Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ellers har jeg hatt en syklus på 28 dager.

Sist fikk jeg en på 21 dager, noe som er kort for meg.

Hvilken skal jeg gå ut ifra når jeg skal regne ut EL?

er det alltid den siste syklusen man skal gå ut ifra eller sånn gjennomsnittelig..?

Når jeg skal finne den første mensenfrie dagen, skal jeg ta den dagen med HELT rent utflod? Eller den dagen jeg ikke har RENT blod?

På slutten fikk jeg brunt utflod som varte i 3 dager, det inneholder jo blod ettersom det er en sånn farge, men vil bare være helt sikker.

Vil bare at alt skal klaffe denne gangen... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Godjenta79
Skrevet

Kan du ikke prøve EL - tester da?

Skrevet

Nei..

Har jeg ikke tenkt på. :ler:

vet ikke helt hvordan det fungerer heller.

kan jeg ta testen når som helt da?

Skrevet

Jeg leste på babyverden, og forstår det slik at jeg skal gå ut i fra den korteste syklusen?

Men dere som kjenner dere igjen, hva gjorde/gjør du?? (det jeg spurte om først)

Det var veldig mye hvis, men, ditt og datt med disse EL testene...

Skrevet (endret)

Beregn med forskjellige sykluslengder og ha sex annenhver dag innenfor de fruktbare dagene for sikkerhets skyld?

Endret av meta
Skrevet

det går jo an..

men skal jeg beregne brunt utflod som mensen?

Skrevet

Du beregner dag 1 i syklusen som FØRSTE mensdag. Første dag med ordentlig blødning er dag 1.

Skrevet

Men når jeg skal beregne EL, må jeg ikke gå ut i fra første dagen etter mens.

feks jeg hadde mens tirsdag til mandag (hvis jeg tar med brunt utflod som mensen), da blir den første mensenfrie dagen tirsdag. det blir jo den dagen jeg skal gå ut ifra når jeg skal regne ut EL. eller er jeg helt på jordet??

Gjest Gjest_Helle_*
Skrevet
Men når jeg skal beregne EL, må jeg ikke gå ut i fra første dagen etter mens.

feks jeg hadde mens tirsdag til mandag (hvis jeg tar med brunt utflod som mensen), da blir den første mensenfrie dagen tirsdag. det blir jo den dagen jeg skal gå ut ifra når jeg skal regne ut EL. eller er jeg helt på jordet??

Et lite stykke ut på jordet er du :) EL skal beregnes ut fra FØRSTE dag MED ordentlig mens.

Skrevet

For å beregne el på den kalkulatoren skal du beregne etter første syklusdag. altså etter første mensdag. Fikk du mens mandag, skal du sette inn mandag som første syklusdag.

Skrevet

Du er litt ute på blåbærtur ja. Det er den aller første dagen i mensperioden som er dag 1 i syklusen din, i ditt tilfelle den tirsdagen du fikk mensen. Ved neste mens begynner en ny syklus.

Gjest Godjenta79
Skrevet

Nei, du går ut fra 1 mensdag. Hvis du hadde en syklus på 28 dager hadde jeg begynt med EL testing på dag 10 ca jeg, da kan du vel forvente å ha EL rundt dag 14...

Eller ha sex annenhver dag fra og med dag 10 og i ei uke var det noen som sa her en gang

Skrevet

:ler: jeg har nok misforstått litt på babyverden.no

så min syklus er første mensdag 24. april t.o.m 23. mai?

29 dager?

føler meg litt teit :sjenert:

Skrevet

Det stemmer :) Syklusen er fra dag 1 med mens til neste dag 1 med mens. Lykke til!!

Skrevet

joho!! :klappe::ler:

tusen takk! :klem:

blond? jepps... :grine2:

Gjest Godjenta79
Skrevet

Kanskje litt større sjans for at det klaffer denne gangen også nå da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...