Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2006 #1 Skrevet 1. juni 2006 Bør etter hvert ta meg en tannlegetur. Er student, betaler avgift til Studentsamskipnaden i Bergen, og mener å ha hørt at man kan få refundert noe av tannlegeregningene av dem dersom man leverer kvittering. Stemmer dette? Hvor mye får man i så tilfelle refundert, og er det noen spesielle krav til hvilken tannlege man går til. Hvordan går man frem? Har aldri gjort dette før, og har vært student i seks år nå, så kanskje på tide å finne ut...
brumma* Skrevet 1. juni 2006 #2 Skrevet 1. juni 2006 Jeg tror de kun dekker lege i utgangspunktet. Hvis du går inn på Studentsamskipnaden i Bergen, trykker på "helseutgifter" og så på "helsefondet", kan du lese om hva som må til for å få dekket bla tannlegebehandling. Fra nettsiden: Hva slags tannbehandling kan jeg søke støtte til? Støtte til tannbehandling gjelder uventet, spesiell og kostbar tannbehandling. Vanlig fyllingsterapi og trekking/operativ fjerning av visdomstenner gis det ikke støtte til. Hvis det fra tannlegen kan dokumenteres at du av spesielle årsaker har et større behov enn det som er vanlig, kan du imidlertid også søke støtte til vanlig fyllingsterapi.
Gjest gjesta Skrevet 1. juni 2006 #3 Skrevet 1. juni 2006 Det har blitt noen innskjerpninger i forhold til å få dekket tannlegeutgifter av SIB, som det sitatet over viser, men det går jo alltids an å søke likevel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå