Gjest gjesta Skrevet 1. juni 2006 #1 Del Skrevet 1. juni 2006 Jeg kunne aldri fallt for en mann med oransj hår! Hadde ikke taklet tanken på å få et barn med den hårfargen heller. Mange mener at alle barn er søte, vel, ikke jeg hvis de ser slik ut. Oransj hår fører gjerne med seg stygge orange fregner, blek hud, småkrøllete hår, briller og i det heletatt. :pippi: ← Jeg hadde på min side aldri hatt noe særlig respekt for noen med så mange skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2006 #2 Del Skrevet 1. juni 2006 Jeg hadde på min side aldri hatt noe særlig respekt for noen med så mange skrivefeil Vis meg to feil da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. juni 2006 #3 Del Skrevet 1. juni 2006 Jeg kunne aldri fallt for en mann med oransj hår! Hadde ikke taklet tanken på å få et barn med den hårfargen heller. Mange mener at alle barn er søte, vel, ikke jeg hvis de ser slik ut. Oransj hår fører gjerne med seg stygge orange fregner, blek hud, småkrøllete hår, briller og i det heletatt. :pippi: ← Her har du to Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 1. juni 2006 #4 Del Skrevet 1. juni 2006 Dessuten: Oransj er feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. juni 2006 #5 Del Skrevet 1. juni 2006 Dessuten: Oransj er feil. ← Var det jeg også tenkte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2006 #6 Del Skrevet 2. juni 2006 hvordan skrives heletatt da...- hele tatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 2. juni 2006 #7 Del Skrevet 2. juni 2006 hvordan skrives heletatt da...- hele tatt? ← Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 2. juni 2006 #8 Del Skrevet 2. juni 2006 Og "falt" er med en "l" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 2. juni 2006 #9 Del Skrevet 2. juni 2006 Det heter orange eller oransje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2006 #10 Del Skrevet 2. juni 2006 Denne tråden er lagt til Skråblikk og generaliseringer. Det som blir skrevet her kan vel også være teite påstander for å få igang en diskusjon? Men dere som mener at heletatt skrives "hele tatt". Tar jeg helt feil, eller har dere tatt et stykke mer enn nødvendig av orddelingskaka? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 2. juni 2006 #11 Del Skrevet 2. juni 2006 Men dere som mener at heletatt skrives "hele tatt". Tar jeg helt feil, eller har dere tatt et stykke mer enn nødvendig av orddelingskaka? ← Nei. Det heter "i det hele tatt". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2006 #12 Del Skrevet 2. juni 2006 Er da ikke noe ord som heter heletatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brumma* Skrevet 2. juni 2006 #13 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Ja, du tar helt feil. Det heter da ikke "idetheletatt" eller "heletatt" for den saks skyld. Tror du har vært litt vel iherdig i kampen mot orddeling! Endret 2. juni 2006 av brumma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2006 #14 Del Skrevet 2. juni 2006 Ja, du tar helt feil. Det heter da ikke "idetheletatt" eller "heletatt" for den saks skyld. Tror du har vært litt vel iherdig i kampen mot orddeling! Ja, jeg har nok vært litt for aktiv i orddelingskampen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chrizzy Skrevet 2. juni 2006 #15 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Jeg hadde på min side aldri hatt noe særlig respekt for noen med så mange skrivefeil ← Dårlig rettskriving er fremdeles sosialt sett ”uakseptabelt” i det offentlige rom. Motivasjon: Kan hende personen har dårlige minner fra tekstskapning i skolen. Skjelbred sier: Er man usikker i rettskriving kan det føre til at man unngår skrivesituasjoner. Ingen tiltrekkes områder man føler man ikke mestrer, og en slik situasjon vil føre til at man ikke utvikler skrivelyst og skriveglede (Skjelbred, 1996). Slike kommentarer ødelegger for mange mennesker. Forstår virkelig ikke vitsen!!!! Endret 2. juni 2006 av Chrizzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chrizzy Skrevet 2. juni 2006 #16 Del Skrevet 2. juni 2006 Ortografi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #17 Del Skrevet 5. juni 2006 Det heter ikke oransj.... ← Tror det skrives ORANGE eller ORANSJE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 9. juni 2006 #18 Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg hater det ordet. Tenk - jeg skulle spå noen. Velg en farge. De velger denne, og jeg må telle bokstaver. Jeg kan ikke stave det engang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 9. juni 2006 #19 Del Skrevet 9. juni 2006 O R A N S J E Nå kan du spå så mye du gidder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Einar Bye Skrevet 30. september 2007 #20 Del Skrevet 30. september 2007 Hvorfor kaster dere bort deres egen og andres tid med å tippe og tro hva som er riktig skrivemåte når det FINNES en fasit!? Det er bare å slå det opp: Både "oransje" og "orange" er pr. 1995 tillatt skrivemåte, dette er et omdiskutert ord, så det er neppe noen grunn til å dvele for mye med det. Du kan visst ikke skrive "i det heletatt", men du kan skrive "i det hele tatt". Ingen dramatiske skrivefeil uansett, her burde det vært større fokus på kvinnen som er så redd for å få stygge barn, så stygge kanskje, at hun ikke vil ha dem. Skulle vært skuddpremie på sånne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå