83` Skrevet 1. juni 2006 #1 Skrevet 1. juni 2006 Hvor tidlig etter barn nr. 1 begynte dere flerbarnsforeldre å tenke på å prøve på nr. 2? -og hva var grunnen til det? (få de tett, vente noen år..) Grunngi gjærne!
Klips Skrevet 1. juni 2006 #2 Skrevet 1. juni 2006 (endret) Ca. halvannet år. Ville ha dem reativt tett, og ikke minst bli ferdig med det (Ikke la småbarnsperioden vare alt for mange år tilsammen.) Hadde sverget på at jeg skulle ha en sommer først uten å være gravid eller amme, så snakkingen og prøvingen begynte høsten etter. Endret 1. juni 2006 av Klips
Amalie_85 Skrevet 1. juni 2006 #3 Skrevet 1. juni 2006 Tror det er alt ettersom jeg. Jeg har jo ingen barn da. Men noen jeg kjenner har nå et barn som er 2 uker, ei lita tulle på 1,5-2 år ei på 3 år og en på 5år. Men nå har visst mannen sagt stopp at nå skal det ikke være fler
Gjest Mireya Skrevet 1. juni 2006 #4 Skrevet 1. juni 2006 Begynte å tenke på å få en til rett før nr. 1 fylte to år, tror jeg det var. Begynte prøvingen litt over et halvt år etter... og tre måneder etter var jeg gravid. Blir 3 1/2 år mellom de to. Tror det blir passelig... eldstemann har sluttet med bleier (iallefall på dagtid), kler på seg selv, klarer mye selv, har fått masse tid alene med oss foreldre før han får et søsken. Kan godt hende de ikke kommer til å leke så mye i oppveksten fordi de ikke er så veldig tette i alder, men de vil i alle fall være av samme kjønn, og jeg håper uansett at de vil ha noe glede av hverandre fremover.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 1. juni 2006 #5 Skrevet 1. juni 2006 Jeg har ingen barn enda, men har alltid sagt og sier det enda at hvis jeg får barn så skal jeg prøve å få to tette. Maks 1.5 år mellom barna. Dette kommer sikkert av at det er 1år og 4mnd mellom meg og søsteren min, og vi har hengt ilag i alle år og er bestevenninner. Føler meg utrolig heldig som har en jevngammel søster Håper det klaffer og at det blir to av samme kjønn
Siam Skrevet 1. juni 2006 #6 Skrevet 1. juni 2006 Vi har en på nesten 10 måneder nå og skal begynne å prøve igjen om en måneds tid. Vi vil gjerne ha to tette for at ikke småbarnsperioden skal bli så lang, og for at de skal ha glede av hverandre etterhvert. Dessuten ser jeg for meg at det er lettere å finne på noe når barna er på omtrent det samme nivået.
momo Skrevet 1. juni 2006 #7 Skrevet 1. juni 2006 Vi begynnte og tenke på nr to når snuppa var 2,5 år, starta og prøve 1 mnd før hun ble 3 år. Nå blir hun 5 år om 2 uker og vi har ennå ikke fått et barn til. Det viste seg at jenta våres er et stort mirakel.
Kosejenta Skrevet 1. juni 2006 #8 Skrevet 1. juni 2006 Det er neeesten 18mnd mellom mine.... Planen var å begynne på nr 2 når eldstemann var ca 2år, men minsten ville det anderledes gitt.... Veldig kjekt med så liten aldersforskjell, ser alt nå at de har kjempe mye glede av hverandre(minsten er 11mnd snart) og stortrives med hveradre. Ser å fordel med å slippe småbarnsperioden i altfor mange år Det er til tider slitsomt, men absolut å anbefale syntes nå jeg
Klips Skrevet 1. juni 2006 #9 Skrevet 1. juni 2006 ... endte med 2,5 år mellom, og akkurat nå er det ganske deilig at eldste er såpass selvhjulpen, slippe å ha to babyer. Men det var ikke noe jeg hadde tenkt på på forhånd.
Gjest Qlio Skrevet 1. juni 2006 #10 Skrevet 1. juni 2006 Det er 1 år og 9 mnd mellom våre to prinsesser. Vi prøvde 3 mnd før det klaffet andre gang, om jeg ikke husker feil. Ville ha dem tett, og angrer ikke nå. De tuller, leker og er veldig glade i hverandre.
