Gjest Chantal Skrevet 1. juni 2006 #1 Skrevet 1. juni 2006 Siden ingen av oss damer har bedt om mensen, hvorfor får vi ikke da gratis bind og tamponger? Det er jo ikke akkurat som om vi kan noe for det?
Amalie_85 Skrevet 1. juni 2006 #3 Skrevet 1. juni 2006 hehe ja jeg syns det. Nå er heldigvis ikke tampong så veldig dyrt her i norge da.
Gjest Chantal Skrevet 1. juni 2006 #4 Skrevet 1. juni 2006 hehe ja jeg syns det. Nå er heldigvis ikke tampong så veldig dyrt her i norge da. ← Nei, men noen (f.eks meg) sover med bind om natta...og da kan det fort bli dyrt.
Gjest gjest1 Skrevet 1. juni 2006 #5 Skrevet 1. juni 2006 Jeg har heller ikke bedt om fett hår. Ja til gratis shampoo! Jeg har ikke bedt om å bli forkjølet! Ja til gratis snytepapir! Jeg har ikke bedt om dårlig syn. Ja til gratis linser - eller aller helst laseroperasjon! Jeg kan jo ikke noe for det! Så da må vel andre betale for det?
Gjest gjest1 Skrevet 1. juni 2006 #6 Skrevet 1. juni 2006 Nei, men noen (f.eks meg) sover med bind om natta...og da kan det fort bli dyrt. ← Då får en pakke bind til 15 kroner på Coop. Det er ikke mer enn sjokoladen din koster.
Klips Skrevet 1. juni 2006 #7 Skrevet 1. juni 2006 Egentlig støtter jeg forslget. Men jeg har jo egentlig ikke bedt om å bli sulten heller, så om noen kunne betale maten min?
Gjest gjest1 Skrevet 1. juni 2006 #8 Skrevet 1. juni 2006 Jeg har heller ikke bedt om fett hår. Ja til gratis shampoo! Jeg har ikke bedt om å bli forkjølet! Ja til gratis snytepapir! Jeg har ikke bedt om dårlig syn. Ja til gratis linser - eller aller helst laseroperasjon! Jeg kan jo ikke noe for det! Så da må vel andre betale for det? ←
Diktern Skrevet 1. juni 2006 #9 Skrevet 1. juni 2006 jeg er i hvertfall for -gratis bind og tamponger -gratis briller eller linser
Gjest Chantal Skrevet 1. juni 2006 #10 Skrevet 1. juni 2006 Jeg har heller ikke bedt om fett hår. Ja til gratis shampoo! Jeg har ikke bedt om å bli forkjølet! Ja til gratis snytepapir! Jeg har ikke bedt om dårlig syn. Ja til gratis linser - eller aller helst laseroperasjon! Jeg kan jo ikke noe for det! Så da må vel andre betale for det? ← Å ikke dra inn dette skattegreia over alt da. Mensen er noe nesten alle damer får, hver eneste måned. Dårlig syn er en tilstand som ikke alle kommer i, det kommer også ofte i godt voksen alder. Er det derimot en sykdom eller hvor man har ekstremt dårlig syn da får man jo hjelp av f.eks trygdekontoert. Forkjøla kan man bli en gang i bland (og det kan hende du kan noe for det også....ta tran)... Hvis du ikke forstår poenget mitt, så er det følgende: Mensen er en varig tilstand helt til man kommer til overgangsalderen. Faktisk så er det jo folk som får dekket laseroperasjoner o.l. også, så jeg forstår ikke helt hvor du vil?
Gjest Chantal Skrevet 1. juni 2006 #11 Skrevet 1. juni 2006 Egentlig støtter jeg forslget. Men jeg har jo egentlig ikke bedt om å bli sulten heller, så om noen kunne betale maten min? ← Sant, men du hadde hatt 30-80 kr mer til å kjøpe mat med hvis du fikk gratis bind/tamponger.
Gjest Gjesta Skrevet 1. juni 2006 #12 Skrevet 1. juni 2006 Då får en pakke bind til 15 kroner på Coop. Det er ikke mer enn sjokoladen din koster. ← Så sover hun sikkert ikke med vanlig bind heller da.. Jeg bruker hvertfall nattbind og de koster hvertfall 30,- for en pakke Ellers har jeg hørt argumenter for at gutter må barbere seg, og barberblader er dyrt. Akkurat som om ikke vi må barbere oss og
Gjest Chantal Skrevet 1. juni 2006 #13 Skrevet 1. juni 2006 Då får en pakke bind til 15 kroner på Coop. Det er ikke mer enn sjokoladen din koster. ← Coop-bind altså? Sorry, jeg vil ikke at buksa mi skal bli rød. Sjokoladen? Den kunne du vel vært foruten? Mensen kommer man jo seg ikke bort i fra.
Gjest gjest1 Skrevet 1. juni 2006 #14 Skrevet 1. juni 2006 Ingenting er gratis å produsere. Dersom det betales av staten, betyr det at vi kollektivt betaler for bindene. Mener du at skatten bør økes slik at det kan deles ut tamponger?
Gjest Chantal Skrevet 1. juni 2006 #15 Skrevet 1. juni 2006 Ingenting er gratis å produsere. Dersom det betales av staten, betyr det at vi kollektivt betaler for bindene. Mener du at skatten bør økes slik at det kan deles ut tamponger? ← Jeg tror det er mange andre måter man kan gjøre det på enn å sette opp skatten. Man kan f.eks ta litt av matmomsavgiften eller sette ned litt av prisene på kollektivtrafikken, osv osv... Da kommer binda til å flagre.
Diktern Skrevet 1. juni 2006 #16 Skrevet 1. juni 2006 De rike kan heller betale litt mer skatt, så blire nok ei råd.
Gjest gjest1 Skrevet 1. juni 2006 #17 Skrevet 1. juni 2006 Hvis du ikke forstår poenget mitt, så er det følgende: Mensen er en varig tilstand helt til man kommer til overgangsalderen. ← Nei, jeg forstår virkelig ikke poenget ditt. Jeg blir rent flau over alt nordmenn kan finne på å klage over. Blir dere aldri fornøyd? Er det så dyrt for deg, så får du heller kjøpe deg tøybind.
Gjest *Just-Me* Skrevet 1. juni 2006 #18 Skrevet 1. juni 2006 Dette kune jo settes veldig på spisse ja. Gratis til mye, siden jeg ikke har bedt om hverken ditt eller datt..... Men er veldig for gratis tamponger og bind!!
Gjest gjest1 Skrevet 1. juni 2006 #20 Skrevet 1. juni 2006 Jeg tror det er mange andre måter man kan gjøre det på enn å sette opp skatten. Man kan f.eks ta litt av matmomsavgiften eller sette ned litt av prisene på kollektivtrafikken, osv osv... Da kommer binda til å flagre. ← Økonomi er ikke din sterke side, er det vel? Hvordan kan det å sette prisene NED på kollektivtrafikken gi penger til gratis bind? Og hva tror du skjer om du tar penger som kommer inn fra matmomsen? Tror du matmomspengene ligger der som en urørt pott? Sånn i tilfelle noen kom på at det var lurt med gratis bind?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå