Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2006 #1 Skrevet 1. juni 2006 Jeg har møtt en mann som har hatt nerveproblem. Han nevner sosialanst,men jeg vet ikke hvorfor.Han ymter også frampå om at han kan reagere sterkt på ting,fare lett opp,som han sier. Til en viss grad har jeg merket dette nå i starten av forholdet.. Har ikke turt å spørre om han er medisinert,er redd jeg skal virke "snokete". Dette har jeg liten erfaring med. Hjelp! Hvordan går jeg fram?? Dette har jeg null erfaring med.
Festus Skrevet 1. juni 2006 #2 Skrevet 1. juni 2006 Du må rett og slett snakke med ham om det. Få ham til å fortelle om episoder, hvordan han oppdaget det mv. Dersom du mener alvor av forholdet, og han fortsatt plages med angst, kan du ta kontakt med Pårørende av Psykisk syke-foreningen (husker ikke helt hva den heter, men det er noe slikt), der kan du få tips og råd av andre i samme situasjon. Lykke til!
Ciara Skrevet 1. juni 2006 #3 Skrevet 1. juni 2006 Jeg er ikke i din situasjon, men likevel: Jeg tror at for å få et normalt forhold til psykiske problemer, så må man være åpne om det og tørre å snakke om det. Kjæresten din sin sosialangst har sannsynligvis en ganske stor innvirkning på livet hans, og dermed også på ditt. Det er bare å spørre ham om det! Kanskje synes han ikke det er komfortabelt å snakke om, kanskje synes han det er helt greit. Uansett trenger jo du å få mer kunnskap om dette for dere begges del. En del jeg kjenner opplever det som verre å bli tiet i hjel, at psykiske problemer aldri skal snakkes om. Tror det ville gagne dere begge å ta en ordentlig prat.
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2006 #4 Skrevet 1. juni 2006 Du burde også passe litt på så du ikke ender opp med å bli en terapaut for kjæresten din.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 1. juni 2006 #5 Skrevet 1. juni 2006 Du har et poeng. Nei,jeg vil ikke forstå han i hjel,men støtte han i å få hjelp der han trenger det. Hmmmm........Samtidig skremmer det meg litt,dette..
Festus Skrevet 1. juni 2006 #6 Skrevet 1. juni 2006 Det skjønner jeg godt.. for du kommer til å "lide" under dette du også. Nå sier jeg IKKE at du ikke skal innlede et forhold til denne mannen, men vær oppmerksom på at hans sykdom kommer til å påvirke deg også (akkurat som alle andre mer eller mindre kroniske sykdommer går ut over de pårørende og venner mv). Vær åpen, tør å spørre, så får du se etterhvert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå