Gå til innhold

Gratis bind og tamponger.


Gjest Chantal

Anbefalte innlegg

Gjest Chantal
Nei, jeg forstår virkelig ikke poenget ditt.

Jeg blir rent flau over alt nordmenn kan finne på å klage over. Blir dere aldri fornøyd?

Er det så dyrt for deg, så får du heller kjøpe deg tøybind.

Da ville det gått mye mer vaskepulver da. Ganske dyrt det også. :lol:

Dette er ikke klagning. Det er en en mening jeg har.

Og jeg syns faktisk du burde sette deg inn i at for noen mennesker er 30-80kr i mnd mye penger (studenter f.eks).

Sier ikke at det gjelder meg, men det gjelder faktisk for noen. Tro det eller ei.

Ja, jeg kan se ting i perspektiv (verdensproblemer og KGs skattepenger), men nå var det bind og tamponger jeg i denne omgang tok opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1
Og jeg syns faktisk du burde sette deg inn i at for noen mennesker er 30-80kr i mnd mye penger (studenter f.eks).

Jeg har vært både student jeg også. Blødde ikke i trusa for det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, bindene og tampongene har man da råd til å kjøpe selv? Og ja, jeg er student. Etter min erfaring er det ikke akkurat tampongutgiftene som gjør at jeg har dårlig råd!

Synes dette høres rimelig bortskjemt ut. Vi trenger faktisk klær og mat også. Skal liksom det bli dekket i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Coop-bind altså?  :ler:

Sorry, jeg vil ikke at buksa mi skal bli rød.

Tror du bind og tamponger produsert av staten hadde vært så mye bedre? :ler:

Hva med andre produkter som dopapir, mat, såpe? Skal det også være "gratis"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Sant, men du hadde hatt 30-80 kr mer til å kjøpe mat med hvis du fikk gratis bind/tamponger. 

30-80 kr? En pakke First Price tamponger koster i underkant av en tier.

Flere steder deler de ut "studentpakker" i starten av semesteret som inneholder reklame og vareprøver. Der pleier det å være med en pakke bind. Du kan jo huke med deg et par slike poser i starten av hvert semester viss du synes det er så dumt med den tieren?

Endret av Sukkerert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

jeg er mer for billigere tannlege og briller/linser. dette dreier seg jo om helse, så jeg skjønner ikke hvorfor det skal ligge utenom folketrygdordningene, som jo gir oss billigere lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Digresjon: Nå er vel denne ordningen slutt for lengst (håper jeg!), men tidligere var det slik at bind og tamponger (kvinneprodukter) ble solgt med såkalt luksusskatt (som unødvendig vare) men barbersaker (mannsprodukter, i hvert fall den gang) ble solgt uten denne skatten. Menn MÅ nemlig barbere seg, men kvinner velger å få menstruasjon. Ja ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chantal
Jeg har vært både student jeg også. Blødde ikke i trusa for det.  ;)

Nei, men forstår ikke du at andre kan gjøre det? Se litt lengre enn deg selv.

Jeg sier ikke at jeg gjør det, men at noen gjør det. Ja... er det så virkelighetsfjernt for deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du bruker aldri femti kroner i måneden på ufornuftige ting? Det er virkelig bindene og tampongene som knekker din økonomi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chantal
Ærlig talt, bindene og tampongene har man da råd til å kjøpe selv? Og ja, jeg er student. Etter min erfaring er det ikke akkurat tampongutgiftene som gjør at jeg har dårlig råd!

Synes dette høres rimelig bortskjemt ut. Vi trenger faktisk klær og mat også. Skal liksom det bli dekket i tillegg?

Har jeg nevnt klær og mat?

Ang det å ha en forholdsvis høy utgift en gang i måneden på tamponger/bind og i tillegg så bruker kanskje mange en del smertestillende produkter, at man ytrer et ønske om å få noen intimprodukter gratis, er det å være bortskjemt? For hvis det er...forklar meg litt nærmere. Jeg forsto ikke. Det var da egentlig bare en flåsete bemerkning fra deg.

Man må ha evnen til å kunne sette seg inn i andres situasjoner. Kanskje du er en som ikke har så store utgifter pga mensen, men det finnes folk som har betydelig med blødning i både 7-8 dager, som må ty til smertestillende og som i tillegg kanskje har gynokologutgifter, og da syns jeg det er på plass med gratis bind/tamponger. Må ikke bare se på din egen navle vet du. ;)

Og jeg er ikke et unikt tilfelle. mange har det faktisk sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chantal
Så du bruker aldri femti kroner i måneden på ufornuftige ting? Det er virkelig bindene og tampongene som knekker din økonomi?

Det er en helt annen debatt. Ikke spor av nå. Start heller en annen tråd om å bruke pengene sine fornuftig/ufornuftig.

Jeg snakker generelt...ikke nødvendigvis om meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chantal
30-80 kr? En pakke First Price tamponger koster i underkant av en tier.

Flere steder deler de ut "studentpakker" i starten av semesteret som inneholder reklame og vareprøver. Der pleier det å være med en pakke bind. Du kan jo huke med deg et par slike poser i starten av hvert semester viss du synes det er så dumt med den tieren?

Jeg vet ikke om du fikk det med deg, men jeg bruker også bind. Jeg sover ikke med tamponger forstår du. Mulig det finnes first price bind, men jeg bruker nattbind i fra Libresse og ja, jeg har behov for dem.

Det handler ikke om pengene her, det er prinsippet, men noe sier meg at du ikke forstår det.

Spar deg for spydigheter. Du fremstår som en veldig bitter dame. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chantal
Så du bruker aldri femti kroner i måneden på ufornuftige ting? Det er virkelig bindene og tampongene som knekker din økonomi?

Har jeg sagt dette altså? Vis meg hvor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jeg nevnt klær og mat?

Ang det å ha en forholdsvis høy utgift en gang i måneden på tamponger/bind og i tillegg så bruker kanskje mange en del smertestillende produkter, at man ytrer et ønske om å få noen intimprodukter gratis, er det å være bortskjemt? For hvis det er...forklar meg litt nærmere. Jeg forsto ikke. Det var da egentlig bare en flåsete bemerkning fra deg.

Man må ha evnen til å kunne sette seg inn i andres situasjoner. Kanskje du er en som ikke har så store utgifter pga mensen, men det finnes folk som har betydelig med blødning i både 7-8 dager, som må ty til smertestillende og som i tillegg kanskje har gynokologutgifter, og da syns jeg det er på plass med gratis bind/tamponger. Må ikke bare se på din egen navle vet du. ;)

Og jeg er ikke et unikt tilfelle. mange har det faktisk sånn.

Ble du provosert? ;)

Ja, det er bortskjemt å skulle ha produkter gratis dersom man har råd til dem.

Og hvis det er slik at du trenger smertestillende og gynekologtimer, så skjønner jeg ikke at gratis tamponger og bind hjelper deg. Gynekologutgifter er da vesentlig mye større, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hva folk kan hisse seg opp over. Nå er det jo ikke slik at verken bind, tamponger, mat eller klær kommer til å bli gratis, så hva er det egetlig å krangle om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
hehe

ja jeg syns det.

Nå er heldigvis ikke tampong så veldig dyrt her i norge da.

Jeg syns det er så bøst at blå koster 12, men de større/mindre er oppi 30-40 kr! :overrasket: wtf! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest1

Jeg har en ide. Opprett libresseklubben for folk helt opp til overgangsalderen! Dårlig gjort at bare unger skal få gratis! Kasta meg ut gjorde de :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chantal
Ble du provosert? ;)

Ja, det er bortskjemt å skulle ha produkter gratis dersom man har råd til dem.

Og hvis det er slik at du trenger smertestillende og gynekologtimer, så skjønner jeg ikke at gratis tamponger og bind hjelper deg. Gynekologutgifter er da vesentlig mye større, ikke sant?

Hvorfor er det bortskjemt så lenge jeg ser på det som en nødvendighet?

Hva så hvis jeg har råd til dem. Det er prinsippet. Hva er det du ikke forstår?

Provosert? Ja, er det ikke det man blir i en debatt da? Har ikke noe problem med å innrømme det. Det er jo det som gjør en debatt god. :)

Igjen gjentar jeg. Jeg snakker ikke om meg selv her. Jeg snakker generelt. Håper jeg slipper å gjenta dette noe mer?

Jeg snakker om/hvis/at en person trenger smertestillende + gynokologtimer. Noen har faktisk disse type utgifter i tillegg til bind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chantal
Jeg har en ide. Opprett libresseklubben for folk helt opp til overgangsalderen! Dårlig gjort at bare unger skal få gratis! Kasta meg ut gjorde de :(

Hehe... Jeg meldte inn kompisen min der. :ler: Fa<en, jeg fikk ikke binda. tror han ga dem til søstra si. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chantal
Merkelig hva folk kan hisse seg opp over. Nå er det jo ikke slik at verken bind, tamponger, mat eller klær kommer til å bli gratis, så hva er det egetlig å krangle om?

Jeg syns denne debatten tok litt vel av skjønner du. Har jeg truffet noen ømme punkter?

Nei, men det er gøy å diskutere. Bind, tamponger, biler og båter. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...