Gjest Gjesta Skrevet 6. juni 2006 #21 Skrevet 6. juni 2006 Flott at du følger opp dette på en god måte, Gry! Det bør for øvrig ikke være noe problem at en del (flertallet?) brukere ikke ønsker bilder i innlegg så lenge hver enkelt kan velge om bilder skal vises eller ikke. Hilser Tispa, som misliker tickere men ønsker illustrasjoner i innlegg velkommen.
Gjest Gjesta Skrevet 6. juni 2006 #22 Skrevet 6. juni 2006 Jeg syns det burde være lov å bruke img-tags i innlegg. Som Slangen sier så kunne det vært begrenset til å bruke sider som f.eks imageshack.us. Tror endel tråder kunne blitt mye mer interessante dersom det var lov å legge ved bilder. Og jeg hadde iallefall ikke sluttet å være supermedlem selv om alle brukere fikk lov til å bruke bilder i innlegg.
Dru Skrevet 6. juni 2006 #23 Skrevet 6. juni 2006 Jeg supplerer Gry litt, siden vi blir bedt om innspill her. Dessverre blir det litt negativt, men jeg må jo tenke litt på hvordan hverdagen for oss modder blir også. Ofte er bildene som linkes til veldig store. Det gjør at sidene forskyves en del, og scrolling sidelengs kan fort bli en del av hverdagen. Som jeg har lagt merke til, så blir hele siden bredere, ikke bare det innlegget bildet ligger i, og da må man scrolle for å lese resten av innleggene også. I tillegg er det ofte sånn at servere kan være treige, og at det tar en evighet å laste et bilde. Noe som selvsagt går ut over den totale opplevelsen av ytelse på forumet, selv om det ikke er forumet som er treigt. Vi som har en god del å gå gjennom hver dag vil nok lide mer av dette enn dere andre. Så regner jeg med at vi må bedrive brukerstøtte på den funksjonen i tillegg til alt det andre. Og svare på hvorfor eksterne bilder ikke lastes skikkelig, osv. Men om det skulle blitt vurdert, skulle vi da hatt en whitelist på steder som tillates? For min egen del kan jeg se at det blir litt upraktisk, i og med at vi må inn og sjekke hver link for å se om den er fra en whitelisted side. Gry er også så vidt inne på kopirett, og jeg har skjønt at dersom bilder med kopirett blir lagt ut her, så kan det koste en god del. For min egen del, som bruker av forumet, så ville jeg ikke hatt noe spesielt mot å ha den muligheten, litt avhengig av i hvilken grad den ble brukt. Men jeg kan like gjerne trykke på en link, som å få bildet opp i innlegget. Det spiller liksom ingen rolle.
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 6. juni 2006 #24 Skrevet 6. juni 2006 Det er mye som kan oppstå av problemer. Man kan også redigere wikipedia-artikkel om månen, slette alt og skrive at den er en gul ost, men det skjer ikke. Bilder fungerer greit i alle andre forum, så jeg kan ikke skjønne at det skulle være noe større problem her. For store bilder pleier ikke ofte å være et problem, heller ikke trege servere. Dere må egentlig sjekke bilder som er linket, ikke sant? Da kan det jo være at den også er treg og tar halve dagen å få opp. Hva gjør dere da?
Dru Skrevet 6. juni 2006 #25 Skrevet 6. juni 2006 Det i Wikipedia har blitt gjort. Opp til flere ganger.
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 6. juni 2006 #26 Skrevet 6. juni 2006 Ja, jeg vet det, men det var i grunn ikke poenget. Det er ikke et større problem for Wikipedia enn at de klarer å hanskes med det, det var det jeg prøvde å si. Så godt som ingen artikler blir vandalisert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå