Gå til innhold

Fly på stand-by-billett

Daria

Anbefalte innlegg

Skal fly hjem fra Oslo på mandag kveld, men det var dårlig med billige billetter igjen. Lurte på om stand-by-billett kunne vært en løsning, men jeg vet egentlig ikke hvordan det fungerer :sjenert: Noen som har erfaring og kan opplyse meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Er ikke det det samme som de gamle 'sjanse-billettene', tro? De fungerer ihvertfall sånn at man møter opp på flyplassen og håper på at det blir en ledig plass på flyet - er det ikke det, venter man på neste fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det ofte som student.

Dukket opp på flyplassen i god tid til avgang jeg kunne tenke meg (og da selvsagt ikke dagens siste akkurat...) og ba om en bilett. Fantes det ledig, så fikk jeg. Fantes det ikke fikk jeg stand-bye, hvilket ville si at jeg ikke fikk levere inn bagasjen min, måtte gå til avgangen med kofferten, og når alle var gått ombord, håpe at mitt navn var bland de som ble ropt opp. Bare EN gang opplevde jeg å ikke få være med (men jeg fikk da være med neste fly) og det mest sure med den opplevelsen var at jeg lot min venninne gå forran meg i køen (dvs, trakk en kølapp, men ga den til henne og trakk en ny selv) og HUN var den siste som fikk være med....

Er det ikke plass, så er det ikke plass, men somregel er der noen ledige plasser som er "holdt av" for slike med "vip-kort"/"gull-medlemmer" som skal kunne bare dukke opp og få være med på en times varsel eller noe sånn. Kommer det ingen slike, så får stand-by-folk være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...