Gå til innhold

Invitere ekstra gjester

Fremhevede innlegg

Skrevet
Vi har nå fått ca. 95% svar fra gjester som vi har invitert. Nå viser det seg at det er en del gjester som ikke kan komme av diverse årsaker. Vi hadde så mange vi måtte invitere at vi måtte neste utelate noen, selv om vi hadde veldig lyst til å invitere dem. Nå som vi ser at vi får en god del ekstra plasser, har vi kjempe lyst å invitere dem vi måtte utelate i første omgang. Vil det være frekt å sende dem invitasjon nå? Vil jo ikke gi dem inntrykket av at de er 2. rangs gjester. Det hadde mer med plass og økonomi å gjøre. Sannsynligheter er stor for at disse andre allerede har planer for den helgen, men tenkte at i tilfelle noen av dem fremdeles er ledige, hadde det vært koselig å delt vår store dag med dem. Hva synes dere folken?

Vi har invitert mange i ettertid vi! Det har vært kjærester til gjester vi allerede har invitert som har fått lov til å komme likevel. I tillegg har mannen invitert to fra fotballaget for et par dager siden, og vi gifter oss på lørdag! Ingen som har reagert negativt, de har tvert imot blitt glade! Jeg har selv blitt invitert sent i et bryllup, og følte meg ikke annenrangs av den grunn. Snakk om å ta seg selv høytidelig liksom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi har invitert mange i ettertid vi! Det har vært kjærester til gjester vi allerede har invitert som har fått lov til å komme likevel. I tillegg har mannen invitert to fra fotballaget for et par dager siden, og vi gifter oss på lørdag! Ingen som har reagert negativt, de har tvert imot blitt glade! Jeg har selv blitt invitert sent i et bryllup, og følte meg ikke annenrangs av den grunn. Snakk om å ta seg selv høytidelig liksom...

Amen! :)

Skrevet
Huff dette er jeg skikkelig uenig i. Både jeg og min samboer har veldig store familier. Det er vel ikke så mange som "fyller på" med bekjente bare, men gode venner. Med kun nærmeste familie ville vi bli over 100 om alle skal inviteres. Det har ikke vi råd til, derfor må mange kuttes ut.. Jeg føler også at det er flere venner som kunne inviteres, men med et tak på 70 stk, begrenser det seg  til forlovere + et par til. Det er altså flere relativt nære venner som må vike plass for familie. Dersom noen i familien skulle takke nei, er det ikke tvil om at jeg ønsker at noen flere av vennene også skal kunne komme, og kommer følgelig til å spørre dem.. Har jeg mistet folkeskikken da? Sørgelig at noen synes det... Det er nesten så jeg synes det er frekt å synes det er frekt..Alvorlig talt, hvor hårsår kan man tillate seg å være egentlig?

Helt enig!

Skrevet

Har selv blitt invitert som"2.rangs gjest" i bryllup. Syns det var kjempestas å bli invitert, og tok meg absolutt ikke nær av at invitasjonen kom i etterkant. Brudeparet hadde stramt budsjett, og syntes de måtte prioritere familie foran venner. Dette forklarte de veldig greit, og sa på forhånd at de gjerne ville invitere oss dersom ikke all familie kunne komme.

Skrevet

Syns ikke heller det gjør noe. Kanskje ikke invitere gamle tanter da de kanskje ikke syns så mye om å være "annen rangs". Eldre er jo litt mer tradisjonelle enn unge. Men når det gjelder venner, så går det ikke an å bli fornærmet av noe sånt. Du blir jo invitert til en flott fest med 3 retters mat og drikke. Hvis noen kan bli sure for noe sånt, fortjener de ikke å komme i bryllupet. Jeg hadde blitt kjempeglad hvis jeg ble invitert sånn i siste liten.

Og sånn generelt så syns jeg at det e litt mye tradisjoner ute å går når det gjelder bryllup. Hvorfor ikke finne på nye ting, være litt utradisjonelle. Du bør hvertfall ikke ta hensyn til hva andre sier og mener, gjør det du vil på din egen måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...