Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2006 #1 Skrevet 1. juni 2006 Regner med det blir 8 talere under middagen i bryllupet vårt. Toastmasteren har bedt om noen stikkord om de forskjellige, for å kunne introdusere de skikkelig. Hadde kanskje sett for meg at jeg og brudgommen tok ordet selv, men kanskje er det nettopp vi som bør introduseres skikkelig..? Hvordan gjør dere det? Blir alle talerne hos dere introdusert, eller "klirrer" noen på glasset selv? Hvilken info gir dere om hver gjest til toastmaster? Er det vanlig at han forteller en liten historie e.l. om hver enkelt, eller holder det å forklare hvem taleren er? hmm.. ikke så enkelt dette her..
Gjest Gjest_Julibrud_* Skrevet 1. juni 2006 #2 Skrevet 1. juni 2006 Hos oss blir det som dette: Min far og min kjæres far tar ordet aller først når vi har satt oss. Disse tar en kort presentasjon av alle gjestene, på respektive sider. De introduserer også toastmasteren. Etter dette er ordet toastmasteren sitt. Regner ikke med at han reiser seg og sier hvem som skal tale for hver gang noen skal snakke, men dette ble jeg faktisk usikker på nå... Dette vet vår toastmaster bedre enn meg, men hva er vanlig da?
Angelheart Skrevet 1. juni 2006 #3 Skrevet 1. juni 2006 I vårt bryllup var det slik: Min mor "lekte" vertinne og ønsket alle velkommen til bords før hun introduserte toastmaster. Fra da av hadde han hele regien og introduserte alle talere og sanger på sin egen måte. Toastmaster hadde på forhånd hatt en dialog med alle som skulle holde tale og hadde derfor laget sin egen introduksjon til hver av dem. Synes det var best å gjøre det slik, da ble det jo litt artig og spennende for oss også! Tror det er mest vanlig å overlate alt slikt til toastmaster dersom det er en slik i selskapet. Det er jo faktisk en del av oppgaven hans. Brudeparet skal ikke "jobbe" under middagen, bare sitte ned og nyte
Gjest Gjest_billa_* Skrevet 1. juni 2006 #4 Skrevet 1. juni 2006 Det er vel ganske vanlig at "vertskapet" ønsker velkommen til bords og introduserer toastmaster. Er det stor middag med mange taler vil jeg si at det bør være en toastmaster som har kontroll på når de forskjellige skal tale slik at det blir en god flyt i forhold til serveringer ol. En toastmasters oppgave er jo en kombinasjon å ha kontroll på hva som skal skje under hele middagen, og prøve å ha en viss regi på det hele. I de bryllup jeg har vært har det vært litt ulik presentasjon av talerne. Noen har en god historie å fortelle om taleren, andre tar det helt enkelt med å bare si "nå vil brudens tante inga si noen ord" el., eller andre mer kreative varianter som ordtak, rim eller dikt. Det kommer jo an på toastmasterens stil. Så toastmasteren dere har ønsker tydelig å kunne si noe om taleren... og det er jo ikke så lett når han ikke kjenner alle...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå