Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Ehm......kjæresten min ønsker seg alltid klær/ sko eller andre "jenteting" (sminke, parfymer osv) til bursdag/ jul, så jeg er vel bevandret i jentebutikker. Har ALDRI opplevd at de bak disken har syntes det har vært rart at jeg har handlet kjoler, skjørt, damesko, topper og alt mulig annet rart ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes dette var veldig lite å bli nedfor av. Er han veldig sart? Kanskje noen andre i filmteamet burde overta forklejakten?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Får da være grenser for krisemaksimering. Hva har de sagt da? Ordrett? Kanskje de bare har prøvd å få igang en samtale mens de sjekker? Type "Jasså, skal du hjem og lage mat?" eller "er det du som er husmora?". En litt fleipete og absolutt ikke alvorlig ment kommentar for å bryte isen.

Kan umulig være noe å ta så på vei for.

Gjest Gjest
Skrevet
Sukk. Jeg hadde håpet på at noen hadde skjønt hvor vanskelig det var for samboeren min å oppleve dette.

Jeg fattet poenget ditt.

Gjest gjest1
Skrevet

De ekspeditørene han har truffet har vært uhøflige og behandlet ham dårlig, ingen tvil om det.

Men du generaliserer veldig når du fokuserer på at de er kvinner. Er menn så mye mindre fordomsfulle? Det er ikke min oppfatning.

Gjest Gjest
Skrevet
Som jeg skrev i innlegget:

- Bruktbutikker

- Teksttilforretninger som syr på bestilling

- Sysersker

:sur:

Nei, jeg mente navnet på butikkene.

Skrevet
Nei, jeg mente navnet på butikkene.

Jeg skrev det i innlegget at jeg ikke ville legge det ut.

Gjest gjest1
Skrevet

Ehm... dette hørtes merkelig ut. Sikker på at samboeren din ikke mangler litt humor? At han kan ha oppfattet kommentarene deres feil?

Hvis det er et kjempeproblem får han be noen andre om å gjøre det. Eller så kan jo du gjøre det for ham om du syns så syns på ham.

Gjest Embla s
Skrevet

For å være ærlig stusser jeg mer på samboeren din hvis han blir deppa og nedfor av at noen tuller og fleiper med ham. For han tror vel ikke det er ondt ment? hvorfor skulle disse menneskene ønske å mobbe/skade ham? Han høres veldig selvhøytidlig ut, og kanskje denne opplevelsen kan hjelpe han til å ta seg selv litt mindre alvorlig? Selvironi er en fin egenskap.

Høres ut som om han syns det er en fornærmelse om noen skulle antydet at han skulle ha bruk for et forkle?

Gjest Gjest
Skrevet
Sukk. Jeg hadde håpet på at noen hadde skjønt hvor vanskelig det var for samboeren min å oppleve dette.

Kødder du?

Synes han virker oversensitiv og pysete, jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er kvinne og driver brukthandel, og kjenner mange andre innen samme bransje. En viss del av de menneskene som kommer innom en brukthandel, har ett eller annet "sært" de samler på. At en mann kommer og spør etter et gammelt forkle, ville ingen av oss hevet et øyenbryn av.

Jeg kjenner meg over hodet ikke igjen i problemstillingen din, trådstarter. Vi er moderne mennesker og lever i år 2006, og menn og et forkle er ingen merkelig kombinasjon.

Gjest Fruktkake
Skrevet

Kan ikke DU gå og få tak i et slikt forkle for ham da? Så slipper han disse ubehagelighetene.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg skrev det i innlegget at jeg ikke ville legge det ut.

Hvorfor ikke? Du skriver også at du vil boikotte slike steder - vil du ikke at andre skal få sjansen til det samme?

Gjest Gjest1
Skrevet
Hvorfor ikke? Du skriver også at du vil boikotte slike steder - vil du ikke at andre skal få sjansen til det samme?

Jeg synes det er mest fair å la være å henge ut enkeltbutikker ut fra en kundes subjektive erfaringer.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg synes det er mest fair å la være å henge ut enkeltbutikker ut fra en kundes subjektive erfaringer.

Jeg ville utvide dette til å gjelde yrkesgruppene 'bruktbutikkansatte', 'syersker' og 'ansatte i teksttilforretninger som syr på bestilling'.

Spesielt disse landsomfattende kjedene kunne det være interessant å kikke litt på. Men nå fikk jeg egentlig svar på det jeg lurte på, så da ;)

Skrevet

Jeg synes også dette høres litt merkelig ut.

Og absolutt ikke noe å bli deprimert over. Synes faktisk heller ikke at vi kvinner har noe å skamme oss over så lenge enkelte menn nesten blir målløse hver gang jeg som kvinne lukeparkerer bilen.

Hadde jeg vært dere så hadde jeg tatt kontakt med lokalavisa og fått de til å lage en sak om kortfilmskaperne som jakter på gammelt forkle.

Gjest Gjest
Skrevet

Dette høres for meg merkelig ut. Burde dette stå på generell debatt? :forvirret:

Utleverer du ikke din samboer vel mye her? Hvor mange leder et slikt selskap og er med i lokal filmklubb som lager kortfilmer...?

Gjest Gjest, Mann, 46
Skrevet

Jeg synes at enkelte av dere som svarer på dette innlegget går en smule overstrekken ved å angripe innleggerens sin samboer med karakstiker som blir brukt her. Ingen av oss kjenner ham. Jeg føler at noen av innleggende direkte er mobbing av en tredjepart som ikke er med i denne diskusjonen. Derimot at innleggeren går ut å skriver dette innlegget er en annen sak, og får står for hennes regning.

Jeg har selv vært i lignende situasjoner hvor jeg har handlet ting for min kone, og ikke direkte følte meg høy i hatten. Eller flau. Men hvordan man føler i situasjonen (og etter den kanskje) kommer mye anpå hvor stresset du er - og hvordan man blir møtt av de bakdisken. Er man stresset og føler seg utilpasset - så vil så klart situasjonen bli mer intense.

Jeg bet meg merke i at momint2005 skrev at det hadde vært hvisking i blandt de ansatte og andre kunder - jeg tror det kan ha vært en utløsende faktor for at samboeren kunne ha følt seg uvel denne sammenhengen.

Gjest Gjest
Skrevet

jeg har vondt for å tro at det har skjedd i så mange forretninger, hos en eller to kanskje men ikke hos så mange at det er noen grunn til å bli så deppa for det.

De fleste forretninger vil jo tjene penger, så når et firma spør etter et spesielt plagg som tydeligvis er vanskelig å oppdrive, vil jo de fleste med litt mer enn sagmugg mellom øra skjønne at her er det penger å tjene og dermed ta imot oppdraget.

Så jeg trur at enten juger du, eller så har samboeren din overdrevet det en smule.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...