Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest skodilla
Skrevet

Dersom jeg bestiller sko fra USA, til 2000 kroner. Hva må jeg betale i toll? Kan jeg evnt gjøre noe for å unngå tollen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en kalkulator på www.forbruker.no som du kan bruke til å regne ut hvor mye du må betale i toll og moms for varer fra utlandet. Den er jo ikke helt eksakt, men den gir deg en pekepinn.

For å unngå tollen kan du be de du kjøper av om en av to ting;

1. Sette ned verdien på varen til under 200 NOK, det inkludert frakten.

2. Sende skoene som gave til deg, men pass på at de som sender setter på privatnavnet og adressen sin som avsender og ikke firma, da du er nødt til å tolle gaver fra firmaer.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

... men å skrive ned verdien på en pakke er forbudt, så ingen seriøse firmaer ville finne på å gjøre noe sånt.

Skrevet

Ingenting i toll, men du betaler vel 25% moms av prisen på skoene + frakt. Og fortollingsgebyr.

Skrevet
... men å skrive ned verdien på en pakke er forbudt, så ingen seriøse firmaer ville finne på å gjøre noe sånt.

Det stemmer, men det er (dessverre?) mange firmaer som likevel gjør det.

Gjest skodilla
Skrevet

Tusen takk for rask tilbakemelding!

Gjest skodilla
Skrevet

4 par lekre høyhælte sandaler fra USA, str stor! Som jeg ikke får tak i her i nisselandet der "alle" bruker str 38! :frustrert: Kroner 2200 med alle avgifter, DET er ikke gæli pris per par tross alt. Og de hadde den glupeste nettsiden som tok med i beregninga toll og avgifter i sluttsummen!! *gledeseg*

Gjest Gjest
Skrevet
4 par lekre høyhælte sandaler fra USA, str stor! Som jeg ikke får tak i her i nisselandet der "alle" bruker str 38!  :frustrert: Kroner 2200 med alle avgifter, DET er ikke gæli pris per par tross alt. Og de hadde den glupeste nettsiden som tok med i beregninga toll og avgifter i sluttsummen!! *gledeseg*

Link? Ble nyskjerrig her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...