summer25 Skrevet 1. juni 2006 #1 Skrevet 1. juni 2006 Noen som har prøvd å lage disse? Har oppskrift med to forskjellige fyll: 1. egg, skinke, tomat og mozarella 2. sjokolade og banan Husker det så veldig godt ut når han lagde det, og kunne tenke meg å prøve! Lurer også på om det går bra å fryse?
Arkana Skrevet 1. juni 2006 #2 Skrevet 1. juni 2006 Ja, jeg har laget de med egg, skinke osv. Det var godt, og kan fint fryses. Har ikke prøvd den søte versjonen enda.
summer25 Skrevet 2. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 2. juni 2006 Da blir det brunch-brød i morgen Men i oppskriften står det at det skal være rosmarin på toppen. Er dette fersk eller tørket tror du?
Arkana Skrevet 2. juni 2006 #4 Skrevet 2. juni 2006 Du kan bruke tørket eller fersk som du vil, jeg pleier å bruke tørket fordi det er enklest.
Texas Skrevet 2. juni 2006 #5 Skrevet 2. juni 2006 Da blir det brunch-brød i morgen Men i oppskriften står det at det skal være rosmarin på toppen. Er dette fersk eller tørket tror du? ← Mmmm! Det hørtes så godt ut - kunne jeg være frekk og be om oppskriften jeg og'....?
Arkana Skrevet 2. juni 2006 #6 Skrevet 2. juni 2006 Jamie Oliver's Brunchbrød 1 kg hvetemel 5-6 dl varmt vann 50 g gjær 2 ss sukker 2 ss havsalt 20 skiver parmaskinke 16 egg, kokte i 8 minutter 4 mozzarellaer 4 håndfuller revet parmesan 4 håndfuller basilikum soltørkede tomater i olje rosmarinkvister olivenolje salt/pepper Bland det tørre i en bolle og rør inn væsken. Del i to, og kjevle hver del til den er 15-20 cm lang og 1 cm tykk. Fordel parmesanskiver på deigen og legg så hele egg over i en rad. Del mozzarella i skiver og fordel over. Strø over parmesan, revne basilikumblader og tomater. Rull sammen som en rullekake og snurr til en ring. Pensle med olivenolje og stikk rosmarinkvister i (eller strø tørket/hakket rosmarin over). Stek ved 180 grader i 35 minutter. Variant: Bre ½-1 boks nutella (eller annet sjokoladepålegg) over. Legg på 1 banan i skiver og strø på en håndfull ristede hasselnøtter. Rull sammen og form til en ring stek som ovenfor.
Texas Skrevet 2. juni 2006 #7 Skrevet 2. juni 2006 Tusen takk for kjapt svar, Arkana!!!!! Jeg er mø...lei av frossen-pizza og grillpølse nå....! God helg!
Arkana Skrevet 2. juni 2006 #8 Skrevet 2. juni 2006 Jeg er mø...lei av frossen-pizza og grillpølse nå....! God helg! ← Bare hyggelig. Er det håp om endring i ukemenyen din nå?
Texas Skrevet 2. juni 2006 #9 Skrevet 2. juni 2006 He,he...... Ja i morgen tror jeg jaggu det blir brød.....men Jamie olivers!
Rosenrød Skrevet 2. juni 2006 #10 Skrevet 2. juni 2006 Nam! Dette må prøves. Men hvor bres skal deigen være? 15-20 cm lang, skrev du, men ingenting om bredden.
Arkana Skrevet 2. juni 2006 #11 Skrevet 2. juni 2006 Nam! Dette må prøves. Men hvor bres skal deigen være? 15-20 cm lang, skrev du, men ingenting om bredden. ← Hmm, jeg antar det skal stå 15x20 cm, mjen jeg måler ikke, bare kjevler til jeg synes den er passe tykk.
Arkana Skrevet 3. juni 2006 #15 Skrevet 3. juni 2006 Skal den ikke heve noe? ← Nei, den skal ikke det. Litt rart i grunn, men brødet blir vellykket.
Gjest allium Skrevet 4. juni 2006 #17 Skrevet 4. juni 2006 Jeg har prøvd begge versjonene, og de er kjempegode! Den søte går ned på høykant hos barna, mens de voksne koser seg med mozzarella, egg og skinke-varianten. Super niste på stranden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå