Gå til innhold

klamydia..

Fremhevede innlegg

Gjest gjesta
Skrevet

Eg har som grunnregel at om eg har ONS uten kondom skal eg teste meg for klamydia..

Har vore til fastlegen og testa meg 2 gangar iløpet av dei siste 2 åra trur eg, begge har vore negative.

No har eg hatt sex med en som eg e 99% sikker ikkje har klamydia. (har hatt sex med han før og testa negativ) men bør eg teste meg igjen?

Ser legane "ned" på deg om en kjeme fleire gangar og testar seg? "oi, ho der har utflukt sexliv". (nåke eg IKKJE har)

Eller er det berre positivt?

Bur på en liten plass der alle kjenne alle, og eg kjenner legen min også privat.. derfor e det litt pinlig..

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har sjekket meg for lite i forhold til det jeg burde...

Tror ikke legene tenker noe særlig på hvor ofte folk sjekker seg. Og gjør de det tenker de vel heller at du er en person som prøver å ta ansvar for egen helse :)

Bedre med en gang for mye enn en for lite ;)

Gjest gjesta
Skrevet

Ja..du seie nåke der.. men det e så piiinlig alikavel..

men men, må vel ta konsekvensane av handlingane mine.

Skrevet

trenge no ikkje teste deg viss du VEIT at han ikkje har hatt sex me noken andre etter dokke hadde sex sist gang.. men e alltid best å være på den sikre siden:)

lega generelt oppfordra til å teste seg.. da bør dei ikkje sende skrå blikk eller danne oppfattninga av dei som e flinke til å gjere de..!! poenge e at du e frisk:)

:)

Gjest Cristoph
Skrevet

hvis jeg har pult rundt (noe jeg gjorde når jeg var 18) så sjekket jeg meg hver gang etter et nytt ligg.

nå hvor jeg har blitt litt eldre og ikke har det behovet så blir det sjeldnere, men hvis jeg har ONS da tester jeg meg.

Skrevet

Du e jo ikkje nødt å teste deg med legen.. Du kan berre gå på en helsestasjon å tisse litt å ta sånn skjedeprøve sjøl.. Det funka som berre det, å du slepp å sjå legen din inni auga.. hehe :)

Uansett so e eg enig, en gang for mykje e bedre enn en gang for lite..

Og en anna ting e jo det at viss du går på p-pilla bør du uansett sjekke alt so ofte som mulig..

Det ekje noke skam.. e jo heilt naturlig å ha sex :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...