Gå til innhold

"Programmet svarer ikke...."

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker Explorer versjon 6 som jeg har lastet ned fra nettet.

Etter at jeg lastet den ned, syns jeg maskinen er blitt litt "kokko".

F.eks. når jeg surfer, så "svarer" ikke maskinen med en gang jeg trykker på en link. Jeg mener dette skjedde etter at jeg fikk explorer 6. Noen andre som har samme problemet, og hva er det som gjør dette..??

Dessuten låser den seg stadig vekk, og når jeg så trykker ctrl-alt-del kommer en rute med "lukk program" opp, og da står det alltid "Am32" svarer ikke/har sluttet å kjøre.

Og mange ganger, selv om ikke maskin har låst seg; så kommer det opp beskjed når jeg skal slå av maskinen/avslutte windows; "am32 har sluttet å kjøre....osv".

Må innrømme at jeg ikke aner hva Am32 er slags program/fil...men det vet kanskje noen andre her??

Jeg kjører diskopprydding/defragmentering ca. 1 gang i uka, og sletter stadig vekk midlertidige internettfiler.

Så hva gjør jeg....? Bør jeg re-installere maskinen,eller..? Har aldri gjort det før, og kvier meg litt for det...... :roll:

Skrevet

Jeg bruker Norman virusprogram, og har scannet maskinen, men den finner ikke noe virus.

Skal være enig i at dette Am32 høres litt "virus" ut,ja... :roll:

Men uansett, om jeg re-installerer maksinen, så vil vel sikkert denne forsvinne,ikke sant...??

Skrevet

Virus kan sette Norman ut av spill, slik at viruset ikke blir funnet ved scanning.

Ta online-scanning for sikkerhets skyld du.

Det er dumt å slette alt uten grunn.

Skrevet

Nå har jeg scannet maskinen med Trend-Micro som du sa, men inget virus funnet.....!!

Så hva nå...? Hvordan kan jeg finne ut av hva "am32 " er slags fil...??

Skrevet

Godt.. da var det utelukket.

Har søkt etter am32 på min PC og den fant ikke noe, så det er nok ikke noe som er standard i Windows i alle fall. Jeg har også Explorer 6, så filen burde jo ha kommet opp hos meg hvis den hadde noe med den saken å gjøre.

Du kan likevel prøve å søke etter am32 på hardisken din. Da ser du kanskje hvilket program det er.

Har du oppdatert windows i det siste forresten? Hvis ikke.. prøv det.

Du kan evt. prøve å avinstallere Explorer 6 og se om det hjelper (Kontrollpanel-Legg til/fjern programmer).

Skrevet

Ha du noe som heter "Action manager" på maskinen forresten?

Gjorde et søk på nettet og fant ut at am32 kan ha noe med dette å gjøre. Prøv å avinstallere dette (hvis det ikke er viktig for deg å ha det da..).

Ser ut som det har noe med en scanner/fax eller skriver å gjøre...

Skrevet

Fant det samme som deg Lea.

Men tok noen søk i windows registrer, å der fant jeg noe greier

Referanse til en mappe på maskinen min C:WINDOWSsrchasst

Etter litt graving her fant jeg en ny referanse til www.w3.org

Lurer på om det kan ha noe med disse skjermsparerene det var linka til her i et innlegg (ikke w3.org)

Gib

Skrevet

I samme slengen kan jeg jo advare mot skjermsparere.

Jobben min er data-relatert og jeg får stadig telefoner fra kunder som sitter fast. Ofte er det pga. skjermsparere.

Særlig gjelder det disse animerte greiene man får lastet ned og som finnes på mange PC-er.

Kutt ut skjermspareren og spar deg selv for masse hodebry!

Skrevet

:D ....Joda,det stemmer at "Am32" er Action Manager. Det fant jeg ut selv idag etter å ha søkt gjennom hardisken. Action Manager har et lite ikon som ligger på linja nederst, og hvis jeg åpner den kommer det opp "knapper" for skriver,scanner, fax,web,e-post og noe album-greier.

Så her må vel være en forbindelse til explorer,kanskje...??

Ikke vet jeg!! :roll:

Skal forsøke å avinstallere explorer og se om det hjelper!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...