aline Skrevet 12. desember 2002 #61 Skrevet 12. desember 2002 Jeg synes det er helt greit å gi råd og tips til folk som lurer. Jeg synes også det er helt ok at Milla og andre diskuterer design og moter og luksus og annet hele dagen. Jeg synes også det er helt ok at Milla forteller folk som syter over hvor mye den og den billig-maskarane klumper, at da er det vel på tide å skaffe seg litt mer kvalitetssminke da! Det jeg ikke liker, er at det skal være nødvendig å snakke nedsettende om de billigere merken hver gang muligheten byr seg, helt uavhengig om noen har klagd på det billige eller sier at de bruker det! Disse HOVEDreglene deres, kan dere også ha for dere selv. De eksisterer for dere, ikke for alle! Herregud, greit man kan vite mye om ting, og dele det med folk som ønsker å dele dette, som sagt, jeg tenker ikke på DET som snobberi! Men jeg HAR faktisk prøvd dyr sminke! Både maskaraer og øyenskygger og pudder, det funket dårlig på MIN hud! og mine øyevipper! Ja, jeg kunne da prøvd enda et dyrt merke, men å kjøpe dyre merker etter dyre merker for å teste om jeg kan bruke dem, DET blir for dyrt for meg! Ihvertfall når jeg finner rimeligere sminke som funker helt flott! Og kom ikke her å si at vi som ikke tilber dyrt og merketing ikke har råd til å ha prøvd det, som en var innom!! DET blir enten snobbete å si eller direkte teit! Vi prioriterer forskjellig alle sammen, min prioritering passer meg, din passer deg! Så lenge jeg ikke rakker ned på din, så la være å spekulere i og rakke ned på min!
elle Skrevet 12. desember 2002 #62 Skrevet 12. desember 2002 Men jeg HAR faktisk prøvd dyr sminke! Både maskaraer og øyenskygger og pudder, det funket dårlig på MIN hud! og mine øyevipper! Ja, jeg kunne da prøvd enda et dyrt merke, men å kjøpe dyre merker etter dyre merker for å teste om jeg kan bruke dem, DET blir for dyrt for meg! quote] Jeg jobber i et parfymeri og der har vi funnet den perfekte løsningen på dette problemet. Du bestiller en make up time hvor vi prøver de produktene på deg (og dette er alt fra kremer til make up) Og da får du anledning til å prøve dette på an dag, da kan du se om du tåler mascaraen, om du liker leppestiften eller om du syntes skyggen sitter godt! Når det gjelder kremene er det prøver å få av de fleste merkene! Og om de ikke har lager vi ofte til deg. Men vi er flinke til å sile ut de som "lever" på prøver. det er derfor vi er der for å hjelpe dere som lurer på hva dere kan bruke etc. Billig merkene får du skjelden anledning til å prøve i forkant. de har også skjelden testere på disse i butikkene. Jeg blir litt provosert når mange lar være å kjøpe en krem pga pris. (Om det er fordi man ikke har råd er det en helt annen ting.. For det har jeg full respekt for!) Men det jeg vil frem til er at jeg har offte kunder som kommer inn til meg og skal ha en krem gjerne anti rynke. Hun spør hva vi har og får masse info kjenne på kremen etc. Jeg forteller henne masse fordi jeg vet hva jeg snakker om.. og så spør hun om prisen og da svarer jeg feks 459,- Og kunden rykker da bakover i full oppstandelse.. Og blir sint og mumler noe sånt som at hun går heller på Rimi.. det er dette jeg blir provosert over.. Nå sporet jeg kanskje litt av her...
Klips Skrevet 12. desember 2002 #63 Skrevet 12. desember 2002 Hehehe, egentlig er det vel vi som ikke kjøper dyrt som er mest overfladiske? Kniver og sånn kjøper jeg dyrt, men servise kommer fra IKEA og klær fra HM&co, nettopp fordi jeg IKKE vil ha de samme klærne om 10 år. Har kjøpt dyrt noen ganger og du blir jo ALDRI kvitt det, selv om det som oftest skjer subtile forandringer i moten som gjør at selv det mest klassiske plagg IKKE er like lekkert 10 år etter. Men ser ut som nytt gjør det, så du kan jo ikke kaste det Det jeg mener er at jeg som har så kort attention-span på klær og stadig trenger en ny "fix" må være mye mer overfladisk enn de som nøyer seg med en kåpe hvert tiende år? Når vi snakker om overfladiskhet altså. Ellers har jeg ikke lest så mange snobbediskusjoner tror jeg, men synes de kan være både interessante og ikke minst VELDIG UNDERHOLDENDE når jeg kommer over dem Av og til får man gode tips, andre ganger en god latter. LA SNOBBERIET LEVE!
Gjest Hilde Skrevet 12. desember 2002 #64 Skrevet 12. desember 2002 Tror mange har misforstått grunnen til at jeg i det hele tatt startet denne diskusjonen. Det har slett ikke vært å rakke ned på de av oss som velger å kjøpe dyr sminke, dyre klær, dyrt hus og dyr innredning til huset for øvrig ... men poenget mitt var at man trenger vel ikke å dra dette inn i hvilken som helst diskusjon og la det høres ut som om man selv har monopol på alt vett og forstand. Alt i alt så dreier dette seg om hva man prioriterer å bruke pengene våre på - få eller ingen av oss kan prioritere det beste av alt - det nekter jeg å tro. Noen velger å bo i fine hus, noen proriterer saker og ting til barna sine, noen synes det er greit å kunne bruke masse penger på reiser og opplevelser, andre igjen flotte biler og flotte klær ... noen har mer penger enn andre og kan velge å bruke mye penger på flere av de ovennevnte tingene - så har vi de ytterst få som kan velge alt fra øverste hylle. Men har du noensinne hørt de skryte eller rakke ned på de som ikke har den samme muligheten ? Det har ikke jeg - faktisk ikke før jeg til stadighet har kommet over det i diskusjoner her inne.
Gjest sexysadie Skrevet 12. desember 2002 #65 Skrevet 12. desember 2002 Tviler ikke på at du har mange talenter, Milla. I tillegg til uovertruffen kunnskap om hud, hår, livsstil og interiør er du et unikum når det gjelder å dele disse kunnskapene med andre. Og det på en ofte så usmakelig og nedlatende måte at budskapet forsvinner i all selvdyrkelsen. Snedig hvordan d faste panelet blir til gjester når de skal hetse folk....
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 12. desember 2002 #66 Skrevet 12. desember 2002 Snedig hvordan d faste panelet blir til gjester når de skal hetse folk.... Det er minst like snedig at mod. lar det stå ;-) men jeg gidder ikke bry meg- som sagt så er det bare misunnelse fra bitre alenemødre med dårlig økonomi og dårlig hud. Milla
Lisle Skrevet 12. desember 2002 #67 Skrevet 12. desember 2002 som sagt så er det bare misunnelse fra bitre alenemødre med dårlig økonomi og dårlig hud. Milla hihihihihi!!! nous sommes d'accord!
Jen Skrevet 12. desember 2002 #68 Skrevet 12. desember 2002 Det er minst like snedig at mod. lar det stå ;-) men jeg gidder ikke bry meg- som sagt så er det bare misunnelse fra bitre alenemødre med dårlig økonomi og dårlig hud. Milla Så DET er misunnelse, altså. Men i diskusjoner om f.eks gravide som føler seg urettferdig behandlet er det IKKE misunnelse? Da er det nærmest sykt å snakke om misunnelse. Så fint det må være når alt passer ens egne oppfatninger.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 12. desember 2002 #69 Skrevet 12. desember 2002 Men i diskusjoner om f.eks gravide som føler seg urettferdig behandlet er det IKKE misunnelse? Da er det nærmest sykt å snakke om misunnelse. Jeg synes ikke sammenligningsgrunnlaget her holder mål. Livsvalg og valg av rett make-up er to vidt forskjellige ting. Men tilbake til debatten. Når det gjelder merker og hva som er bra og ikke bra så synes jeg at vi som vil skal få diskutere dette. Jeg er dog enig i at "da jeg var på vei til jobb i den nye Chanel drakten"- innlegg er tåpelige, jeg har aldri skrevet noe slikt og har heller aldri sett noe sånt på KG heller. Milla
fruenge Skrevet 12. desember 2002 #70 Skrevet 12. desember 2002 Noen ser ikke skogen for bare trær. Mulig vi ikke har sett setningen om Chanel drakten her inne, men vi har jamme sett mye annet. Husker dere kåpen?
Gjest sandix Skrevet 12. desember 2002 #71 Skrevet 12. desember 2002 Snodig tråd. Ting, ting, ting... Jaja.
Cassandra Skrevet 13. desember 2002 #72 Skrevet 13. desember 2002 Om min venninne KUN kjøper DYYYYYYYYYYYYYYRE ting som JEG ikke har råd til, så blir det ikke et problem før hun ser ned på meg. Det er snobberi for meg; personer som oppfører seg nedlatende mot andre som ikke passer inn i deres format av hvordan et menneske skal se ut, oppføre seg, hva de skal kjøpe, hvor de skal kjøpe det og hvilket merke det skal være. Det er ikke bare snobberi, det er å sette mennesker å bås og mangle toleranse for at vi ikke alle er like. De som har råd til merkevarer; løp og kjøp. De som IKKE har råd, la det være. Poenge må vel være at vi godtar forskjellene og at vi ikke ser hverken opp eller ned på mennesker basert på HVORDAN de går kledd eller ser ut. Mine tanker i natten.
birgitte242 Skrevet 13. desember 2002 #73 Skrevet 13. desember 2002 Fint at man kan diskutere ulike produkter - i alle prisklasser. Noe helt annet er den vulgære namedroppingen noen driver med. En kvinne med stil og ikke minst respekt for seg selv har ikke behov for å opplyse omverdnen om hvor mye kåpen hennes koster.. For hva hjelper det vel at innpakningen er i ren cashmere når innholdet er simpelt?
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 14. desember 2002 #74 Skrevet 14. desember 2002 Noe helt annet er den vulgære namedroppingen noen driver med. Hvis folk lurer på hvilken kåpe etc. vedkommende snakker om så har man lov til å si navnet på den. Jeg nevner merkene jeg bruker på mange ting slik at folk som er interessert kan få tak i det samme. Hva hjelper det å si at "jeg vet om en kjempefin leppestift" hvis man ikke har lov til å si navnet. Dette er jo bare tåpelig. Hvorfor skal man bli kalt simpel av den grunn? Milla
fruenge Skrevet 14. desember 2002 #75 Skrevet 14. desember 2002 Jo det er vel greit å si navnet på tingen når folk spør, eller hvis du vil tipse. en siden du trydeligvis ikke helt forstår så har jeg samlet et par setninger som hvertfall jeg har stusset over. "I esken lå det en 3/4 lang cashmere frakk med pelskrage og belte fra Bergdorf & Goodman." "Men ring har jeg, en vakker diamantring fra Tiffany kjøpt i New York. " hva i alle dager har navnet på butikken hvor tingen er kjøpt noe å si, hvis du ikke synes det er viktig for de der ute å vite at dette er dyyre ting?
Tusenfryd Skrevet 15. desember 2002 #76 Skrevet 15. desember 2002 Nå var det vel heller ikke Milla vi skulle diskutere...?
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. desember 2002 #77 Skrevet 15. desember 2002 "I esken lå det en 3/4 lang cashmere frakk med pelskrage og belte fra Bergdorf & Goodman." "Men ring har jeg, en vakker diamantring fra Tiffany kjøpt i New York. Jeg kunne sikkert utelatt og nevne de merkene men sitatene er hentet fra tråden "Milla fikk en telefon" som handlet om min forlovede som skal reise til USA og bli borte i ett helt år. For meg betyr det noe helt spesielt å få ting fra USA siden jeg har bodd der og har mye familie der. Kall meg gjerne grunn men det ville ikke vært det samme om frakken kom fra Lindex og ringen fra Bjørklund. Det at han kjøpte ringen i New York og ringte B&G og bestilte frakken synes jeg betyr mye. Hvertfall for meg. Å være snobb synes jeg ikke bare handler om klær, ting og merker, det handler også om holdninger og verdier. Milla
Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2002 #78 Skrevet 15. desember 2002 Du forsøker iherdig, Milla, men du har ikke anelse om hva DANNELSE er. Tror hele din påståtte bakgrunn etc. er rent oppspinn eller at du og din familie er såkalte NYRIKE. Sorry, men du har det bare ikke... :blunke: Synes litt synd på deg, for en som lever det travle og spennende livet som deg, har ikke tid til å "henge rundt" på KG halve dagen. Tror du lider av et enormt oppmerksomhetsbehov som du ikke får dekket i RL. Ikke kom med det med "anonyme gjester" som ikke vil registrere seg etc. Her er både du og jeg like anonyme selv om du oppretter en aldri så fyldig profil og jeg bare er innom av og til. Spiller ingen rolle om KG logger IP-adresser, for hverandre kan vi være hvem som helst, det synes jeg du er et godt eksempel på.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. desember 2002 #79 Skrevet 15. desember 2002 Synes litt synd på deg, for en som lever det travle og spennende livet som deg, har ikke tid til å "henge rundt" på KG halve dagen. Tror du lider av et enormt oppmerksomhetsbehov som du ikke får dekket i RL. Jeg jobber hjemmefra, hadde du fulgt nøyere med å hadde du fått med deg det for lenge siden. Og misunnelige Gjester gidder jeg ikke å bry meg med. Milla
Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2002 #80 Skrevet 15. desember 2002 Er ikke misunnelig, det må i tilfelle være på din gode fantasi... Du sier du ikke gidder å bry deg; -You just did!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå