Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har tenkt på å kjøpe meg en epilator, det virker jo som en genial løsning, bare zuuuum og alle hår borte for en måned eller to. Voks er så tungvindt, og barbering må man jo nesten gjøre annenhver dag om sommeren!

Men jeg sitter med noen spørsmål som jeg gjerne vil ha svar på før jeg går ut og shopper:

1. Hvor vondt gjør det? Omtrent som voksing? Og blir det mindre vondt etter man har gjort det noen ganger?

2. Det er jo veldig stor prisforskjell på epilatorene, er det verdt det å legge litt ekstra penger i dette, eller kan man like gjerne gå for en billig en? Hvordan merker man disse kvalitetsforskjellene?

Kjempefint om noen med litt erfaring kan gi meg litt råd her :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg prøvde det en gang, og det var rene torturen. syns voksning er mye mindre vondt.. men det er meg da.

har veninner som har brukt det så lenge at de lenger ikke syns det er noe vondt, så det er nok en vane sak.

Gjest Catwoman
Skrevet

Jge har prøvd det på leggene en gang. Det gjorde ikke vondt i det hele tatt, kjente bare noen små napp.

Skrevet

jeg sverger til epilator når det gjelder legger.

når hårene er lange, så skal jeg vel ikke påstå at det er behagelig... :ler: men absolutt overkommelig.

er man flink og tar jevnlig, så er det ikke vondt etterhvert synes jeg ihvertfall.

jeg la litt penger i min, tror den kosta 7-800,- braun tro? husker ikke, gidder ikke sjekke akkurat nå.

og er veldig fornøyd.

den har holdt i flere år og er like god nå som da jeg kjøpte den.

aner ikke hvordan det føles sammenliknet med voks, da jeg aldri har vokset.

men det virker som det oppfattes forskjellig fra person til person. jeg synes altså ikke det er tortur, og sverger til det.

glimrende løsning for min del.

Skrevet

Jeg synes epilator er helt genialt - på leggene hvertfall! Har prøvd det meste egentlig, men kommer aldri til å gå bort fra epilatoren igjen... Ikke gjør det noe særlig vondt etter hvert heller. Hvis du kjøper den fra Braun til 6-700kr, så får du med en hanske med et geleinnlegg du kan legge i fryseren. Denne kan du bruke til å kjøle ned huden før og etter dersom du synes det er vondt. I tillegg følger det med et epilatorhode med færre pinsetter for nybegynnere. Men jeg syntes det var like greit å bruke den med flest pinsetter. Jo færre pinsetter, jo lenger må man jo holde på. Det følger også med et hode med barbermaskin, kjekk å bruke til bikinilinja og andre steder man ikke har guts nok til å epilere.

Jeg har prøvd de fleste former for hårfjerning;

Høvel: Vokste altfor fort ut igjen, og ble slike ekle pigger. Klarte selvfølgelig å kutte meg dersom det var noe spesielt jeg skulle.

Voks: Grisete, og enda vondere enn epilering. Har prøvd både varmvoks og kaldvoks og strips... Følte aldri at jeg fikk av igjen all voksen etterpå, og gikk rundt med klissete legger første dagen.

Hårfjerningskrem: Vond lukt, mye gris, holder ikke noe særlig lenger enn barbering...

Nei, takke meg til epilatoren min! :hjerte:

Skrevet

lyden maskinen lager er verre enn hvor vondt det gjør

Skrevet

Jeg har en fra philipps, kosta rundt 600 kr.

Jeg er fornøyd med den, og nå når jeg er vant til den gjør det ikke vondt lenger.

Gjør nok litt mer vondt enn voks til og begynne med, men man blir fort vant til det.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg syntes det var tortur! :frustrert:

Jeg har høy smerteterskel, men det der var mildt sagt jævlig! :sur:

Det ble bedre etter noen par ganger, men nå har jeg ikke brukt den på et år. Jeg synes ikke hårene var vekke så lenge heller.

Skrevet

Bruker epilator, og synes det er helt ok. Verken det eller voksing synes jeg er vondt. Barbering gjør jeg bare i armhulene. Prøvde å epilere under armene en gang, men der var det vondt! :forvirret:

Skrevet (endret)

---

Endret av Hoppetaujenta
Skrevet
:forvirret: ...så det finnes med andre ord en del følelsesløse damer her inne ?

Epilator er et torturinstrument hverken mer eller mindre.

Men så har vi damer en lei tendens til å finne oss i og godta at vi må lide for skjønnheten... *fnys*

*hilsen medsøster som velger å la de lange sorte få flagre fritt i sommerbrizen*

neppe, jeg er dritpingle på smerte, men synes altså ikke det er så ille.

smerte er en følelse, oppfattelsen av følelsen er i stor grad med på å bestemme hvordan du tenker om den.

jeg oppfatter ikke den typen smerte som ille, mens jeg sikkert er tusen ganger mer pinglete på andre smerter en mange andre er.

Skrevet

Jeg syns epilator er ren tortur og tar for lang tid. Voksing (varm voks er best) er mye raskere og gjør ikke vondt.

Skrevet

Epilator er ikke noe problem. Det gjør vondt i begynnelsen, men man blir vant til det. Og resultatet er veldig bra! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg brukt epilator to ganger i fjor, og ble plaget med inngrodde hår begge gangene, og hver gang jeg har barbert leggene siden, og det hjelper ikke med peeling. Jeg hadde aldri inngrodde hår på leggene før jeg brukte epilatoren. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre denne sommeren, la håret flagre eller ha legger fulle av røde prikker :sur:

Skrevet

Epilator er genialt. Men man er ikke hårfri i en måned eller mer, ca. to-tre uker mellom hver gang er vel passe synes jeg. Jeg synes ikke det er vondt (synes det en litt god-vond følelse), men vi er jo forskjellige. Og ja, det blir mindre vondt/ lettere å få ut hårene etterhvert.

Skrevet

Jeg kjøpte en epilator for to år siden og ble skikkelig misfornøyd. For det første gjorde det vondt som fy og for det andre så napper den ikke ut hårene ordentlig, den bare kutter dem av...

Men det kan jo hende at de er bedre nå..

Gjest Gjest
Skrevet

røttene mine er nok veldig sterke for jeg får inntrykk av at de fleste av hårene ikke blir rykket opp men bare brekker når epilatoren tar tak i de. leggene ser hårfrie ut men når jeg stryker med hånda over leggene så kjenner jeg små stubber.

Gjest Gjest
Skrevet

Epilatoren min høres ut som en treskemaskin :overrasket:

Men er avhengig av den på sommeren. Hårene er borte i flere uker etterpå.

Det gjør satans vondt, og må innrømme at tårene av og til triller når jeg holder på :ler:

Skrevet

Jeg har også en Braun Epilator, men den ligger på hylla. Jeg har høy smerteterkel, men noe så vondt...

Skrevet

Jeg har også en Braun, og det eneste stedet jeg kan bruke den uten å tro at jeg holder på å stryke med er merkelig nok i armhulene. Eller, prøvde litt på armen i går og det var ikke såååå ille. Det er verst i begynnelsen, huden blir mer nummen etter hvert. Men på leggene er det helt utenkelig at den får komme til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...