Windy Skrevet 1. juni 2006 #1 Skrevet 1. juni 2006 Vi skal selge bil men vet jo ikke helt når vi får solgt. Den skal overhodet ikke brukes... Forsikringen på bilen må fornyes neste fredag og vi hadde håpet å ikke behøve det da (siden vi må betale på den nye bilen). Er det greit å ha den stående uten forsikring, så lenge den ikke blir brukt? Håper noen skjønner hva jeg mener, klarer ikke ordlegge meg så godt i kveld
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2006 #2 Skrevet 1. juni 2006 Vil tro dere må levere inn skiltene, det holder neppe at dere lover å la bilen stå, i og med at man er påbudt å ha forsikring på registrerte biler.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 1. juni 2006 #3 Skrevet 1. juni 2006 Lever inn skiltene. Dere får ikke sagt opp forsikringa før bilen enten er registrert solgt eller skiltene er tatt av. Den løper videre av seg selv, og dere får bare regning, purring og inkasso.
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2006 #4 Skrevet 1. juni 2006 lever inn skiltene. de som er seriøst interessert i å kjøpe bilen kan dere spandere ett prøveskilt på når de vil prøvekjøre den. og de som kjøper bilen må uansett opprette forsikring på seg selv og betale omregistrering, og da får de ut skiltene på dagen uten å betale noe ekstra for dem.
Windy Skrevet 2. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 2. juni 2006 Tusen takk for svar, det er greit å vite hvilke "valg" man har! Og at man gjør det riktig
Titti72 Skrevet 2. juni 2006 #6 Skrevet 2. juni 2006 Leveres skiltene inn så tror jeg det er et gebyr for å få dem tilbake igjen. Ligger skiltene der for lenge så blir de makulert og dere må kjøpe noen nye. Jeg ville ringe forsikringsselskapet og bedt om å få 1 mnd forsikring. Mulig de kan ordne det for deg. Hvis ikke så kan du vel betale den, for pengene kommer fort tilbake når du har sagt opp forsikringen. Jeg hadde vært skeptisk til å kjøpe bil hvis den ikke hadde skilter og jeg måtte ta med prøveskilter selv.
Gjest gjest1 Skrevet 2. juni 2006 #7 Skrevet 2. juni 2006 Jeg ville ringe forsikringsselskapet og bedt om å få 1 mnd forsikring. Mulig de kan ordne det for deg. Hvis ikke så kan du vel betale den, for pengene kommer fort tilbake når du har sagt opp forsikringen. Jeg hadde vært skeptisk til å kjøpe bil hvis den ikke hadde skilter og jeg måtte ta med prøveskilter selv. ← Tror dere fort vil få mindre for bilen hvis den ikke har skilter.
Gjest Varg-Menja Skrevet 2. juni 2006 #8 Skrevet 2. juni 2006 Jeg hadde vært skeptisk til å kjøpe bil hvis den ikke hadde skilter og jeg måtte ta med prøveskilter selv. ← Enig her, jeg har vært og kikket på en del biler, og som kjøper blir man skeptisk når selger sier at "det er bare å hente ut skiltene på biltilsynet"... For det er utrolig mange som prøver seg, selv om det ikke er det, spesielt på eldre biler. Vet ikke hvor lettsolgt bil dette er, men å ha to biler i noen få uker koster ikke så mye ekstra, og du får jo tilbake de pengene du evt betaler inn for mye. Og som sagt, bilen er mye lettere å selge med skilter, også hjelper det også om du har en relativt fersk eu-kontroll å vise til.
player Skrevet 2. juni 2006 #9 Skrevet 2. juni 2006 Hør nå her: Ikke levèr inn skiltene. Du kan gjøre det, og de kan ligge i inntil 6mnd uten gebyr får uttak. Ring selskapet ditt og forklar situasjonen. Husk at det er streik nå, så det kan være vanskelig å komme igjennom. Foreslå følgende: - Hør hvor lenge du kan utsette betalingen. - Dele opp regningen. - Sett ned kjørelengden til minimum ( da sendes det ut nye papirer og bet.fristen forlenges automatisk med 5 uker) Når bilen blir solgt får du uansett overskytende tilbakebetalt. Lykke til med salget!
Lourdes Skrevet 2. juni 2006 #10 Skrevet 2. juni 2006 ELLER: - Du kan levere inn skiltene. De makuleres av biltilsynet etter 6 mnd og det koster da ca 400 kr å få nye skilter. Dette er ikke noen avgift eller gebyr. Gebyr/avgift betales kun hvis skiltene har blitt inndratt av politi. Da kan du si opp forsikringen. - Ingen vits å si opp en forsikring for å så tegne en ny for en måned . Det du betaler for mye på den eksisterende forsikringen får du igjen "på krona" når du sier den opp (når salgsmelding er levert). En forsikring kan sies opp når som helst i forsikringsperioden. Du kan som noen nevnte, endre antatt kilometer du kjører. -Det er ingenting mystisk med en bil uten skilter!! Hvorfor i alle dager skulle det være det? Det jeg derimot forstår er at folk synes det er pes med å leie prøveskilter for å prøve en bil. Dyrt er det også. Litt på side av problemstillingen: Det som kan være skummelt er når du kjøper en bil med skilter, leverer salgsmelding, men ikke omregisterer den og ikke tegner forsikring med en gang du kjøper den. Selger kan si opp sin forsikring så fort salgsmelding er levert, mens kjøper trenger ikke forsikring når salgsmeldingen er levert... Bare når han/hun skal omregistere bilen. Det blir selvsagt begjæring på bilen hvis ikke omreg. blir betalt etterhvert, men kjøper kan altså kjøre rundt i bilen uten forsikring. Dette skjer. Ikke smart. Dersom skiltene leveres inn, må forsikring være i orden for at de skal leveres ut igjen. Det er en trygghet. Lykke til med bilsalg. (Solgte selv min i dag!)
Windy Skrevet 2. juni 2006 Forfatter #11 Skrevet 2. juni 2006 Tusen takk for mange gode innspill! Forhåpentligvis får vi solgt til kjentfolk innen tiden "går ut", hvis ikke så får vi se hva vi gjør (regner med at forsikringen fornyes da)!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå