Gjest Gjest_Marielle_* Skrevet 1. juni 2006 #1 Skrevet 1. juni 2006 Slik jeg har fortstått det fra anmeldelsene på Make Up Alley, så opplevde mange som hadde brukt jojobaolje i ansiktet at de fikk færre svarte prikker, men flere hvite prikker. Er det noen her inne som har opplevd det..? Også lurer jeg på om Mint Julep masken fra Queen Helene er å få kjøpt i Norge? (Jeg bor i Trondheim). Hvis ikke, hvor på nettet kan jeg kjøpe den? Marielle
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2006 #2 Skrevet 1. juni 2006 Er vel ikke så rart at prikkene skifter farge? Det svarte er skitt, som oljen vasker vekk, mens det hvite er talg som oljen ikke fjerner.
Gjest gjest1 Skrevet 1. juni 2006 #3 Skrevet 1. juni 2006 Er vel ikke så rart at prikkene skifter farge? Det svarte er skitt, som oljen vasker vekk, mens det hvite er talg som oljen ikke fjerner. ← Det sorte er vel ikke skitt, men oksydert talg? Jojoba er ikke en olje, men en flytende voks som virker stabiliserende på huden, uansett om den er fet eller tørr.
Gjest a. Skrevet 1. juni 2006 #4 Skrevet 1. juni 2006 Også lurer jeg på om Mint Julep masken fra Queen Helene er å få kjøpt i Norge? (Jeg bor i Trondheim). Hvis ikke, hvor på nettet kan jeg kjøpe den? ← Mint Julep-masken er fra en billig drugstore-serie som du kan få kjøpt i USA (på Duane Reade osv) - har aldri sett at den selges i nettbutikker som sender til Norge. Den er forøvrig veldig sterk mot huden og anbefales ikke til de som har antydning til tørr eller sensitiv hud.
afr0dite Skrevet 1. juni 2006 #5 Skrevet 1. juni 2006 Jojobaolje er faktisk egentlig flytende voks! Med det sagt er jojobaolje veldig bra for huden fordi den har en balanserende virkning som hjelper huden til en god fuktighetsbalanse. Man kan altså bruke jojobaloje både på tørr og fet hud. Jojobaolje er også antiseptisk og kan brukes som sminkefjerner. Jeg bruker ren jojonaolje både på kroppen og i ansiktet som jeg "forsegler" med fuktighetskrem etterpå. Jeg opplever at huden min er mye roligere nå enn hva den har vært på lenge! (Sliter med tørr hud). Har ikke opplevd hvite talgting, men mindre svarte prikker.
amalieli Skrevet 8. oktober 2011 #6 Skrevet 8. oktober 2011 Mint Julep-masken er fra en billig drugstore-serie som du kan få kjøpt i USA (på Duane Reade osv) - har aldri sett at den selges i nettbutikker som sender til Norge. Den er forøvrig veldig sterk mot huden og anbefales ikke til de som har antydning til tørr eller sensitiv hud. Jeg kjøpte min på Iherb :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå