Dagensdiva Skrevet 31. mai 2006 #1 Skrevet 31. mai 2006 Reiser til LA neste mandag..skal være der i 2 mnd. Lurer da på om jeg kan ta med min norske mobil til USA, for så å kjøpe et amerikansk simkort? går det???noen som har erfaringer med priser på sim osv?? Lurer på om jeg har hørt noe om at europeiske tlf IKKE fungerer i USA...
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2006 #2 Skrevet 31. mai 2006 Pass på å oppheve simkort-sperren online først. Det koster alt fra null og niks (nokia) til 10 pund, avhenging av hvilken telefon du har.
Gjest gjest1 Skrevet 31. mai 2006 #3 Skrevet 31. mai 2006 Hvis du skal ringe til Norge må du vel ha tri-band telefon tror jeg.
Gjest Turboguri Skrevet 31. mai 2006 #4 Skrevet 31. mai 2006 Er ikke alle telefoner som fungerer i USA.. Men det kan du kanskje høre med ein forhandler om! Du må uansett ha en kjempe flott tur!!
Dagensdiva Skrevet 31. mai 2006 Forfatter #5 Skrevet 31. mai 2006 Er ikke alle telefoner som fungerer i USA.. Men det kan du kanskje høre med ein forhandler om! Du må uansett ha en kjempe flott tur!! ← tusentakk! Bruker til vanlig sam. d 500 men har en gammel samsung tlf som jeg tenkte jeg kunne ta med ned..takk for det:) blir nok en bra tur!
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2006 #6 Skrevet 31. mai 2006 Reiser til LA neste mandag..skal være der i 2 mnd. Lurer da på om jeg kan ta med min norske mobil til USA, for så å kjøpe et amerikansk simkort? går det???noen som har erfaringer med priser på sim osv?? Lurer på om jeg har hørt noe om at europeiske tlf IKKE fungerer i USA... ← Dersom du har en tri- eller quadband telefon(står i telefonspesifikasjonene) vil den fungere i USA.
Gjest Cosmic Girl Skrevet 1. juni 2006 #7 Skrevet 1. juni 2006 Det stemmer at telefonen din vil fungere i USA dersom du har Triband. Jeg var i USA for 4 år siden, og reiste da mye rundt. Det var ikke mulig å kjøpe amerikansk sim-kort og putte det i egen norsk mobil den gang. Måtte kjøpe ny mobil, og det var heller ikke bare bare. Endte imidlertid kjøpe kontantkort-mobil. Jeg husker ikke alt så godt, men det var store problemer med den amerikanske mobilen. Hvis jeg husker riktig, er det ikke slik at det finnes ett stort selskap som er i alle stater, men det var forskjellige selskap som drev nettverket i forskjellige stater, slik at det var kjempedyrt å ringe med den amerikanske mobilen med en gang du kom ut av den staten du hadde kjøpt mobilen i. Det samme gjaldt når folk ringte på mobilen. Håper det var til hjelp. Du får ha en kjempefin tur!
Gjest Blære ikke reg Skrevet 1. juni 2006 #8 Skrevet 1. juni 2006 Den må være en triband telefon. Og hvis den er litt gammel så er det ikke sikkert den er det. En triband telefon går på 900, 1800 og 1900. 900 og 1800 gjelder i Europa mens 1900 gjelder USA. Vær dog oppmerksom på at ikke alle steder i USA hvor det systemet går. Andre systemer finnes og. I tillegg så er ikke mobilnettet så godt utbygd der borte faktisk. Europa ligger langt forran USA. En annen ting hvis det er kontantkort telefon sjekk om du i det hele tatt kan bruke den i USA, for det er ikke alle land du kan bruke Norsk kontantkort telefon i.
Wayah Skrevet 1. juni 2006 #10 Skrevet 1. juni 2006 Jepp, Sony Ericsson k700i funker der Sjekka og bekreftet.
mee mee Skrevet 1. juni 2006 #15 Skrevet 1. juni 2006 tror det var litt utenfor selve byen.. tarzana eller noe.. slekt har hus der.
Krista83 Skrevet 2. juni 2006 #16 Skrevet 2. juni 2006 tusentakk! Bruker til vanlig sam. d 500 men har en gammel samsung tlf som jeg tenkte jeg kunne ta med ned..takk for det:) blir nok en bra tur! ← Tror ikke det er triband på d500...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå