Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hørt mye om jojoba olje, men hva er det egentlig og hva brukes det til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk litt på forumet.

Jeg bruker det i ansiktet om kvelden (særlig på eksemflekker jeg sliter med), hårtupper og tilsetter i body lotion.

Skrevet
Søk litt på forumet.

Jeg bruker det i ansiktet  om kvelden (særlig på eksemflekker jeg sliter med), hårtupper og tilsetter i body lotion.

Jepp! Akk samme her! Veldig fornøyd!! Har det i badekaret også!

Skrevet

skulle kjope idag, men hun kosmetikk damen sa jeg ikke burde det fordi det tettet porene..

Gjest Gjest
Skrevet

De kan si akkurat hva de vil for meg, det eneste jeg vet er at det har hjulpet veldig på min problemhud. Har prøvd mye rart, men jojobaolje er det eneste som har fungert.

Skrevet
skulle kjope idag, men hun kosmetikk damen sa jeg ikke burde det fordi det tettet porene..

Da vet hun ikke hva hun snakker om - og det er dessverre ikke uvanlig!

Jojobaolje kommer fra en førene til en plante som heter Simmondesia Chinensis (eller Buxus Chinensis). Oljen er egentlig en flytende voks, som er det nærmeste man kommer vår huds sebum. Dette gjør jojoba meget godt egnet til bruk for både tørr og fet hud, da den regulerer sebumproduksjonen.

;)

Gjest gjesta
Skrevet

Ble nysgjerrig jeg nå. Hvor kjøper dere denne oljen? Er det forskjellige "utgaver" av den? Noe man bør styre unna eventuelt?

Skrevet

tror de selger den på apotek.

jeg har ikke prøvd, men har lenge tenkt å kjøpe. Vil nok ikke bruke den i ansiktet, men jeg har noen legger og albuer som er knusktørre! Har prøvd med natusan babyolje i lang tid, men det er ikke nok-så blir jojobaolje på meg snarest. Lurer på en ting; bruker jeg den på samme måte som babyoljen-altså bruker den på våt hud?

Skrevet

Jeg bruker den over hele meg. Ansiktet som på kroppen. Jeg har aldri hatt uren hud, men har hatt noen sorte prikker på nesen ol. Og de er nesten helt borte etter at jeg begynte å bruke jojobaolje.

Jeg bruker en fra apoteket, i en brun glassflaske med hvit kork. Latterlig patent, men det gjør jo ingenting med oljen! Det er ren vegetabilsk olje, så du kan godt spise denom du vil! :ler:

Jeg bruker den på våt hud, tørr hud, blandet i fuktighetskrem, etter fuktighetskrem eller alene alt ettersom.

Og så har den en naturlig solfaktor 4, så da er man jo litt beskyttet i sola også! :rosamil:

Skrevet

blir man glinsete av den?

tror jeg får gå innom apoteket i morgen og kjøpe meg ei flaske. Har hørt så mye bra om det, og ikke koster det noe særlig heller såvidt jeg husker

Gjest gjesta
Skrevet

Takk så mye for gode tips! Apoteket here I come :)

Skrevet

Bare et lite tips: Baby-olje er mineralolje. Styr unna!!

Skrevet
Bare et lite tips:  Baby-olje er mineralolje.  Styr unna!!

Fordi at det tetter porene og gir kviser?? Merker ikke noe til det for jeg bruker det ikke i ansiktet, kun på leggene fordi dem er så tørre. Det hjelper en del. Men tenkte jeg skulle prøve jojoba-olje og se om det funker bedre

Gjest Dalwhinnie
Skrevet
Fordi at det tetter porene og gir kviser?? Merker ikke noe til det for jeg bruker det ikke i ansiktet, kun på leggene fordi dem er så tørre. Det hjelper en del. Men tenkte jeg skulle prøve jojoba-olje og se om det funker bedre

Fordi mineralolje ikke absorberes av huden, men legger seg utenpå. Vegtabilsk olje som f.eks jojoba og mandelolje trekker derimot inn i huden.

Skrevet
Fordi mineralolje ikke absorberes av huden, men legger seg utenpå. Vegtabilsk olje som f.eks jojoba og mandelolje trekker derimot inn i huden.

ok,takk for info

Gjest Gjest
Skrevet

jeg har også tenkt å kjøpe denne oljen.

skal prøve den til min urene hud, samt på kroppen til meg og mine barn.

men, blir det ikke mye søl?! finnes det noen krukker som er mer anvendelig enn andre?

ser at mange blander oppi bodylotion også. kan dere anbefale en god en uten mineraloljer?

ang ansiktet - jeg har uren hud som jeg pleier på best mulig måte. når jeg nå skal prøve meg på jojobaolje, da bør jeg vel smøre på om kvelden?

takker for svar!

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...