Elisabeth Skrevet 18. mars 2002 #1 Del Skrevet 18. mars 2002 Hva skal jeg gjøre? Jeg er omtrent altid sulten, eller sugen på et eller annet..kunnet spist hele dagen jeg.. Legger på meg av dette, og synes ikke det er noe særlig....12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 18. mars 2002 #2 Del Skrevet 18. mars 2002 Ett godt råd er å spise lite, men ofte 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susi Skrevet 18. mars 2002 #3 Del Skrevet 18. mars 2002 Hei! Kansje du mangler vitaminer eller mineraler? Det skader jo ikke å sjekke. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Creo Skrevet 18. mars 2002 #4 Del Skrevet 18. mars 2002 Er du rastløs? Jeg var, før jeg ble oppmerksom på det, fæl til å spise når det var noe annet i veien. Istedet for å finne på noe, eller å gjøre unna det som skulle bli gjort, så lagde jeg meg mat. Verdt å tenke gjennom, om ikke annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 19. mars 2002 #5 Del Skrevet 19. mars 2002 Hei Tror det går an å venne seg av småspising. Spis deg mett (ikke overmett) til hvert måltid, og spis minst 4 måltider om dagen. Når du blir sulten: Drikk et stort glass vann og en kopp med god te. Dersom du må spise noe, la det være frukt, eller aller helst grønnsaker. Det bør gå 3-4 timer mellom hvert måltid. De første dagene er det vanskelig, men så går det bedre etter hvert. Du må bare bestemme deg for å klare det. Lykke til. Smil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monka Skrevet 19. mars 2002 #6 Del Skrevet 19. mars 2002 Heisann! Jeg vil anbefale deg å lage noen skikkelige grove brød, da trenge du ikke spise så veldig mange skiver, samtidig som du føler deg mett og god! Etter jul begynte jeg å bake meg grove brød. og nå klarer ikke å gå tilbake til de brødene jeg spiste før! Jeg føler meg mett, på samme tid som de er veldig sunne også 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2002 #7 Del Skrevet 19. mars 2002 Prøver du å slanke deg? Jeg var nemlig veldig opptatt av mat, og kunne spise ubegrensede menger med mat i en periode av livet da jeg var veldig opptatt av slanking. Sulten satt i hodet, ikke i kroppen, men det var ikke noe enklere eller lettere å stå imot for det. Mitt råd er at du prøver å gi kroppen din nok og riktig mat, spiser til du er mett, men ikke mer enn det. Vent til du er sulten med å spise, og da spiser du skikkelig. Vet jo ikke om du slanker deg eller tenker på denne måten, men jeg vet at mange har hatt det på samme måte som meg. Når jeg sluttet å tenke slanking og heller spiste på en ordentlig måte, gikk jeg faktisk ned i vekt, sakte men sikkert. Det var fordi at jeg hdde spist galt i mange år og var tykkere enn det som var ideelt for meg. Da jeg begynte å spise normalt og riktig, kom vekta i balanse av seg selv. Lykke til med maten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ada=) Skrevet 19. mars 2002 #8 Del Skrevet 19. mars 2002 Hva er galt med å være sulten, da? Jeg er kjempesulten hver 3. time, men det er vel bare et tegn på at forbrenninga mi fungerer som den skal? Jeg spiser heller ikke små måltider, men spiser til jeg er mett, så slipper jeg å så å småspise hele dagen. Så lenge du spiser MAT, så gjør det vel ikke noe for vekta heller? Jeg spiser ikke godteri, men mat -salat, hjemmelaget grovbrød med godt pålegg, youghurt, frukt, grønnsaker, sportsknekkebrød, vafler som metter (laget av soyamel og grovt mel og uten sukker) med gulost og skinke -lettvint å ha med seg over alt. Dersom du spiser proteinrik mat, holder du deg mett lenger. Leste forresten nettopp en teori om at kroppen fortsatte å være sulten til den hadde fått dekket sine behov (for vitaminer, mineraler, sporstoffer, fettsyrer, aminosyrer, fiber osv) så du kan jo prøve å være obs på om det du spiser er det kroppen vil ha. (kanskje denne teorien forklarer hvorfor det er vanskelig å stoppe å spise potetgull før posen er tom?) Kan også være en ide å spise virkelig grovbrød -ikke bare "kneipbrød tilsatt sukkerkulør" som de selger i vanlige dagligvareforretninger (jf Puls på NRK i går) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruenge Skrevet 19. mars 2002 #9 Del Skrevet 19. mars 2002 I tillegg til det som allerede er blitt sagt i de andre innleggene her vil jeg si at noen spiser og er allttid sultne fordi mat representerer og står for så mye mer enn det å skulle gi oss næring. Hvis man har den tredjen spiseforstyrrelsen tvangsspising/bulimi uten oppkast/overspising så er konstant sult et kjent fenomen. Maten kobles da til følelser i stede for å skulle dekke et fysiologisk behov. Jeg mener du selv må finne ut av hva du tror har årsaken til sulten og ikke minst hva du mener med alltid sulten. Hvis det er hver 3-4 time så er det normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netti Skrevet 20. mars 2002 #10 Del Skrevet 20. mars 2002 Er det søthunger, kan du jo prøve med Krompiller, det finnes flere typer i helsekosten, de hjelper. Mangler du andre vitaminer, prøv med multivitamin som også inneholder mineraler, i en periode. LongoVital er relativt rimelige og veldig bra. Er det faktisk slik at magen føles hol, så prøv med 4-5 klipiller og rikelig med vann før måltidene, de fyller opp i magen uten at de er fetende. _________________ -lig hilsen Netti *sss* 1212[ Dette Innlegg er endret av: Netti den 2002-03-20 01:30 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå