Gjest Gjest_Erika_* Skrevet 2. juni 2006 #41 Skrevet 2. juni 2006 Interessant tema dette, og det er nok mye i det dere sier her dere faste KG'ere. Du bryr du ikke om hvem som leser dagboken din? Greit det... men likevel synes jeg at mange skriver ting som de kunne spart seg for. Fks kommentarer om familie og venner, direkte utleveringer av andres tanker og meninger som sikkert ble sagt til dere i fortrolighet. Det er mange ting dere irriterer dere over og tar avstand fra, som blir fortalt om i dagboken, men som dere aldri ville fortelle de/n det gjelder ansikt til ansikt. Jeg oppdaget dagboken til en tidligere veldig god venninne av meg, og ble fast leser av dagboken hennes. Oppdaget at hun faktisk skrev om meg om mine venner, en del veldig negativt, og ja - noe av det direkte usannheter. Kjekt for henne at hun har gode venner her inne, som gir sympati og ros, men det er ikke rart at de hun hadde IRL trekker seg vekk etter at de finner ut hva hun skriver.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2006 #42 Skrevet 2. juni 2006 Interessant tema dette, og det er nok mye i det dere sier her dere faste KG'ere. Du bryr du ikke om hvem som leser dagboken din? Greit det... men likevel synes jeg at mange skriver ting som de kunne spart seg for. Fks kommentarer om familie og venner, direkte utleveringer av andres tanker og meninger som sikkert ble sagt til dere i fortrolighet. Det er mange ting dere irriterer dere over og tar avstand fra, som blir fortalt om i dagboken, men som dere aldri ville fortelle de/n det gjelder ansikt til ansikt. Jeg oppdaget dagboken til en tidligere veldig god venninne av meg, og ble fast leser av dagboken hennes. Oppdaget at hun faktisk skrev om meg om mine venner, en del veldig negativt, og ja - noe av det direkte usannheter. Kjekt for henne at hun har gode venner her inne, som gir sympati og ros, men det er ikke rart at de hun hadde IRL trekker seg vekk etter at de finner ut hva hun skriver. ← Enig i dette. Selv om trådstarter kanskje drar det veldig langt og muligens ikke har grunnlag for å si det h*n gjør, er det en del ting som er verdt å tenke på. jeg kjenner kun èn her inne personlig, og hun er åpen om brukernavnet sitt og skriver ikke veldig personlige eller upassende ting, så det har jeg ikke problemer med. Men etter hvert har jeg oppdaget en god del andre linker til brukere her; ei er aktiv med fullt navn i et forum hvor moren til bestevenninna mi er moderator (ingenting upassende), ei, som er venninne av en av de mer utleverende brukerne her, viste seg å ha felles kjente med meg, noe jeg oppdaget da hun la ut et bilde fra en hobby hun driver med, ei anna, som også forteller vel mye om seg selv, hadde plutselig tenkt å starte på samme lille kunstskole som en kamerat av meg går på. Dette er folk jeg ikke ville valgt å omgåes utfra hva de skriver her inne, men som jeg altså likevel risikerer å bli kjent med. Sånn sett risikerer man plutselig å møte folk man "vet litt vel mye om" IRL. Jeg synes om ikke annet det er verdt å tenke på når man til stadighet skriver stygt om folk man omgåes, eller forteller veldig veldig personlige ting.
Gjest Sexy Cath Skrevet 2. juni 2006 #43 Skrevet 2. juni 2006 Interessant tema dette, og det er nok mye i det dere sier her dere faste KG'ere. Du bryr du ikke om hvem som leser dagboken din? Greit det... men likevel synes jeg at mange skriver ting som de kunne spart seg for. Fks kommentarer om familie og venner, direkte utleveringer av andres tanker og meninger som sikkert ble sagt til dere i fortrolighet. Det er mange ting dere irriterer dere over og tar avstand fra, som blir fortalt om i dagboken, men som dere aldri ville fortelle de/n det gjelder ansikt til ansikt. Jeg oppdaget dagboken til en tidligere veldig god venninne av meg, og ble fast leser av dagboken hennes. Oppdaget at hun faktisk skrev om meg om mine venner, en del veldig negativt, og ja - noe av det direkte usannheter. Kjekt for henne at hun har gode venner her inne, som gir sympati og ros, men det er ikke rart at de hun hadde IRL trekker seg vekk etter at de finner ut hva hun skriver. ← du har veldig rett Erika. Men du forstår... enkelte her inne har ikke noe liv utenom KG. Og når man da kan sitte bak en monitor og rose livet sitt opp i skyene, uten at det er sant så er det klart de gjør det. En del her inne eier verken sosial intelligens eller akademisk intelligens og derfor tenker de ikke så langt som at NOEN de kjenner faktisk sigtter og leser ting de skriver. Jeg har poengtert før at dagbøkene her inne kun består av hjemme-alenemødre som vasker klær og som har vondt i hodet, men noen har et liv med litt mer fart i, som da er blank løgn. Hei KG. Fint for de venneløse.
Gjest gjest1 Skrevet 2. juni 2006 #44 Skrevet 2. juni 2006 du har veldig rett Erika. Jeg har poengtert før at dagbøkene her inne kun består av hjemme-alenemødre som vasker klær og som har vondt i hodet, men noen har et liv med litt mer fart i, som da er blank løgn. Hei KG. Fint for de venneløse. ← Ja, du vet det vel du...
Gjest gjest1 Skrevet 2. juni 2006 #45 Skrevet 2. juni 2006 Helt ærlig, har ei dagbok, men avslørere ikke alle mannllige kg-menn.. Jeg har hatt sex med 90 prosent av gutta her, men jeg hadde kondoma i veska.... Skal jeg lage tråd ang, prosentdelkene?
Viviwoom Skrevet 2. juni 2006 #46 Skrevet 2. juni 2006 har dagbok hjemme, og det holder for min del. Men andre må jo få gjøre akkurat som de vil. Om noen de kjenner, forstår hvem de er, så blir jo det deres problem. Og hvis de ikke bryr seg om det, så skjønner jeg ikke helt hvorfor andre skal bli så opprørt over det. Også er det jo interessant at trådstarter bare forsvant fra diskusjonen, da...
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2006 #47 Skrevet 2. juni 2006 Jeg er mest imponert over at noen her kjenner noen som kjenner noen osv. Jeg kjenner ingen i det virkelige liv som er her,hmmm...tror jeg.
Gjest Cristoph Skrevet 2. juni 2006 #48 Skrevet 2. juni 2006 Jeg er mest imponert over at noen her kjenner noen som kjenner noen osv. Jeg kjenner ingen i det virkelige liv som er her,hmmm...tror jeg. ← Hehehehe.. Ikke jeg heller. Tror jeg.
Viviwoom Skrevet 3. juni 2006 #49 Skrevet 3. juni 2006 Jeg er mest imponert over at noen her kjenner noen som kjenner noen osv. Jeg kjenner ingen i det virkelige liv som er her,hmmm...tror jeg. Jeg vet at et par mennesker jeg kjenner i det virkelige liv poster her inne, men jeg har ikke gjenkjent dem - ennå. Og de har ikke "oppdaget" meg heller
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2006 #50 Skrevet 3. juni 2006 Jeg er mest imponert over at noen her kjenner noen som kjenner noen osv. Jeg kjenner ingen i det virkelige liv som er her,hmmm...tror jeg. ← Hehe, jeg ble overrasket selv:-) Men jeg har gått på flere skoler rundt i landet, og har venner/bekjente som bor spredd og som gjør mye forskjellig. Norge er veldig lite. Men for all del, jeg personlig tror ikke på det trådstarter sier at h*n kjenner veldig mange her inne. Jeg kjenner EI, som har nevnt nicket sitt selv, og gjennom samme person kan jeg selvsagt risikere å møte de av kg-vennene HUN treffer, men har ikke gjort det så langt. I tillegg har jeg oppdaget at jeg har andre felles kjente (enn kg-brukere)med to (tre hvis jeg tar med en bruker som ble "jagd bort" herfra i sin tid, men som er aktiv i andre fora), og at en til muligens havner på samme studium som en bekjent jeg ikke treffer så ofte. Og jeg har ikke spesielt stor omgangskrets, føler jeg, jeg har bare tilhørt flere ulike miljøer de siste ti årene.
Gjest Gjest_Lillan_* Skrevet 3. juni 2006 #51 Skrevet 3. juni 2006 Det er noen her inne som er godt voksne, som skriver om sine voksne barn, er det helt greit det ,liksom? Synes ikke det er bra i det hele tatt. Hadde blitt helt sjuk om mamma hadde hatt dagbok og skrevet om meg slik at enhver som ville kunne lese om det....
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2006 #52 Skrevet 3. juni 2006 Det er noen her inne som er godt voksne, som skriver om sine voksne barn, er det helt greit det ,liksom? Synes ikke det er bra i det hele tatt. Hadde blitt helt sjuk om mamma hadde hatt dagbok og skrevet om meg slik at enhver som ville kunne lese om det.... ← Enig. Skal ikke legge meg opp i det om de har avklart det med den de skriver om. Men jeg hadde i hvert fall fått noia om mamma skrev masse personlige ting om meg. Det er jo ikke bare positive eller nøytrale ting de skriver om heller.
Gjest Betty Boop Skrevet 4. juni 2006 #53 Skrevet 4. juni 2006 i dag har jeg vasket opp, nå skal jeg sove, vi skal bygge vaskerom, jeg har vondt i hodet, jeg er sur, jeg har mensen... Asså, tror det kan være mye sant i det, men kanskje jeg er på vidden nå? ← :grine2: Helt ærlig, har ei dagbok, men avslørere ikke alle mannllige kg-menn.. Jeg har hatt sex med 90 prosent av gutta her, men jeg hadde kondoma i veska.... Skal jeg lage tråd ang, prosentdelkene? ← Venter i spenning. (Psst, de gjør ikke mye nytte i veska.)
Gjest Fruktkake Skrevet 4. juni 2006 #54 Skrevet 4. juni 2006 Jeg ser ikke helt problemet. Jeg har f.eks ingen behov for å være anonym på nett, og jeg utleverer meg selv akkurat så mye jeg vil. Om noen kjenner meg igjen (ja, jeg vet om et par på KG som har gjort nettopp det), så bryr jeg meg ikke nevneverdig. Det er heller bare litt koselig det! Jeg ser ikke vitsen med å lyve i dagbøkene heller. Er det virkelig så utbredt? Hva ønsker man å oppnå med det? En illusjon av et drømmeliv?
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #55 Skrevet 4. juni 2006 Jeg ser ikke helt problemet. Jeg har f.eks ingen behov for å være anonym på nett, og jeg utleverer meg selv akkurat så mye jeg vil. Om noen kjenner meg igjen (ja, jeg vet om et par på KG som har gjort nettopp det), så bryr jeg meg ikke nevneverdig. Det er heller bare litt koselig det! Jeg ser ikke vitsen med å lyve i dagbøkene heller. Er det virkelig så utbredt? Hva ønsker man å oppnå med det? En illusjon av et drømmeliv? ← Om du skriver om folk rundt deg kan det faktisk oppleves som et problem. Personlig bryr jeg meg ikke om noen vil skrive masse om seg selv, men reagerer når de skriver i detalj om andre, både egne barn, familie og venner. Om noen juger i dagbøkene sine vet jeg ikke. Men noen siler vel ut litt også, det er vel ikke alltid man har lyst til å skrive om familietrøbbel, sykdom o.l heller, fordi det blir for privat.
Gjest Fruktkake Skrevet 4. juni 2006 #56 Skrevet 4. juni 2006 Man må jo selvsagt bruke vettet og ikke utlevere familiemedlemmer eller andre nære personer på et offentlig nettsted. Spesielt ikk enår det er snakk om negative saker.
Gjest gjest1 Skrevet 4. juni 2006 #57 Skrevet 4. juni 2006 Nå er vel jeg i aller høyeste grad en av dem som utleverer ungen(e) mine og meg sjøl i dagboka, men de vet om det, og den daboka (de dagbøkene) blir muligens en bok en dag når vi alle er i mål. Folk som kjenner oss, vet historien uansett, så veldig mye skade kan det faktisk ikke gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #58 Skrevet 5. juni 2006 Nå er vel jeg i aller høyeste grad en av dem som utleverer ungen(e) mine og meg sjøl i dagboka, men de vet om det, og den daboka (de dagbøkene) blir muligens en bok en dag når vi alle er i mål. Folk som kjenner oss, vet historien uansett, så veldig mye skade kan det faktisk ikke gjøre. ← Har vært inne og lest litt i den dagboka di og de som omtales der ser ikke ut til å kunne ta vare på seg selv eller vite sitt eget beste. Det er veldig lett å finne ut hvem de og du er når du skriver så åpent om steder, jobber osv. Er helt sjokkert overt at du legger ut all den informasjonen på et åpent sted med så mange lesere.
Gjest gjest1 Skrevet 5. juni 2006 #59 Skrevet 5. juni 2006 Jeg har slettet mine tre bøker og kommer heretter kun til å skrive om hva jeg spiser og når jeg støvsuger.
Gjest Fruktkake Skrevet 5. juni 2006 #60 Skrevet 5. juni 2006 Jeg har slettet mine tre bøker og kommer heretter kun til å skrive om hva jeg spiser og når jeg støvsuger. ← Hvorfor lar du grinebiterne vinne? Det er da ingen som har noen rett til å fortelle deg hva du skal skrive eller hvordan du skal leve livet ditt?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå