Gå til innhold

Gjest i konfirmasjon

Gjest Mims

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Det. er vel ikke verre enn å fortelle utvekslingstudenten at det er bare onkler/tanter som er invitert.

Alle har vel forståelse for at en konfirmasjon er kostbart ?

At de fleste i denne tråden ser på en au-pair som bare arbeidskraft finner jeg litt betenkelig.. :forvirret:

Vi har hatt au-pair selv, og det står klart i kontrakten at hun skal behandles som et fullverdig medlem av famillien....

Det har vi selfølgelig praktisert, men vi har jo aldri forventet at resten av slekten skal tilpasse seg våre valg.

Det er vel ikke så vanskelig å forklare han situasjonen....., plassmangel, kun voksne osv.....Jeg er sikke på at han stiller seg ganske likegyldig til denne konfirmasjonen uansett.

Kanskje utvekslingstudenten og au-pairen kan gå på kino sammen istedenfor. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Det er jeg som har vært Mims - tråstarter - her. Nå er vi ferdige med konfirmasjonen, og det løste seg noenlunde ok.

Det ble slik at stefaren min og utvekslingsstudenten gjorde et ærend de faktisk hadde uansett i området. Da de var ferdige kom de hit og fikk kaker og kaffe. Utvekslingsstudenten var blid og morsom som vanlig, og det var også helt greit å snakke med moren min og familien hennes. Men jeg vet jo at hun fremdeles synes vi var utrolig kjipe. Jeg forstår det. Jeg forstår mannen min også, og synes det var vondt å havne mellom barken og veden. Er litt irritert på dem begge, som sto steilt på sitt, og selvfølgelig meg selv som håndterte dette dårlig. Jeg fikk en forferdelig oppladning til en dag som faktisk ble fin. :)

Det har vært en ny opplevelse å være gjest her. Jeg ble forferdelig lei meg over noen av innleggene på de første sidene, men jeg synes debatten har vært fin på de siste sidene her, og hakket mer konstruktiv. En del av karakteristikkene av meg og mannen min sved, det skal jeg innrømme. Jeg vet at jeg bad om reaksjoner, og fortjente en del av dem.

Jeg har gått inn på KG med klump i halsen de siste dagene, og trenger en god pause herfra. Jeg kommer vel igjen når abstinensen blir for stor, men foreløpig sier Lois takk for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Da løste det seg veldig bra til slutt! Og synes du ikke det var mest riktig at han fikk være med på selskapet selv om det ikke var hele dagen?

Jeg kan skjønne at du ble satt i en vanskelig situasjon mellom mannen din og moren din, og det var utrolig dårlig gjort av dem begge! Men flott at det løste seg på et vis likevel!

Det blir synd å se deg blir borte herfra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppklarende Lois. Glad for at det ble en fin dag.

Men fy så trist at du blir borte.

*huske å endre signturen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg har selv vært student i utlandet, og blir svært overrasket over din holdning, LL.

Det er viktig for en utenlandsstudent å bli mottatt av rause mennesker i det landet den er, det påvirker minnene for alltid hos denne studenten, og dens inntrykk av Norge.

Jeg ville ikke ha vært i tvil: inviter den med! :):Nikke::reise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neffi

Jeg forstår ikke hvorfor vi eventuellt skal få mer forståelse for situasjonen fordi du nå har du har fortalt hvem du er?

Jeg forstår fortsatt ikke hva argumentet ditt var for å holde han borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg forstår fortsatt ikke hva argumentet ditt var for å holde han borte.

Arugumentet var at mannen ble sur. Les tråden før du svarer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Lois, du fikk noen reaksjoner som var i drøyeste laget her. Håper du kommer snart tilbake, har stor sans for innleggene dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neffi
Arugumentet var at mannen ble sur. Les tråden før du svarer.

Joda - jeg ha lest, og lest. Men jeg synes ikke det var et argument godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nei vel, men det var det som var argumentet hennes. At han ble sur og at det ville bli dårlig stemning. Hun kommer ikke til å komme inn å forklare noe mere nå, så du kan gi deg med å mase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Denne tråden er i hvertfall et kroneksempel på hvordan KG-brukerne behandler sine gjester!

Fryktelig leit at du blir borte LoisLane, jeg kommer til å savne deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Neffi
Nei vel, men det var det som var argumentet hennes. At han ble sur og at det ville bli dårlig stemning. Hun kommer ikke til å komme inn å forklare noe mere nå, så du kan gi deg med å mase.

Maser ikke. Kommer ikke til å gjøre heller. Synes bare fenomenet med å skjule sim identitet for så å komme tilbake - og håpe på medlidenhet, er merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Maser ikke. Kommer ikke til å gjøre heller. Synes bare fenomenet med å skjule sim identitet for så å komme tilbake - og håpe på medlidenhet, er merkelig.

Håpe på medlidenhet? Nå får du jaggu skjerpe deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0
Denne tråden er i hvertfall et kroneksempel på hvordan KG-brukerne behandler sine gjester!

Fryktelig leit at du blir borte LoisLane, jeg kommer til å savne deg.

Jeg hadde aldri skrevet noe annerledes. (men så var jeg kanskje ikke så krass heller...)

Endret av Vampyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

argumentet var at det var bestemt at i konfirmasjonen så skulle kun familie komme, at flere her synes at alle som har noen i familien som tar inn utvekslingsstudenter bør behandle denne som blodsfamilie uansett hvor mye de har hatt med vedkommende å gjøre eller ikke, har jeg jo etterhvert forstått, men de av oss som IKKE føler at noen er nær familie bare fordi de er her (og allerede har vært her ca ett år) som utvekslingsstudent hos noen man ser sjelden, må da få lov til å ta det valget uten å bli stemplet som både det ene og det andre.

og uten å ha noe bedre argument for å ikke be utenfor familien en at man kun ønsker familie.

fatter ikke at det skal være helt umenneskelig at noen velger å ikke be alle de overhode KAN regne med at ønsker å komme i ett selskap. jeg kunne helt fint latt være å be stesøsken i konfirmasjon. er jeg slem og ond av den grunn? de er vel like mye familie som en evt utvekslinsstudent ville vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...