Gjest FlyAwy Skrevet 1. juni 2006 #1 Skrevet 1. juni 2006 Var i en farvehandel, og fikk presentert Beckers 10 l. til 490 kr, mot Lady til 790... Vi skal i første omgang male stue og kjøkken. Mye penger og spare da vi skal pusse opp et helt hus, og vi vil antakelig trenge flere 10-litere! Noen erfaringer med "alternative" merker?
Gjest gjest1 Skrevet 1. juni 2006 #2 Skrevet 1. juni 2006 Beckers er et bra merke. Det samme er steen-hansen, det finnes mange bra merker som ikke har samme mulighet for å kjøpe reklame som jotun, men så er også jotun en av verdens største malingprodusenter, om ikke den største.
Pasha Skrevet 2. juni 2006 #3 Skrevet 2. juni 2006 På stue og andre tørre rom kan man gjerne bruke billigmaling men på kjøkken ville jeg ha satset på kvalitetsmaling. Nå kjenner jeg ikke så mye til beckers, men dersom det ikke er akryl så ville jeg ikke ha brukt den på kjøkkenet (akryl er en type vannmaling som tåler vask... pva (eller latex som mange kaller det..) tåler ikke å bli vasket med en våt klut og såpe, da får man maling på kluten
Gjest gjest1 Skrevet 2. juni 2006 #4 Skrevet 2. juni 2006 Bekers fører alle typer maling både akryl og latex så det er ikke noe problem. han maleren i det oppussingsprogrammet på TV2, med kjersti bergersen bruker f.eks kun beckers, selv om det er butinox som er sponsor for programmet.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2006 #5 Skrevet 2. juni 2006 han maleren i det oppussingsprogrammet på TV2, med kjersti bergersen bruker f.eks kun beckers, selv om det er butinox som er sponsor for programmet. ← Kanskje han har en avtale med Beckers. Det er sånn bransjen fungerer, de inngår avtaler om bruk av produkter og får bedre pris på det de kjøper. Dette innebærer at kundene ikke har noen garanti for at håndverkerne bruker det beste produktet, men heller bruker det som gir best avtale.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2006 #6 Skrevet 2. juni 2006 Jeg ser at TS bor i Oslo, så da vil jeg anbefale deg å gå til malingbutikken i storgata ved ankertorget, der de reklamerer med å ha byen billigste maling. Og jeg har iallefall ikke funnet billigere maling i byen! Jeg har malt stue, soverom, bad (olje) og kjøkken (akryl) med denne malingen, og etter 5 år ser alt like bra ut. Jeg husker ikke hva merket heter nå, men det er altså god nok kvalitet når det gjelder innendørsmaling. Når jeg skal male hytteveggen som står utsatt til, ville jeg kanskje investert i dyrere maling som drygolin el, men det er ikke så mye som kan skje med innendørsmaling. Jeg forhørte meg også med en snekker ang billigmerket, og han sa det var bra nok. I utgangspunktet koster det ikke så mye å produsere maling. Men de store merkene har en del utgifter til utvikling av nye produkter, dessuten bruker de mye på markedsføring. Jeg tror jeg sparte mer enn 1000 kr på å kjøpe denne billige malingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå