det vært helt elendig vær hadde vi hatt plass innendørs.

Jeg tror det kan være veldig vannskelig å gjennomføre et slikt bryllup uten og ha et lokale i nærheten med toaletter osv. Det er mye jobb med et slikt bryllup, man skal ha bestikk, tallerkner, bord, stoler, duker osv. det er mye og tenke på. Men det var verdt alt slitet.

Skrevet

Hei!

Vi ser for oss middag i telt og kake/kaffe+fest inne i et lokale. Så toaletter og kjøkken skjønner vi at vi må ha! Hvorfor vi vil ha telt? Først og fremst fordi vi gifter oss midt på sommeren og vil at det skal være et sommerbryllup. For det andre fordi vi ønsker grillbuffet til hovedrett, og da synes vi at telt passer best.. Noen som kan være til mer hjelp..? :)

Gjest gjest1
Skrevet

Mine foreldre hadde sølvbryllup i telt i fjor sommer. Var utrolig heldige med været, men regnet vel en times tid rundt midnatt. Var likevel ikke noe problem.

Vi sa fra at det var utendørs, så gjestene tok med seg klær deretter, vi krevde heller ikke noe voldsomt pyntet antrekk, skrev "sommerpent". Leide fra Flyvende tallerken. De kom lovlig sent kvelden før (vi skulle jo pynte), og manglet noen stenger osv. Men de fikk det nå opp likevel. Det ble hentet tirsdag uken etter, ikke søndag kveld/mandag morgen som avtalt. Derfor måtte vi fjerne veggene selv, så bilene kunne kjøre inn. Hadde teltet hjemme, men vi er heldige og har stor plass da. Hadde det på grus, så skaffet matter som vi la utover hele teltet for å beskytte sko og klær fra støv som virvler opp når man går

Gjest Gjest
Skrevet

-Det bråker innmari om det regner. Det kan bli et problem å høre taler, og det er slitsomt å høre på trommelyden hele dagen.

-Det er kaldt om det er kaldt og varmt om det er varmt, og det hjelper lite at det er en vifte i alle hjørnene om du ikke sitter rett ved (har frosse _mye_ i telt)

-Det blir veldig fuktig inne i teltet om det regner (luftfuktighet)

-Det koster_mye_ å leie inn telt, og husk at gulv skjelden er inkludert. Du må også leie stoler, bord tallernkner etc.

-Alle gavene og alt annet av verdi må fraktes fra teltet samme kveld som bryllupet står. Det tar lang tid å pakke ned gaver mm.

-Du bør ha en form for kjøkkenløsning

-Du må ha toaletter.

+Det er supert om været er godt, og du kan være heldig å finne en fin plass å ha det

Eneste tilfellene hvor jeg synes telt fungerer er når en har et hus som ikke er stort nok til å romme alle gjestene til middag, og har plass til telt i hagen. Da kan man ha dansegulv ute, og sitte inne dersom det er kaldt etter middagen. Da har man også toaletter og kjøkken.

Ellers så er gulesider.no fin, eller google. da finner du kjept en fire fem firma. og husk referansene ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...