Gjest Dagboks-psykoen Skrevet 1. juni 2006 #1 Skrevet 1. juni 2006 Har tanken noen gang slått dere at det finnes personer som meg som følger med i veldig mange dagbøker her? Har tanken slått dere at jeg vet hvem mange her inne er, og at jeg vet mer om akkurat deg enn hva du skulle tro? Dere vil svare - Jeg skriver ingenting jeg ikke kan stå for. Men jeg har jo kjent igjen mange her, og mange kunne aldri stått for ting dere regelrett lyver om i dagbøkene deres. Da vil dere svare - Jeg pynter bare på historien for å ikke gjøre meg til kjenne. Det er tull! Jeg har kjent igjen utrolig mange brukere her, og jeg blir skremt. Skremt over hva dere utleverer og skremt over løynene deres. Hvem skulle tro at mine bekjente kun lever på en fasade? Skjerp dere.
Gjest Gjest1 Skrevet 1. juni 2006 #2 Skrevet 1. juni 2006 Har tanken noen gang slått dere at det finnes personer som meg som følger med i veldig mange dagbøker her? Har tanken slått dere at jeg vet hvem mange her inne er, og at jeg vet mer om akkurat deg enn hva du skulle tro? Dere vil svare - Jeg skriver ingenting jeg ikke kan stå for. Men jeg har jo kjent igjen mange her, og mange kunne aldri stått for ting dere regelrett lyver om i dagbøkene deres. Da vil dere svare - Jeg pynter bare på historien for å ikke gjøre meg til kjenne. Det er tull! Jeg har kjent igjen utrolig mange brukere her, og jeg blir skremt. Skremt over hva dere utleverer og skremt over løynene deres. Hvem skulle tro at mine bekjente kun lever på en fasade? Skjerp dere. ← Det er godt de har deg da, som kan passe på seg.
Titti72 Skrevet 1. juni 2006 #3 Skrevet 1. juni 2006 Jeg har kjent igjen utrolig mange brukere her, og jeg blir skremt. Skremt over hva dere utleverer og skremt over løynene deres. Hvem skulle tro at mine bekjente kun lever på en fasade? Skjerp dere. ← Jasså, så du kjenner igjen utrolig mange folk her inne?! Det tror jeg hva jeg vil om. Skrev ikke du et nesten tilsvarende innlegg på doktor online for et par ukers tid siden? Også der kjenner du vistnok igjen utrolig mange. Hmmm... Ja ja. Så bra for deg?!? Not.
Malou Skrevet 1. juni 2006 #4 Skrevet 1. juni 2006 Selv har ikke kjent igjen noen her inne, men så regner jeg ikke med at alle og enhver av mine bekjente skriver dagbok her inne heller. Ikke blir jeg særlig paranoid av dette innlegget heller, selv med KG-dagbok.
Usikker Skrevet 1. juni 2006 #5 Skrevet 1. juni 2006 Faktisk så går det an å gjenkjenne folk på hva de skriver. Og det bør dagbokskrivere - og vi andre - tenke på. Man er ikke bestandig så anonym som man tror. Internett kan faktisk være "farlig". Selv har jeg gjenkjent èn bruker her inne. Hun kjenner ikke meg - men jeg kjenner hennes familie - faktisk både mor- og farsiden. Tenk dere om før dere skriver "alt for mye". Det er mitt råd. Ha en fin dag - her skinner sola :vinke.
Gjest gjest1 Skrevet 1. juni 2006 #6 Skrevet 1. juni 2006 Faktisk så går det an å gjenkjenne folk på hva de skriver. Og det bør dagbokskrivere - og vi andre - tenke på. Man er ikke bestandig så anonym som man tror. Internett kan faktisk være \"farlig\". Selv har jeg gjenkjent èn bruker her inne. Hun kjenner ikke meg - men jeg kjenner hennes familie - faktisk både mor- og farsiden. Tenk dere om før dere skriver \"alt for mye\". Det er mitt råd. Ha en fin dag - her skinner sola :vinke. ← Tante anne!
Mora di Skrevet 1. juni 2006 #7 Skrevet 1. juni 2006 Tja......Hvor farlig er det om man kjenner igjen noen? Jeg selv skriver under med mitt egentlige navn, og jeg vet at det er folk i min omgangskrests som leser det jeg skriver. Derimot, så syns jeg folk kan registrere seg, og bruke signaturen sin når de skriver noe her inne. Kanskje noen har noe å skjule, men jeg tror vel egetnlig det er de færreste. Eller er det meg som er godtroende, og naiv? Ha en fin dag.
Gjest vega i.i. Skrevet 1. juni 2006 #8 Skrevet 1. juni 2006 Se på det som du vil trådstarter. Jeg har dagbok, og det bryr meg lite om noen kjenner meg igjen irl. Par, tre stykker vet nicknamet mitt. Og hva så? Jeg sminker ikke på sannheten. Ofte skriver jeg minst mulig, i alle fall ikke om andre som kan bli gjenkjent. Jeg skriver mest om meg selv, men jeg utgir meg ikke totalt... De som vet nicket mitt, kjenner ikke de jeg omtaler i dagboka her. Og jeg ville aldri skrevet om noen som kjenner til hele min historie, nicket osv. En dagbok er jo bare deler av sannheten, uansett hvor mye eller lite man forteller. Jeg leser sjelden andres dagbøker, men jeg kunne ikke funnet ut HVEM personen er... Da måtte jeg jo fulgt med på alt profilen skrev, og mye kan stemme med de man kjenner, men det BETYR ikke at det er dem... Bare tenk på hvor mange som skal gifte seg, som er separert, single, som har to barn, som ønsker seg en annen jobb, som stemmer SV, som slanker seg, har silikon eller ikke har det osv.
Missbumblebee Skrevet 1. juni 2006 #9 Skrevet 1. juni 2006 Fullt mulig å "avsløre" folk her inne uten at de har dagbok også. Har gjort det selv jeg. Selv syns jeg ikke det er så forferdelig ille om noen skjønner hvem jeg er jeg. Javel, så får de kanskje vite litt mer om meg enn det jeg ville fortalt dem, men so what?
aline Skrevet 1. juni 2006 #10 Skrevet 1. juni 2006 hva så om noen gjenkjenner meg her inne? kanskje de får vite om noen tanker jeg ikke deler ut til alle, men det plager ikke meg. jeg skravler såpass mye irl at det jeg skriver om her, vet de aller fleste som har meg som venn uansett, så vet ikke helt hva det er jeg skriver her inne som skal være farlig at noen kjente leser. uansett, ja, man kan bli gjenkjent. ja, man kan møte på psykoer som jager rundt og leser ALT av innlegg fra de forskjellige. ja, det er mye rart på nettet. for min del tar jeg den sjansen, jeg skriver om det jeg føler for, og tviler egentlig på at det interesserer særlig andre en meg og mine. ser altså ikke helt problemet.
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2006 #11 Skrevet 1. juni 2006 Min erfaring med nettet er at de aller aller fleste er akkurat som meg!! Så derfor er ikke det jeg skriver særlig mer interessant, smart, farlig eller avslørede enn det naboen min skriver. UANSETT hva slags bilde man danner seg av folk basert på nettet, så får man totalsjokk når man møter dem i RL. Folk har så mange fasetter av seg selv at man feilvurderer stort om man velger bort noen på bakgrunn av ting de skriver i en dagbok.... Og de fleste er litt forsiktig meg å lage problemer for andre eller legge ut navn og bilde av andre enn seg selv. At man har et svigermorproblem eller er forelska i andre enn mannen er ikke noe å skamme seg over. Det er livet! Så du, som "kjenner igjen" folk. Hva skal du gjøre? Ringe avisa? Løpe til svigermødrene og sladre? Starte utpressing? Ringe arbeidsgiver? Lurer jeg på!
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2006 #12 Skrevet 1. juni 2006 Så du, som "kjenner igjen" folk. Hva skal du gjøre? Ringe avisa? Løpe til svigermødrene og sladre? Starte utpressing? Ringe arbeidsgiver? Lurer jeg på!
Gjest Gjest1 Skrevet 1. juni 2006 #13 Skrevet 1. juni 2006 Min erfaring med nettet er at de aller aller fleste er akkurat som meg!! Så derfor er ikke det jeg skriver særlig mer interessant, smart, farlig eller avslørede enn det naboen min skriver. UANSETT hva slags bilde man danner seg av folk basert på nettet, så får man totalsjokk når man møter dem i RL. Folk har så mange fasetter av seg selv at man feilvurderer stort om man velger bort noen på bakgrunn av ting de skriver i en dagbok.... Og de fleste er litt forsiktig meg å lage problemer for andre eller legge ut navn og bilde av andre enn seg selv. At man har et svigermorproblem eller er forelska i andre enn mannen er ikke noe å skamme seg over. Det er livet! Så du, som "kjenner igjen" folk. Hva skal du gjøre? Ringe avisa? Løpe til svigermødrene og sladre? Starte utpressing? Ringe arbeidsgiver? Lurer jeg på! ← Bare fordi jeg er nysgjerrig: Hvorfor logger du deg ikke inn da?
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2006 #14 Skrevet 1. juni 2006 Bare fordi jeg er nysgjerrig: Hvorfor logger du deg ikke inn da? ← Jeg er fast gjest og synes det er ok å kunne skrive om mange forskjellige temaer uten at noen graver seg ned i et eller annet jeg har sagt. Og bruker det i enhver sammenheng som ren hersketeknikk. Mange faste nick her som har litt kjerringtendenser i den retninga. Derfor.
Gjest gjest1 Skrevet 1. juni 2006 #15 Skrevet 1. juni 2006 To av mine ekser vet hvem jeg er, og en "eks-pulevenn", men jeg orker ikke late som om jeg ikke har hatt sex de siste to åra... Hvis de absolutt må lese det jeg skriver, så har de et problem og ikke jeg. Grunnen til at de vet nicket mitt, er fordi de har vært hos meg/bodd sammen, og har sett at jeg har vært på kg. Skal jeg skifte nick pga. at de bare kanskje (lite sannsynlig) følger etter meg på nett? Det orker jeg ikke. Jeg gjorde det, men fant ut at det ble for dumt. Jeg lever mitt liv og lar eksene leve sitt. En venninne vet hvem jeg er, men vi snakkes og mailer og hun vet det aller meste om meg, kanskje mer enn jeg gjør selv mange ganger... En venninne avslørte meg for cirka tre år siden, men det var pga. at jeg skrev konkret om henne og meg og grunnen til at vennskapet opphørte for mange år siden. Hun ringte like etter at jeg hadde skrevet om situasjonen i dagboka, men jeg spurte ikke om hun visste nicket mitt. Det interesserte meg ikke. Jeg er ikke sinna på henne i dag, men jeg tviler på at vi kan gjenfinne den gode kontakten vi engang hadde. Jeg er gjest når jeg skriver om folk som kan gjenkjennes. Har oppdaget at jeg som gjest ble gjenkjent, og at h*n som var problemet (skrev i familieforumet), kom inn i tråden... Det var ikke pga at at vedkommede kom inn i tråden som fikk opp øynene på meg, men andre ting som skjedde irl rett etterpå. Det forundrer meg ikke at noen kan kjenne meg igjen, men jeg skriver som gjest hvis det er noen kinkige saker jeg vil ta opp og som angår andre som kan bli gjenkjent.
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2006 #17 Skrevet 1. juni 2006 Jeg vet om ei her inne. Jeg kjenner igjen alle innleggene hennes. Men det skyldes mye at hun tekster/mailer om de samme tingene til meg. Altså, hun forteller ting om seg og det som har hendt, så skriver hun det her inne også. I tillegg så har hun skrevet noe opplysninger som stemmer overens med henne. F.eks det finnes bare si som har den hotmail adressen. Og det er jo den jeg bruker når jeg mailer henne.
loffen Skrevet 1. juni 2006 #18 Skrevet 1. juni 2006 Trådstarter: Jeg som trodde at JEG ikke hadde et liv... Finn deg noe annet å drive med enn å passe på andre.
Titti72 Skrevet 1. juni 2006 #19 Skrevet 1. juni 2006 Har tanken noen gang slått dere at det finnes personer som meg som følger med i veldig mange dagbøker her? Syns litt synd på deg som ikke har annet å gjøre en å lese rundt i andre dagbøker. Du syns det ikke er litt patetisk å følge med så nøye på andre? Har tanken slått dere at jeg vet hvem mange her inne er, og at jeg vet mer om akkurat deg enn hva du skulle tro? Du vet ikke hvem jeg er. Du vet ikke noe om meg som andre i mitt nærmiljø ikke vet. Og livet mitt er såpass kjedelig at det at du muligens vet noe spennende om meg er vel det mest intresante som har skjedd med i 2006. Dere vil svare - Jeg skriver ingenting jeg ikke kan stå for. Men jeg har jo kjent igjen mange her, og mange kunne aldri stått for ting dere regelrett lyver om i dagbøkene deres. Da vil dere svare - Jeg pynter bare på historien for å ikke gjøre meg til kjenne. Det er tull! Jeg har kjent igjen utrolig mange brukere her, og jeg blir skremt. Skremt over hva dere utleverer og skremt over løynene deres. Prøver du og skremme noen her? Nevn 5 stk her inne som du kjenner. Si nicket deres og la dem bekrefte om du snakker sant. Hvem skulle tro at mine bekjente kun lever på en fasade? Og hvis du hadde kjent meg: Har jeg en kjedeligere person i min vennekrets en meg selv, så er du hermed dumpet. Jeg gidder ihvertfall ikke være bekjent av å kjenne noen som ikke gjør mer en å lese andres dagbøker. Jeg gidder ikke leke med deg lenger. OK? Skjerp dere. ←
Gjest Sexy Cath Skrevet 1. juni 2006 #20 Skrevet 1. juni 2006 (endret) veldig enig med deg TS. det er litt morsomt da. å se hvordan folk utleverer seg. :grine2: men jeg tror ikke så mange lyver her inne. det står jo bare ting som - i dag har jeg vasket opp, nå skal jeg sove, vi skal bygge vaskerom, jeg har vondt i hodet, jeg er sur, jeg har mensen... Asså, tror det kan være mye sant i det, men kanskje jeg er på vidden nå? Endret 1. juni 2006 av Sexy Cath
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå