Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2006 #1 Skrevet 1. juni 2006 Dersom det blir bankstreik den 12.juni så får vi jo ikke tatt ut i minibanker og betalt med kort her i Norge. Men, hva med utlandet f.eks Sverige /Danmark får vi tatt ut der? Skal på 14dagers ferie til Sverige og Danmark og har liten lyst til å ha med 20tusen i kontanter Noen som vet???
c",) Skrevet 1. juni 2006 #2 Skrevet 1. juni 2006 Regner med at vi får betalt med kort i butikkene. Men det blir nok ikke så enkelt å få ut kontanter fra butikkene.
liv Skrevet 1. juni 2006 #3 Skrevet 1. juni 2006 (endret) Jeg leste et eller annet sted at vi ikke kunne få betalt med kort i butikkene heller. Endret 1. juni 2006 av liv
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2006 #4 Skrevet 1. juni 2006 i Norge får vi ikke det, men hva med utlandet???????
liv Skrevet 1. juni 2006 #5 Skrevet 1. juni 2006 Du kan jo ringe banken din å høre men ut hva hva jeg kan forstå så må du nok ta med kontanter. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=118296
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2006 #6 Skrevet 1. juni 2006 Oi, det kan hende man ikke får betalt regninger! Skrekk og gru
c",) Skrevet 1. juni 2006 #7 Skrevet 1. juni 2006 Jeg leste et eller annet sted at vi ikke kunne få betalt med kort i butikkene heller. ← Jeg har ikke fulgt med, men det høres merkelig ut at vi ikke skal kunne betale med kort i butikken engang. Men du har sikkert rett. Det er vel oss forbrukerne det skal gå utover igjen
Gjest Gjest1 Skrevet 1. juni 2006 #8 Skrevet 1. juni 2006 Nå er det jo sånn at det ikke skal gå ut over liv og helse. Og det er ikke alle som har mulighet til å ta ut masse kontanter, rett og slett fordi de ikke har masse penger. Jeg tviler på at alle muligheter til å bruke bankkort tas bort. Da vil det bare bli tvungen mekling pga liv og helse-faktoren. Erfarne streikeledere tar høyde for sånt. De ønsker jo ikke tvungen mekling.
liv Skrevet 1. juni 2006 #9 Skrevet 1. juni 2006 Jo men de viste jo ikke at det ble lock out når de tok ut til streik. Det er det jo arbeidsgiverene som har tatt for å skape tvungen løsning.
Gjest Piper Skrevet 1. juni 2006 #10 Skrevet 1. juni 2006 Jeg har ikke fulgt med, men det høres merkelig ut at vi ikke skal kunne betale med kort i butikken engang. Men du har sikkert rett. Det er vel oss forbrukerne det skal gå utover igjen ← Hvem skal det ellers gå ut over?
Gjest -eline- Skrevet 1. juni 2006 #11 Skrevet 1. juni 2006 oj...tror jamen meg jeg skal overføre penger til den britiske kontoen min! Hadde vært veldig koselig å sitte her i UK uten ei krone.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2006 #12 Skrevet 2. juni 2006 Jeg tviler på at alle muligheter til å bruke bankkort tas bort. Da vil det bare bli tvungen mekling pga liv og helse-faktoren. ← Hvordan skal det gå utover liv og helse? Om man ikke har penger til å ta ut, så har man heller ikke penger å betale med!
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2006 #13 Skrevet 2. juni 2006 Lurer på hvordan det blir med lønna vår jeg, vi får lønning den 15. og visst det er streik da så får vi jo ikke lønn.... Og jeg har bare 600 kr igjen på konto
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2006 #14 Skrevet 2. juni 2006 Ifølge en av artiklene idag skal debit og iallefall kreditkort fungere i utlandet. Dette går jo via VISA/MAstercard/+++ og ikke direkte til den rammede banken.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2006 #15 Skrevet 2. juni 2006 Man får ikke betalt med kort. Det blir kun kontanter og sjekk som blir gangbare betalingsmiddel. Har man lønningsdag fra den 12. og utover, er det ikke sikkert at man får utbetalt lønning før en eventuell streik(som uansett ikke kommer til å bli langvarig) er over.
Nita Skrevet 2. juni 2006 #16 Skrevet 2. juni 2006 Tror heller ikke den blir langvarig, folk må jo ha penger til mat
Cilla Skrevet 3. juni 2006 #18 Skrevet 3. juni 2006 Tror ikke dette blir noe stort problem..... Jeg ser på det som lite sannsynlig at det blir streik, og hvis det blir varer den nok ikke lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå