Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2006 #1 Skrevet 1. juni 2006 har funnet et stakkars katt med nr i øret. men alt e rjo stengt..hvor ringer jeg i oslo
Arkana Skrevet 1. juni 2006 #3 Skrevet 1. juni 2006 Her kan du skrive inn identitetsnummeret som er tatovert i øret, da vil du få opp eierens navn med adresse og telefonnummer.
Piff Skrevet 1. juni 2006 #4 Skrevet 1. juni 2006 (endret) Og eventuelt kanskje legge den opp her: http://www.nettkatten.no/default.asp Endret 1. juni 2006 av Piff
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2006 #5 Skrevet 1. juni 2006 Her kan du skrive inn identitetsnummeret som er tatovert i øret, da vil du få opp eierens navn med adresse og telefonnummer. ← hehe, nå skulle jeg akkurat til å si at den siden ikke fungerte helt ettersom jeg fikk opp feil katt da jeg søkte på nummeret til vår, men jeg hadde tastet inn feil:-) Siden fungerer.
Gjest Miloine Skrevet 1. juni 2006 #6 Skrevet 1. juni 2006 (endret) Dumme meg som ikke så dette før, men ser at kloke hoder har gitt deg informasjon! Prøv de sidene som er oppgiit, en øremerket katt blir scannet sånn at enhver dyrleg/lignende institusjoner finner ut av hvem eieren er Legg inn gratis annnonse på nettkatten dersom du ikke får opp noe. Dette gjelder ALLE SOM HAR MISTET ELLER FUNNET EN KATT! Her er noen gratis sider til du bør legge in på: http://www.savnet.no/ eller her, også helt gratis: http://dyrenett.no/no/s/an/vis.asp?art=Katt&kat=6 Forøvrig se her: http://www.dooa.no/faktasider/g_funnetdyr.html Endret 2. juni 2006 av Miloine
Gjest Miloine Skrevet 1. juni 2006 #7 Skrevet 1. juni 2006 Her kan du skrive inn identitetsnummeret som er tatovert i øret, da vil du få opp eierens navn med adresse og telefonnummer. ← Takk for at du var raskere ute enn trege meg.
Gjest innlegger Skrevet 2. juni 2006 #8 Skrevet 2. juni 2006 hei igjen tenkte kanskje jeg skulle ha oppdatert dere som har hjulpet meg.. vel denne katten dukket da opp i hagen min i går kveld, var uuutrolig kosesyk og kom mot meg som om vi var kjempe kjent! senere på kvelden da jeg skulle ut å lokke på min egen katt, lot jeg døren stå oppe og sto op ropte. da dukket denne ukjenpe pusen opp igjen og smatt inn døren før jeg fikk sukk for meg, så der stod jeg med ukjenpe pusen inne og min pus kom da og stod utenfor. vår pus satt i vinduskarmen og ville inn, mens ukjente pus måtte holdes inne. han hadde øremerking, men denne viste seg å være feil, søkte på sidene som dere oppga! ringte denne mannen i natten men det var ikke hans katt.. vi ringte falken og viking, de har sluttet med dette. ringte veterinærer og de var stengte eller anså det ikke så viktig! var så mange løse katter uteå gikk! ringte politiet og de anbefalte meg åringe omplassering for dyr, men ikke påd enne tiden av døgnet!!! med andre ord: ingen hjelp å få når det er kveld! ja da satt vi der da, med en katt ute og en katt inne...denne katten var bare en liten baby, en dyr rasekatt og akkurat slik katt vi var på utkikk etter dengang vi skulle ha katt! og suuuuper kosete, det er ikke vår katt nemlig! vel enden på visa var at vi enten måtte slippe den ut i natten og se om den kanskje kom imorgen, eller ta sjansen på å låse den inne på soverommet og holde vår katt utenfor soverommet.. og med tanke på den kalde natten som ventet så ble siste mulighet gjennomført. natten var heeelt rolig, den ukjente pusen krøp opp i armekroken min og der forble den gjennomhele natten, de få gangene jeg var våken og tittet til den lå den på samme plassen og tittet på meg med sine blåe øyne og sleiket meg... og jeg, ja jeg var fortapt! så idag morges måtte vi finne ut hva vi skulle gjøre.... ei vennine av meg tilba seg å overta den, da hun smeltet helt for den da hun så den. men med tanke på at noen der ute faktisk savner den så ble det litt vanskelig. så et siste forsøk ble gjennomført, vi gikk fra dør til dør i vår gate og spurte etter noen som savnet den... vel siste døren, åpnet en ung dame og da vi fortalte at vi hadde en katt var det hennes! hun ble med oss hjem, hentet katten og ble storfornøyd! vi fortalte at den hadde ligget i armkroken i sengen hele natten., og dette var visst ikke noe dne fikk lov til hjemme...hehe.... er jo mye mulig den kommer tilbake igjen, ettersom den har vært her inne ig fått mat, men da vet vi hvor den tilhører hvertfall... og den må gjerne komme å hilse på men rart dette med øremerkingen! og at en slik rasekatt går ute!! men det endte lykkelig hvertfall! for katt og eier! men min vennine ble dyypt skuffet da.... hehe
Gjest Gjesta Skrevet 2. juni 2006 #9 Skrevet 2. juni 2006 Det er bra den kom tilbake til eiern sin da Jeg tar aldri inn ukjente pusekatter, for hvis man mater dem så blir de.. Jeg ville nok ha tatt inn en liiiten pusunge hvis det var minusgrader(tydelig at den var mistet eller "mistet")..
Gjest gjest1 Skrevet 2. juni 2006 #10 Skrevet 2. juni 2006 (endret) Fint at det gikk bra denne gangen, men jeg synes ikke du bør ta inn fremmede katter i den tro at de er hjemløse og så være klar til å omplassere etter en natt! Jeg synes du var veldig kjapp i avtrekkeren her ja. Forøvrig er det helt vanlig at rasekatter går ute. Endret 2. juni 2006 av onyx
Gjest Gjesta Skrevet 2. juni 2006 #11 Skrevet 2. juni 2006 Fint at det gikk bra denne gangen, men jeg synes ikke du bør ta inn fremmede katter i den tro at de er hjemløse og så være klar til å omplassere etter en natt! Jeg synes du var veldig kjapp i avtrekkeren her ja. Forøvrig er det helt vanlig at rasekatter går ute. ← Enig, det var også poenget mitt som jeg glemte å skrive.. Man tar ikke inn andres utekatter uten MEGET god grunn.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2006 #12 Skrevet 2. juni 2006 Det skal være mulig å søke på katteregisteret selv om man ikke klarer å lese av tatoveringen riktig. Du sette bare en * der det uleselige sifferet står. Dessuten kan man søke på bosted, kjennetegn på katten osv. Dette til opplysning hvis andre kommer i liknende situasjon. Før man omplasserer katten bort til andre, bør man annonsere på internett (særlig nettkatten.no er effektivt). Fint at man bryr seg, men ofte er det noen eiere som sitter hjemme og lengter etter katten.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2006 #14 Skrevet 2. juni 2006 tror dere misforstod... jeg hadde aldri tenkt å omplassere den bort til nye folk sån n uten videre.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå