Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har anskaffet meg en sånn neglepenn, men er litt grønn :sjenert:

Hvordan (step by step) bruker jeg den, og hvor?

Har gjort det slik: våt penn, på innsiden av neglene. Holder ca 1 time :forvirret:

Jeg blir kjempeglad hvis noen gidder å informere meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som du sa, på innsiden (baksiden) av neilen. Tegn den delen hvit, er du heldig ser neilen friskere ut. Selv har jeg så tykke neiler at det ikke var noe forskjell, til jeg vridde håndflaten opp, og det var knall hvitt. ...skulle lissom syne på riktig side oxo da. bruker heller en lett beige neilelakk, og lager fransk manikyr, holder i mer enn 2 timer :)

Skrevet

Negleblyant er bare bullshit. Øv deg heller på å legge fransk manikyr.

Skrevet

Fortjente jeg all den applausen? Jaja, jeg tar imot, jeg!

Gjest Virvel
Skrevet

Jeg kjøpte meg også en sånn for en stund siden, og den gikk rett i søpla. Skal man ha fransk manikyr må man gjøre det skikkelig, selv om det tar lang tid. :forvirret:

Skrevet

Neida, det går så kjapt og greit når man har litt trening. Fem minutter, så er jeg klar!

Gjest Gjest
Skrevet
Neida, det går så kjapt og greit når man har litt trening. Fem minutter, så er jeg klar!

Hvilke neglelakker bruker du da, tuji? Jeg finner ingen jeg liker - har prøvd ArtDeco, Dior og Depend sine fransk manikyrsett. Hvilket merke, og hvilke farger?

Skrevet

Nå bruker jeg Depend, og bruker den rosa lakken i tillegg til hvit lakk og blank overlakk. Det eneste jeg ikke er helt fornøyd med, er at det er bittelitt skimmer i lakken. Men den er veldig god å legge, synes jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

Hei og takk for svar.

Jeg syntes ofte at tuppen blir så "altfor hvit" liksom. At det ser litt rart ut nesten.

Liker at neglene ser naturlige ut. Men kanskje jeg kunne prøve en hvit lakk som er bittelitt gjennomsiktig til tuppen? Og så en rosa, litt gjennomsiktig lakk?

Uff, har 22 dager å øve meg på :ler: Burde kanskje begynt litt før... ;)

Gjest Virvel
Skrevet

Selve lakkeringen ja, men inkludert tørketid tar det da mye lenger tid enn det. Jeg pleier å beregne en time, jeg.

Skrevet

Depend-lakken tørker ihvertfall raskt på mine negler. Viktig å legge tynne lag.

Gjest Dallandra
Skrevet

Hvis du tar et strøk over hele neglen med bunnfargen (den rosa/beige) tilslutt, så blir ikke tuppen så hvit.

Skrevet

Er det ikke sånn alle gjør det? Jeg tar alltid det hvite underst.

Gjest Dallandra
Skrevet

jo sannsynligvis, men jeg tenkte visomattsåfremtifall, så skulle det iallfall ikke være usagt. :) Evnt kan man jo ta flere lag med grunnlakken. Mange.

Skrevet

Synes det bare holder i en dag max jeg, før det hvite på tuppen begynner å falle av... :sjenert:

Gjest gjest1
Skrevet

Har også hatt sånn penn, den gikk ført i søpla

Gjest Dallandra
Skrevet

holder litt lenger hvis man tar på noen lag overlakk tilslutt, men uansett, negler er no' herk. Bruker sååå lang tid på å legge fiiiiin lakk, og etter kun kort tid så er den ødelagt. Men overlakk hjelper litt da. Herregud, dette var jammen god norsk og godt språk. :forvirret:

Gjest Virvel
Skrevet
Depend-lakken tørker ihvertfall raskt på mine negler. Viktig å legge tynne lag.

Det er Depend jeg også bruker, og inkludert de hvite tuppene legger jeg tre tynne lag, til tross for at bruksanvisningen sier fem-seks. :roll: Hvis jeg legger et nytt lag før det forrige er skikkelig tørt tar det mange timer før lakken blir ordentlig hard, så hvis jeg kommer borti noe (f.eks. når jeg knepper knapper ellerno) skreller lakken av. :forvirret: Må la hvert lag tørke en halvtimes tid for å unngå det.

Skrevet

Da er det vel jeg som har hurtigtørkende negler, da. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...