Gjest snart separert? Skrevet 1. juni 2006 #1 Skrevet 1. juni 2006 Hei! Min mann har flyttet fra oss og jeg lurer på om man må sende inn separasjonspapirer for å få ekstra barnetrygd og for å få stønad til barnetilsyn? Holder det ikke at han ar skiftet adresse som viser at det har vært et faktisk samlivsbrudd? Da det foreløpig ikke er sikkert om vi kommer til å flytte sammen igjen, er det dumt å sende innseparasjonspapirene, føler jeg.
Gjest Gjest1 Skrevet 1. juni 2006 #2 Skrevet 1. juni 2006 Du finner sikkert svaret her: http://rundskriv.trygdeetaten.no/rtv/lpext...t-frame.htm&2.0 Det står masse informasjon på trygdekontorets nettsider. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2006 #3 Skrevet 1. juni 2006 Hei! Min mann har flyttet fra oss og jeg lurer på om man må sende inn separasjonspapirer for å få ekstra barnetrygd og for å få stønad til barnetilsyn? Holder det ikke at han ar skiftet adresse som viser at det har vært et faktisk samlivsbrudd? Da det foreløpig ikke er sikkert om vi kommer til å flytte sammen igjen, er det dumt å sende innseparasjonspapirene, føler jeg. ← Hei Dette har jeg nettopp vært gjennom. For å få stønad til barnetilsyn og ekstra barnetrygd må du formelt være separert. Du vil da få stønad fra måneden etter at seperasjon gikk gjennom. For å få seperasjon innvilget må dere ha meklingsattest og sende ved denne. Vet ikke om dere har vært til mekling. Stort sett tar det 2-3 uker å få time, deretter skal man gjennom normalt 3 møter for å motta attest. Det går gjerne 1 uke mellom vært møte, men kan gå kortere om man pusher på litt Deretter er det saksbehandlingstid hos fylkesmannen. I Oslo varierer det mellom 3 og 6 uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå