Gjest Chrizzy Skrevet 1. juni 2006 #1 Skrevet 1. juni 2006 (endret) Er det noen som har en veldig enkel forklaring på sjørøverspråket? Jeg kan sjørøverspråket. Konsonanter: si bokstaven, putt en o mellom å si bokstaven på nytt, eks k- kok, n- non. Vokaler: ikke gjør noe med en vokal, si den som den er. Da blir Kine, Kokinone. Men jeg synes dette er så tungvint forklart, noen bedre forslag? Endret 1. juni 2006 av Chrizzy
Gjest gjest1 Skrevet 1. juni 2006 #2 Skrevet 1. juni 2006 Tror ikke du kan forklare det stort enklere enn det nei..
Gjest d'Arc Skrevet 1. juni 2006 #3 Skrevet 1. juni 2006 Jojegog totrororor dodu hoharor fofororkoklolarortot dodetot popå dodenon enonkoklolesostote momåtotenon.
Gjest gjest1 Skrevet 1. juni 2006 #4 Skrevet 1. juni 2006 Er dødsens imponert over at folk klarer dette. Jeg har aldri skjønt noen verdens ting av det
Gjest Chrizzy Skrevet 1. juni 2006 #5 Skrevet 1. juni 2006 (endret) Er dødsens imponert over at folk klarer dette. Jeg har aldri skjønt noen verdens ting av det ← NEMLIG!!!!!!!! Jeg forklarte det ikke godt nok Med fare for å virke "ovenpå", dette er UTROLIG enkelt. Kjempe. Det har sin egen musikk på en måte, som alle språk. Prøv å si: (ur) uror... Altså alle konsonanter klinger på en egen måte, det virker helt naturlig riktig. Konsonanter: non, mom,lol,kok,dod,gog,ror osv Vokaler: aoa,eoe,uou,ioi,øoø Prøv å si; sale på sjørøverspråket = sosalole Om du ikke gjør det riktig blir det = sosaoaloleoe Blir det ikke noe urytmisk med det sistnevnte? Mitt siste desperate forsøk på å forklare hvor enkelt det egentlig er Endret 1. juni 2006 av Chrizzy
Gjest gjest1 Skrevet 1. juni 2006 #6 Skrevet 1. juni 2006 NEMLIG!!!!!!!! Jeg forklarte det ikke godt nok Med fare for å virke "ovenpå", dette er UTROLIG enkelt. Kjempe. Det har sin egen musikk på en måte, som alle språk. Prøv å si: (ur) uror... Altså alle konsonanter klinger på en egen måte, det virker helt naturlig riktig. Konsonanter: non, mom,lol,kok,dod,gog,ror osv Vokalre: aoa,eoe,uou,ioi,øoø Prøv å si; sale på sjørøverspråket = sosalole Om du ikke gjør det riktig blir det = sosaoaloleoe Blir det ikke noe urytmisk med det sistnevnte? Mitt siste desperate forsøk på å forklare hvor enkelt det egentlig er ← Skjønner fortsatt ingen verdens ting Pappa har prøvd å lære meg det han og, men jeg er helt blåst når det kommer til sånn... Jeg husker aldri hva man skal legge til etc
Gjest Fruktfat Skrevet 1. juni 2006 #7 Skrevet 1. juni 2006 heter det ikke RØVERspråk? :klø: og er det forskjell på norsk og engelsk røverspråk, eller er det samme greia? (jeg skjønner det heller ikke)
Hu i Svingen Skrevet 1. juni 2006 #8 Skrevet 1. juni 2006 heter det ikke RØVERspråk? :klø: ← Jo. Har nada med sjø å gjøre.
Gjest gjest1 Skrevet 1. juni 2006 #9 Skrevet 1. juni 2006 Jeg har også hørt at det heter røverspråk...
Gjest Chrizzy Skrevet 1. juni 2006 #10 Skrevet 1. juni 2006 (endret) Skjønner fortsatt ingen verdens ting Pappa har prøvd å lære meg det han og, men jeg er helt blåst når det kommer til sånn... Jeg husker aldri hva man skal legge til etc ← Hver gang du har en konsonant skal du si konsonanten (lyden) f. eks: k, så skal du legge en o inn, og så skal du si bokstaven på nytt igjen, da blir det -kok, dod, lol, fof, bob, ror, tot.... Kommer det en vokal skal du ikke legge en o inn, da sier du bare bokstaven alene: a, e, i, o, u, æ, ø å ... Eksempel (vokalene merket med rødt): (Stine, gate, mus og super): Sostotinone, gogatote, momusos, sosupoperor.. Jojegog poproratoteror sosjojørorøvoverorsospoproråkoketot Endret 1. juni 2006 av Chrizzy
Gjest Chrizzy Skrevet 2. juni 2006 #11 Skrevet 2. juni 2006 Det betyr vel egentlig at man skal bare høre på den første bokstaven som blir sagt, man må bare vite forskjellen på vokaler og konsonanter... Når man hører litt mer på måten dette blir sagt så faller forskjellen på disse seg helt naturlig. Det er noe med uttalen Finnes det ikke en enkel oppskrift på dette da :klø: skal ikke skryte av min forklaringsevne akkurat
Gjest Chrizzy Skrevet 2. juni 2006 #13 Skrevet 2. juni 2006 (endret) Motivasjon vet du, jeg ser på deg som et oppegående mennesske som klarer det du vil Endret 2. juni 2006 av Chrizzy
Gjest gjest1 Skrevet 2. juni 2006 #14 Skrevet 2. juni 2006 Motivasjon vet du, jeg ser på deg som et oppegående mennesske som klarer det du vil ←
Donnie Darko Skrevet 2. juni 2006 #16 Skrevet 2. juni 2006 Splitte mine bramseil og femten mann over bor! Stram fokken og skalk lukene!
Gjest Virvel Skrevet 2. juni 2006 #17 Skrevet 2. juni 2006 Jeg har lært at det er å man putter inn, da, men det høres jo likt ut når man snakker uansett. Jåjegåg våvetåt håhelållålerår ikåkkåke nånoenån båbedådråre måmåtåte å fåforårkåklålaråre påpå... Pleier å si "si hver konsonant to ganger, med en Å i mellom", og jeg skjønner ikke hvordan det går an å ikke forstå det. Røverspråk på engelsk har jeg aldri hørt, men de har jo noe de kaller pig latin (?). Hvis jeg ikke husker helt galt går det ut på å sette den første bokstaven i ordet sist, og så slenge på en Y - dvs at "pig latin" blir "igpy atinly". Er forresten usikker på hvordan det er med ord som begynner på vokal, om de da flytter vokalen, eller den nærmeste konsonanten... Noen som vet?
Gjest gjest1 Skrevet 2. juni 2006 #18 Skrevet 2. juni 2006 Vi pleie ikke å sette o mellom og gjenta vokalene. Altså vi sa kok, mom osv. når det gjaldt konsonanter. Men vokalene sa vi på samme måte som vanlig.
Gjest Fruktfat Skrevet 2. juni 2006 #19 Skrevet 2. juni 2006 Røverspråk på engelsk har jeg aldri hørt, men de har jo noe de kaller pig latin (?). Hvis jeg ikke husker helt galt går det ut på å sette den første bokstaven i ordet sist, og så slenge på en Y - dvs at "pig latin" blir "igpy atinly". ← er nok det jeg mener, ja! har sett det i flere filmer/serier, sist i home and away.
Gjest Mireya Skrevet 2. juni 2006 #20 Skrevet 2. juni 2006 Frysepulver- du bare gjør sånn her: Eksempler: k blir kok b blir bob v blir vov ...altså, alle enkle konsonanter blir doble med en o imellom. vokalene (a-e-i-o-u-y-æ-ø-å) i ordene blir stående som de er. Så nicket ditt blir på røverspråket, oppstykket for å vise hvor o`ene kommer inn: Fof-ror-y-sos-e-pop-u-lol-vov-e-ror. Fofrorysosepopulolvoveror. Mitt blir Momiroreya. Got it?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå