Gjest Frøken Dings Skrevet 10. desember 2002 #1 Skrevet 10. desember 2002 Hvis du gjør noe i det hele tatt, da! Jeg har 18.5 grader i stua, synes vel egentlig det er litt på grensen til kaldt. Skrur ned varmen om natta. Tørketrommelen går ikke så ofte som før, og vaskemaskinen går på spareprogram. Bruker ikke varme på soverommene og ikke på kjøkken. Oppvaskmaskin går nok litt oftere enn nødvendig, og vi dusjer ganske lenge om morgenen, men stort sett er vi ganske flinke synes jeg. ...Men jeg skal innrømme at jeg tenkte fryktelig lite på det for noen uker siden... Trengte nok en vekker!
trifolii Skrevet 10. desember 2002 #2 Skrevet 10. desember 2002 Jeg driver og skrur av lyset på arbeidsplassen min og, jeg da. Det er jo ikke bare min private regning som er et problem, men også det totale strømforbruket vi nordmenn har. Også er jeg flink til å lukke dører mellom varme og kalde rom.
Gjest Zalomine Skrevet 10. desember 2002 #3 Skrevet 10. desember 2002 Dersom jeg klarer å oppnå en snitttemperatur på stua på 18,5, så skal jeg være glad. For øyebliket er den på nesten 17... så fra og med i dag begynner jeg å sette PÅ varmen om natta. Soverommet varmes ikke opp, kjøkkenet varmes ikke direkte, men av og til står døra dit åpen. Tørketrommel, jo den kjører vi FOR oppvarming faktsik. Vasket håndklær i dag bare for å få tromle dem. Trommelen spyr jo ut varm luft (og vi kom hjem til 8 grader inne, så vi trenger all den varmen vi kan få) for å spare strøm.. ja, så lever jeg kaldt (men ikke helt frivillig, og skal endre på det) prøver å ikke dusje så lenge når jeg dusjer. slår av lys der vi ikke er.lukker så godt jeg kan dører til kalde rom. Aktiv bruker av PLEDD (da kan man ha lavere temperatur. i mitt tilfelle brukes det fordi vi HAr lav temp, ike for å kunne ha det, men det er en annen sak) Og så bruker man sin kjære som varmepute Oppvaskmanskina går ikke så ofte, vi vasker det meste bortsett fra fat for hånd. Jaja, strømmen er dyr.. vi sparer der vi kan.
Catzy Skrevet 10. desember 2002 #4 Skrevet 10. desember 2002 - Dusjer alltid sammen med min kjære om morgenen. Både fint med strømsparing og litt ekstra kos når man er trøtt. - Har hverken oppvaskmaskin, vaskemaskin eller tørketrommel. Vasker opp for hånd, og har fellesvaskeri i borettslaget. Vasker hver 14 dag. - Skrur av lys der vi ikke er, dvs på kjøkkenet når vi er hjemme, og over alt når vi er ute. - Har sparepærer en del steder. Burde kanskje begynne å skru av lyset på badet også. Orker ikke å sette ned varmen i varmekablene, fordi det er så deilig og varmt. Dessuten har vi radiatorer i resten av leiligheten, så vi bruker ikke såååå mye strøm til varme. Catzy
Mirella Skrevet 10. desember 2002 #5 Skrevet 10. desember 2002 Heeeeeeeldigvis, så var vi så kjempelure å bytte til en billig strøm-leverandør i september,altså før strømprisene føyk i været!! :D Vi bant oss for 6 måneder, så det hjelper jo litt på i den værste vinterperioden!! Sånn sparer vi kanskje litt på strøm-regninga......he-he... Når det gjelder å spare strøm, så syns jeg vi er ganske flinke; Vi fyrer med ved og varmer opp kun med det - bortsett ifra på badet,da - hvor vi har varme-kabler. Vi slukker lyset i rom hvor vi ikke oppholder oss - både dag og natt. Vinduslysene må få stå på,men dem dimmes litt ned.Blomstene våre må jo ha lys i mørketida!! Til gjengjeld er det bare to vinduer som har lys på.. Ellers så bruker vi tørketrommel minimalt, og samler opp klær før vi vasker. Begge to er vi rimelig raske når vi dusjer, og vi bruker generelt lite varmtvann. ...ehmmm....var dette sløsing eller sparing...?? ....vi prøver iallefall!!
Gjest Duchess Skrevet 11. desember 2002 #6 Skrevet 11. desember 2002 Passer iallefall på å slå av lyset i rom vi ikke befinner oss i.
JohnnyCash Skrevet 11. desember 2002 #7 Skrevet 11. desember 2002 Slår av lys der jeg ikke er, skrudd ned temperaturen på varmtvanns tanken, har panel ovn med digital termostat og nattprogram, kjempegreit, ellers kler jeg litt ekstra på meg hvis jeg synes det blir kaldt.. men nå fryser ikke jeg så lett så det er så greit.. men kan bli litt kaldt på finger tuppene når jeg sitter å nerder.. =)
Gjest sexysadie Skrevet 11. desember 2002 #8 Skrevet 11. desember 2002 Vet at strømmen har blitt dyr; og at Trondheim kommune har dårlig råd etter prinsessebrylluppet i Mai...men å varme opp midtbyenmed trehus blir vel omtrent som å pisse i buksa for å holde varmen....?
JohnnyCash Skrevet 11. desember 2002 #9 Skrevet 11. desember 2002 Harr Harr.. hehe.. men en alt for stooor skrift da =)
Tusenfryd Skrevet 11. desember 2002 #10 Skrevet 11. desember 2002 Var den morsom? Litt usmakelig synes nå jeg... men nå er ikke Trondheim min by heller - galgenhumor er vel en måte å ta ting på det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå