Gå til innhold

Gratis bind og tamponger.

Gjest Chantal

Anbefalte innlegg

bruker du donnies nick?

Nei, jeg pleier ikke det. Glemte at det var han som var innlogget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jasså? Så du skal bare ha å ha, hæh??? Lita_, din sexye jævel! Jeg skal si deg et par ting... Så dere har mensen, å da trenger dere gratis bind... Ooooh!

Da skal vi gutta fhaanmeg ha gratis... eeehm... For vi... eeh... Eeehm... Okei da, det fins ikkeno negativt med å være gutt :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammen med legeattest, ja. Fikk avslag i fjor fordi bind/tamponger regnes som forbruksvare for kvinner i min alder. Men det får da være måte på forbruk...

Har du sjekket med legen om muligheten til å søke trygdekontoret om å få bind på blå resept? Jeg fikk det et halvt år, men det var muligens pga noen tabletter jeg brukte som økte blødningsfrekvensen og mengden for en periode. Men det er jo mulig å søke..... Kan jo ikke få annet enn nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså? Så du skal bare ha å ha, hæh??? Lita_, din sexye jævel! Jeg skal si deg et par ting... Så dere har mensen, å da trenger dere gratis bind... Ooooh!

Da skal vi gutta fhaanmeg ha gratis... eeehm... For vi... eeh... Eeehm... Okei da, det fins ikkeno negativt med å være gutt  :sjarmor:

Er det Tena for Men du vil ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chantal

Da skal vi gutta fhaanmeg ha gratis... eeehm... For vi... eeh... Eeehm... Okei da, det fins ikkeno negativt med å være gutt  :sjarmor:

Det var da enda godt at du svarte det du svarte. :sjarmor:

Iiiiiiiiiiiiiiiiis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hippopotamus
Har du sjekket med legen om muligheten til å søke trygdekontoret om å få bind  på blå resept? Jeg fikk det et halvt år, men det var muligens pga noen tabletter jeg brukte som økte blødningsfrekvensen og mengden for en periode. Men det er jo mulig å søke..... Kan jo ikke få annet enn nei.

Fikk du?

Javel, ja. Da er trygdeetaten tatt i nok en løgn (ikke den første, og neppe den siste). Jeg fikk nemlig avslag på en slik søknad med begrunnelsen at det ikke finnes noen åpning for å få bind på blå resept i forbindelse med blødning, kun i forbindelse med inkontinens.

Da blir det ny søknad.

Takk for tipset, forresten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men da må menn få gratis barbersaker også.

Det er alltid noe ved denne kroppen enten det gjelder hud eller hår som er slike ting man ikke kan noe for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

:ler:

Jeg kan ikke tro at voksne damer mener at bind og tamponger skal være gratis. Jeg har hørt at ungdommer mener det, på lik linje som at gutter skal få gratis barberblader.

Jeg er for gratis tøybleier til dem som måtte ønske. De kan sikkert vaskes i elva, så gratis vaskemidler burde ikke være nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldali

Vær glad dere bor i Norge, for her jeg bor er det kjempe dyrt med bind og tamponger, og man får ikke kjøpt kun en pakke, slik man gjør i norge. Man må kjøpe to. Nå består jo en pakke av to esker, men det er pakken jeg snakker om.

Sist jeg kjøpte tamponger tror jeg at jeg ga rundt 45 kroner for to pakker, det var ob. Svin dyrt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg har problemer med å se logikken i at bind og tamponger bør være gratis. Dersom du har så lite penger at det er vanskelig å få råd til et normalt forbruk av bind/tamponger, har du sannsynligvis så lite penger at du har rett på støtte fra sosialkontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kardemomme
jeg er i hvertfall for

-gratis bind og tamponger

-gratis briller eller linser

Enig så enig!!!

:enig_anim:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cristoph
Jeg har problemer med å se logikken i at bind og tamponger bør være gratis. Dersom du har så lite penger at det er vanskelig å få råd til et normalt forbruk av bind/tamponger, har du sannsynligvis så lite penger at du har rett på støtte fra sosialkontoret.

jeg kan ikke se at TS har skrevet hun har så lite penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

En pakke O.B koster 8kroner på kiwi. Hvis jeg er raus og sier at du bruker to pakker per mens så er det altså 16kroner i måneden, eller 208 kroner i året. Hvis man beregner at man har mensen fra man er 13 til man er 50 så bruker du i underkant av 8000,- på tamponger i løpet av livet, ikke akkurat store kostnaden nei.

Tenk på oss menn da. En pakke med fem braberhøvler koster over 60 kroner! men vi kan vel kanskje la være å barbere oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniela
En pakke O.B koster 8kroner på kiwi. Hvis jeg er raus og sier at du bruker to pakker per mens så er det altså 16kroner i måneden, eller 208 kroner i året. Hvis man beregner at man har mensen fra man er 13 til man er 50 så bruker du i underkant av 8000,- på tamponger i løpet av livet, ikke akkurat store kostnaden nei.

Tenk på oss menn da. En pakke med fem braberhøvler koster over 60 kroner! men vi kan vel kanskje la være å barbere oss?

'

barberhøvler er et dårlig argument. dere kan klippe skjegget.

jeg stemmer også for gratis tamponger og bind. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Du kan ikke regne ut prisen på den måten, det blir HELT feil.

Det er kun blå OB som koster 8kr, og for det første er ikke det den str alle trenger, alle bruker ikke tampong, og de som bruker de blå kan som regel ikke bruke de under hele mensturasjonen.

Dessuten er det stor forskjell på jenter, noen blør mye, andre lite. Noen får mensen 11g i året, andre 15. Noen blør i 7 dager, andre i 2. GET IT?

Jeg er IKKE enig at tamponger og bind burde være gratis, bare så det er sagt. Jeg hadde selvsagt ikke takket nei om det var det. Men det er ganske mye annet som "burde vært gratis" før tamponger og bind.

Endret av Binna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Daniela

jeg ser at noen bruker first price tamponger & bind som ett argument.

beklager men det ville aldri jeg ha brukt i allefall. de lekker og det virker som om det er laget av papp. :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Libresse

Jeg blir ærlig talt litt provosert av alle som påstår at bind/ tamponger ikke er en stor utgift. Jeg er en av de "heldige" som har kraftig menstruasjon, og i løpet av en mensperiode bruker jeg i to pakker bind og en pakke truseinnlegg. Disse pakkene koster ca 90,- i måneden og ca 1080,- i året. I følge gjesten litt lenger opp sitt regnestykke, så vil jeg betale ca 39960,- i løpet av min menstruerende tidsalder.

Selvfølgelig finnes det billigere alternativer enn de bindene jeg kjøper, men jeg har prøvd alt mellom himmel og jord av bind, tamponger og begere, og kjøper det som fungerer best for meg. Og selvfølgelig er jeg i stand til å betale for det. Til sammenligning så koster f.eks tvlisensen nesten dobbelt så mye i året.

Poenget er at dere som slipper unna med ei pakke tamponger av billigste sort i løpet av en mensperiode, kanskje burde se litt lenger enn deres egen nesetipp. Og hvis det skulle være noen tvil, jada jeg er premenstruell, og det skulle jeg f**n meg fått betalt for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har ikke bedt om å fryse! Ja til gratis klær...

Jeg har ikke bedt om å være sulten! Ja til gratis mat...

Jeg har ikke bedt om å ikke være istand til å ta meg frem fortere enn føttene mine kan løpe! Ja til gratis raske biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Disse pakkene koster ca 90,- i måneden og ca 1080,- i året.

Hva slags bind er dette? Gullbelagte..? :ler:

Men seriøst, vet ikke hva bindtypen jeg bruker koster. De kjøper mor. Hun hamstrer gjerne når de er på salg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...