Gjest Gjest_mor til to_* Skrevet 1. juni 2006 #11 Skrevet 1. juni 2006 Har nesten fire år mellom mine to, og det har vært perfekt! Eldstemann var ikke lenger baby da lillesnuppa kom, VELDIG godt! Og de leker godt sammen, jenta ser opp til storebror og storebror er omsorgsfull overfor lillesøster. Skal nok ha flere etterhvert, men har ikke planer enda. Og nå er lillesøster tre.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2006 #12 Skrevet 2. juni 2006 Rakk aldri egentlig å tenke på nr. 2, hun meldte sin ankomst på egenhånd. Hadde hatt i tankene at jeg skulle få en til når eldste begynte på skolen, men hun kom visst 3 år før tiden.
Gjest Gjesta Skrevet 2. juni 2006 #13 Skrevet 2. juni 2006 Det er nesten fire år mellom mine og jeg er lykkelig for hver eneste dag
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2006 #14 Skrevet 2. juni 2006 2 år mellom de to første, og det er akkurat passe!! Fire år mellom nr. to og tre og det er litt for lenge.
koldbruna Skrevet 2. juni 2006 #15 Skrevet 2. juni 2006 Det er 8 år mellom jentene mine. Tenkte å prøve å få en til når minstejenta er 3 år.
Furstina Skrevet 2. juni 2006 #16 Skrevet 2. juni 2006 Vi började väl tänka på en till ganska snart - men jag hade då en "osäker jobbsituation" och det var riktigt osmart att bli gravid just då. Seriösa tankar började komma när sonen var drygt ett år och vi hade flyttat till större. Så lade min firma ner verksamheten, och jag tvingades söka nytt jobb när sonen var 1½. Fick ett bra jobb och råkade bli oplanerat gravid mellan kontraktskrivning och jobbstart. Förlorade dock det barnet i en SA men DÅ bestämde vi oss för att börja prova efter årsskiftet, när jag jobbat i 3-4 månader och sonen var 2 år. När lillasyster kommer är det 2 år och 10 månader mellan barnen. Lagom nära för att de ska ha glädje av varandra - och vi behöver inte bli så mycket äldre heller...
Gjest Gjest_pia_* Skrevet 2. juni 2006 #17 Skrevet 2. juni 2006 2,5 år skiller våre to gutter.Det var planlagt, og aldersforskjellen er akkurat passe nå som lillegutt er over året. Han har verdens fineste lekekamerat i storebror, som gjerne lærer lille hvordan ting skal gjøres. Storebror på 3 er veldig selvstendig og vil klare alt selv, lille er i sin utforskelses/lære periode, så de to utgjør en fin kombinasjon for tiden.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2006 #18 Skrevet 2. juni 2006 Har alltid tenkt at jeg skal ha to barn, en gutt og en jente, med ca. to-tre års aldersforskjell. Men så er det dette med planlegging da.. Jeg har en gutt og venter en jente, men det blir ikke mer enn rundt 12 måneder mellom dem.. Tror nok det kommer til å bli tøft for meg i starten, men samtidig så vil jeg tro at de får stor glede av hverandre, og at det på sikt også gjør ting lettere for oss (korter jo ned bleieårene...) Knøtte (glemte visst å logge inn...)
Sahara Skrevet 2. juni 2006 #19 Skrevet 2. juni 2006 Jeg synes det er passe med et par år immellom. Mine to prinsesser er nå 2 og 4 år, og de har stor glede av hverandre. Klart det blir litt sjalusi og krangel imellom, men stort sett leker de bra sammen. Mellom min søster og meg var det 6 år, så det ble mer at hun passa på meg enn at vi lekte sammen. Hun synes nok jeg var mest til bry innimellom!
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2006 #20 Skrevet 2. juni 2006 10 år mellom Nurket og storebroren, men de er bare halve og storebroren er ikke min. Jeg liker dem nemlig litt tettere, og Nurket får snart en helbror og da blir det 16 mnd mellom dem. Planlagt. Vi bare lot det stå til, liksom...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå