Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Om to uker reiser jeg på interrailtur med to venninner. Problemet mitt er at jeg har lagt voldsomt på meg de siste månedene p.g.a depresjon, og jeg var ikke så tynn fra før heller.Jeg har vært innendørs, iført joggebukser, i flere måneder, og har pr.i dag ikke et eneste plagg som passer, ikke engang en jeans, og ihvertfall ikke sommerklær.

Jeg har et par 3 tusen til rådighet til en sommergarderobe som i tillegg skal passe på en interrailtur. Jeg bor på et lite sted med få butikker i nærheten, og har ikke anledning til å reise inn til en større by for å shoppe, spesielt siden jeg her og nå ikke har noe å ha på meg til en slik tur, annet enn kosebukser. :sjenert: Jeg trenger altså:

En sommergarderobe som passer til en interrailtur, helst ting jeg kan få kjøpt over nett.

Shorts og slikt har jeg forstått bare passer slanke damer, og jeg vil helst ikke ha damete plagg siden jeg har en ung og trendy stil i utgangspunktet. Sigøynerskjørt og slikt er jeg litt ferdig med.

Sko har jeg nok av, men lurer også på hvilke sko jeg burde velge til en slik tur.

Mange spørsmål her, men jeg trenger virkelig hjelp. Det er 10 kg igjen til de vanlige klærne mine passer, og det greier jeg ikke gå ned på to uker.

Noen med peiling som vil hjelpe? Da blir jeg veldig takknemlig. :) Er nemlig litt desperat nå, og vil nesten avbestille hele turen. :grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Capribukser er bra! Det er lettere enn jeans, men ikke så avkledd som shorts. Kjøp en to - tre stykker - kanskje en i jeansstoff, en med snøring nede og en litt mer kledd. Så kan du variere med topper. www.hm.com har endel varianter i ulike fasonger og materialer (men kanskje det er knapt med to ukers frist for levering, siden du skal reise så snart?)

To ting du aldri får nok av på en slik tur er truser og topper. Jeg ville satset på bommullstopper i ulike farger og fasonger, samt en eller to litt penere topper av tunika eller babydoll-varianten. En sarong til stranda er også ålreit og kan doble som skjørt. Det kan også være greit å ha med en ulltrøye eller en tynn fleecegenser og en goretexjakke e.l. på interrail.

God tur!

Gjest Rognebær
Skrevet

Av sko ville jeg satset på et par skikkelig gode sandaler. Du kommer til å gå MYE, og da må du ha noe bra på beina. Ikke bare flip-flops eller lignende, men noen med god joggesåle.

Ville også hatt en lang linbukse i en farge som skitt ikke vises så godt på, f.eks. brun. Pass bare på at den ikke blir FOR stor, det er irriterende å gå og dra i buksa hele tiden.

En lett regnjakke er fint, pluss X antall topper.

Husk at for å komme inn i mange kirker må du dekke til armer og bein, så ha noen langermede topper også. :)

Skrevet

Gode tips over her. Singlett, t-shirt, noen tynne gensre som dekker skuldre og samtidig kan gi litt varme på kjølige kvelder. Vind/regnjakke. Skjørt som går under knærne. En langbukse, linbukse var et bra tips.

Ta med deg noen par sko som er gode å gå i, men som kan kastes når turen er over (kan få skikkelig tåfislukt). Sandaler/joggesko feks.

Ellers så finner du masse fint når du er på tur, så du må jo ikke kjøpe alt før du drar.

Gjest agjest
Skrevet

Åååå, interrail, jeg ble helt nostalgisk og bittelitt misunnelig jeg nå. Var på det masse da jeg var yngre.

Du har fått det meste av råd ja. Mine beste klestips er gode sko du kan gå hele dagen i om nødvendig og klær som ikke krøller. De blir som regel pakket opp og ned mange ganger i løpet av en tur, og du sitter mye på tog. Ikke så kult å se ut som et skrukketroll hele tiden. Se også etter materialer som er lette å vaske og som ikke krever masse stell underveis.

God tur, skulle ønske det var meg. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Har du en sportsbutikk i nærheten da??

Der har de ofte mye lette og behagelig klær, capribukser, joggebukser, t-skjorter/topper.

Kjøp deg sko som er gode å gå med. Sandaler/joggesko.

På nettet kan du jo sjekke ut H&M og Ellos f.eks.

Fått mye bra tips over her.. kjøp deg lette klær, som tar liten plass, tørker fort og ikke krøller så mye.

Ikke hopp av turen, det vil du angre på, det finnes en løsning på alt.

Lykke til og god tur :klem:

p.s. av hudprodukter, shampo o.s.v kan du kjøpe reisesett, tar ti ganger så liten plass som full str.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...