Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har vært plaget med det? Jeg bor midt i en by, hadde jeg bodd ved havet hadde saken vært en helt annen. Vi har hver eneste natt besøk av ei måkegruppe på ca 5 - 10 fugler, og de skriker og bærer seg noe helt forferdelig. Lyden er jo helt grusom, bare i natt våkna jeg ihvertfall ti ganger. De har holdt på noen uker nå, men det er helt ekstremt for tida.

De holder vel på med egg og slikt noe, er de klekket på denne tida? Naboen mente det var to ting å gjøre - enten finne ungene og knekke dem, eller skyte måkene. Jeg vil riktignok ha fred om natta, men ingen av de alternativene der frister så alt for mye.. finnes det ingen andre alternativer?

Hvordan i all verden kan jeg bli kvitt dem? Eller må jeg bare finne meg i bæljingen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Bor ved et hekkeområde jeg også. De sier at hvis man fjerner eggene, så legger de bare nye, så man bør heller stikke hull i dem.

Gjest gjest1
Skrevet

Du kan kontakte viltnemda i kommunen og klage. Det er også mulig å få fellingstillatelse, men det kommer an på hva slags måker det er, noen er faktisk sjeldne. Når ungene er klekt bruker det å bli stille, så hold ut noen dager til.

Prøv sov i ro.

Skrevet

Jeg bor i en by, ikke et hekkeområde. Men det har da ikke måkene skjønt.. :roll:

Bruker det å bli stille når ungene er klekket? Da får jeg vel bare smøre meg med tålmodighet. Jeg liker ikke å stappe ting i ørene når jeg sover, da hører man jo verken brannalarmen eller vekkerklokka.

Skrevet

det er masse måker her også, til tross for at jeg bare bor i nærheten av en liten, teit elv der de flygende rottene (eller er det bare duer?) ikke burde trives i det hele tatt :frustrert:

Også våkner de jo pinadø i fem-tiden om morgenen... ARGH!

Gjest Gjest1
Skrevet

De har sikkert en matkilde i nærheten.

Skrevet

søppel fra båtene og sånt, tenker jeg...

Gjest splæsj
Skrevet (endret)

Måker har blitt byfugler. Hvorfor det? Pga oss mennesker, takket være matavfall og lignende. Jeg synes derfor vi bare må finne oss i måkene, det er tross alt vår egen skyld at de trives her.

Har bodd ved sjøen i mange år, så jeg synes måkeskrik er koselig. Men jeg kan godt forstå at mange ikke liker lyden.

Endret av G. Sky
Skrevet

Hehe - jeg liker lyden etter at jeg er ordentlig våken, jeg :ler:

Gjest Bellatrix
Skrevet

Her er det også masse måkebråk. :frustrert:

Gjest Miloine
Skrevet

Her er det også mye måkeskrik, men jeg liker det jeg da :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...