Gå til innhold

Pleier du å ha "cravings"?

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Sikkert rart spørsmål for noen, men jeg lurer litt :ler:

Jeg har hørt mange ganger at hvis man har veeeeeldig lyst på noe/cravings og ikke helt klarer å legge tanken fra seg, er det visst noe kroppen ubevisst trenger...? Nå sikter jeg ikke til junk food osv..

Jeg har hatt så lyst på brokkoli de siste dagene og i kveld hadde jeg det blant annet til middag. Og nå, flere timer senere har jeg fortsatt veldig lyst på brokkoli og jeg skjønner ikke hva som feiler meg... :sjenert:

Noen flere her som meg? ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Marte_*
Skrevet

Hahaha! JAAA! Jeg har også den broccoli-greien noen ganger! Trodde det var bare meg...

Ellers så kan jeg få

-leverpostei-craving

-yoghurrt-craving,

-fisk-craving,

-kokesjokolade-craving,

-bønne-craving!

Tenker kroppen varsler når den vil ha noe, jeg. Og jeg er lydig...! :ler:

Skrevet

Jeg tror også det er sånn!

Sjokolade, sjokolade, sjokolade. Det har jeg alltid lyst på, men jeg tviler på at det er noen stoffer der som kroppen trenger.... :forvirret:

Jeg blir i perioder besatt av kruspersille (!), burde anlagt egen kjøkkenhage bare med persille! Og hvis jeg bare har lyst på leverpostei og brunost på brødskiva, har det sikkert sammenheng med at jeg lett får jernmangel. (Er det kanskje jern i kruspersille...?)

En annen ting jeg får enorm trang til å spise med jevne mellomrom er mais, men jeg har ingen anelse om hva kroppen kunne trenge fra mais??

Gjest Catwoman
Skrevet
(Er det kanskje jern i kruspersille...?)

:Nikke: Det er faktisk veldig mye jern i kruspersille.

Jeg har også sånn på noe ting innimellm.

Var inni en voldom brokkoliperiode for en stund siden, også har jeg innimellom veldig dilla på peanøtter - begge de to dillene dukker opp med jevne mellomrom. Såvidt jeg vet inneholde begge deler endel b-vitaminer, så jeg har tenkt at det kanskje kan være at kroppen min lett får litt lite b-vitaminer, og at det er derfor.

Får dilla på andr eting og, men ikke noe helt spesielt som jeg kommer på nå.

Gjest StoreSky
Skrevet

-peanutt smør

-brunost/hvitost

-cashewnøtter

-youghurt

-melk

Det jeg kommer på nå iallefall. Kan få dilla på diverse grønnsaker også.

Skrevet

Kan få dilla på sild, rødløk, salat, leverpostei, potetgull :rodme:

Foretrekker å tro at det er sånn at kroppen roper etter det den trenger :ler:

Skrevet

Ja, søtsaker, særlig cookies med sjokoladebiter fra Deli de Luca eller diverse typer punsjboller. Nam! Tror de putter noe avhengighetsskapende i dem ;)

Skrevet

LØK! Løk i alle former, fasonger og farger - og selvfølgelig rå. Hva er det som er så bra i dem? Jeg forpester jo halve nabolaget.

Ellers er jeg helt totalt hekta på taco .. ;-P

Gjest Gjesta
Skrevet

Salte drops som tyrkisk pepper, rustne spiker og frosker.

Skrevet

Brokkoli er jeg kronisk avhengig av jeg da.

Men har noen perioder der jeg har helt dilla på: rømme, sylteagurk, havregrøt, frokostsalat og fetaost.

Skrevet

Det går i perioder, men yoghurt, macaroni, sjokolade, potetgull og makrell i tomat dukker opp med jevne mellomrom.

Gjest gjest 0
Skrevet

Her er det som oftest sjokolade i ulike former og fasonger, aller helst kake..... :sjenert:

Gjest gjest1
Skrevet

Bra det ikke bare er meg! :ler:

Jeg har spist masse brokkoli i dag også... :sjenert:

Skrevet

Det hender ganske ofte at jeg får slike cravings, og da kan det være for alt fra leverpostei til salat til kylling osv (da ser jeg bort ifra de gangene jeg får cravings for sjokolade, potetgull, kake osv, for det ser jeg på som noe annet).

Gjest gjest1
Skrevet

Jalapenos og oliven bruker jeg å få craving etter. Kan godt spise ett glass av hver når jeg først er i gang.

Gjest Hippopotamus
Skrevet

Salt, poteter og broccoli. Det MÅ jeg ha! Ofte!

En periode var jeg helt gal etter hermetiske brekkbønner, av alle ting. Spiste flere bokser av det hver dag, og hadde som regel ikke tid til å varme dem opp eller ta dem over på en tallerken en gang :overrasket:

Til dere med sjokolade-dilla: Det kan være magnesiummangel, for det er det mye av i sjokolade.

Gjest Catwoman
Skrevet
Jalapenos og oliven bruker jeg å få craving etter. Kan godt spise ett glass av hver når jeg først er i gang.

et helt glass jalapenos? :overrasket: oi.Blir ikke det grusomt sterkt da?

Gjest gjest1
Skrevet
et helt glass jalapenos?  :overrasket: oi.Blir ikke det grusomt sterkt da?

Ikke på de dagene jeg har craving etter det nei, merkelig nok:)

Skrevet

Bønner har eg heilt dillo på, "må" ha da opp til fleire ganger i uka og sjokolade :forvirret:

Løk, kvitløk og krabbsticks e og noe eg får fryktlig lyst på...og gulerot,i perioder :)

Gjest Gjest
Skrevet

Broccoli er jo sunnt å ha dilla på. Selv er jeg inni en brunost-periode. Ruller sammen kuler av skivene og koser meg! Ellers har jeg perioder hvor jeg spiser ferdigblanding med kokte grønnsaker. Sjokolade. Druer. Rømme. Peanøtter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...