Gå til innhold

Utdrikningslag

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Inviterer selvsagt ikke til mitt eget utdrikningslag, men har gitt en oversikt over potensielle kandidater til min forlover. Begynte plutselig å undre på om det er vanlig å invitere "alle" kvinnelige bryllupsgjester - tenker da på samboere og koner av min manns venner. Har moderat kontakt med dem, og da aldri uten at min kjære og deres kjære er tilstede.

Har forøvrig droppet å skrive opp min kommende svigerinne. Men er fryktleig i tvil der. Hun er forsåvidt koselig, men er en forholdsvis stor festbrems. Ikke kjenner hun noen av de andre heller. Syns vel innerst inne at hun bør inviteres, men er fryktelig i tvil.....

Hvem inviterer dere?

Endret av miss77
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

I de utdrikningslag har ikke koner/kjærester ol av venner/slekt av mannen blitt invitert, med mindre bruden har blitt så nær venn at det føles naturlig.

I noen utdrikningslag jeg har vært har det vært med venninner som ikke var invitert i bryllupet, men det er jo litt forskjellig hva folk syns om det. Har gått helt fint i tilfellene jeg har vært borti.

At svigerinnen din er festbrems syns jeg er en litt merkelig grunn for å utelate henne... enten står du henne så nær at det er naturlig å ha henne med, hvis det blir kunstig og rart lar du vær. Det gjelder forsåvet andre venninner også, man er da venninner enten man er partyløver eller festbremser....

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg ville hatt venninner og nær familie, men også bedt mannens nærmeste, f.eks. dennes søster/inngiftede damer. Synes det er en hyggelig måte å "invitere til familieliv" sammen på, og om de så er kjipe så får de bare være det.

Skrevet
At svigerinnen din er festbrems syns jeg er en litt merkelig grunn for å utelate henne... enten står du henne så nær at det er naturlig å ha henne med, hvis det blir kunstig og rart lar du vær. Det gjelder forsåvet andre venninner også, man er da venninner enten man er partyløver eller festbremser....

Kom litt dårlig frem ser jeg. Vil selvsagt ikke utelate noen bare fordi de er en festbrems :) Er vel like mye det at vi har ytterst lite til felles, og dermed veldig lite å snakke om. Vi er dessverre ikke, og kommer nok heller aldri til å bli veldig close. Noe jeg forøvrig synes er synd....

Skrevet

Min kjære skal ha sitt utdrikningslag denne helgen.

Han skal på hyttetur med sine nærmeste kamerater.

Ingen av mine venner er invitert, heller ikke noen av mine venninners kjære. (Hverken de vi har lite eller mye kontakt med.)

Han vurderte å invitere min bror, men valgte å la vær, siden han da ville blitt den eneste som ikke kjente noen fra før. (Og de andre har vært en etablert gjeng i mange år.)

Jeg regner jo med at mitt UL blir en tilsvarende affære, men kun mine venninner. (Og kanskje noen av damene til mine kamerater, der jeg har mye kontakt med begge.) Svigerinna vil nok ikke bli invitert.

Muligens ber jeg om at en eller to av damene til hans kammerater får komme, men da er det kun de jeg har kontakt med utenom også. (Men tviler på det, for det kan fort bli oppfattet som forskjellsbehandling.)

Overlater vel hele "problemet" til forloveren min. Hun må få invitere de hun tror jeg vil ha der.

Gjest Svimle
Skrevet

Forloveren min spurte etter en liste, så jeg satte opp venninnene jeg har her som ikke er invitert (skal ha et forholdsvis lite bryllup med 50 gjester 200 mil herfra), og til tillegg følte jeg at jeg "måtte" sette opp min kommende svigerinne siden jeg ble invitert i hennes utdrikningslag. Jeg har ingen godt forhold til henne, og hadde egentlig ikke lyst, men.....

Så av de som er invitert i bryllupet er det kun henne og min forlover som ble på min liste.

Gjest Piper
Skrevet
Kom litt dårlig frem ser jeg. Vil selvsagt ikke utelate noen bare fordi de er en festbrems :) Er vel like mye det at vi har ytterst lite til felles, og dermed veldig lite å snakke om. Vi er dessverre ikke, og kommer nok heller aldri til å bli veldig close. Noe jeg forøvrig synes er synd....

Tror du at det blir bedre av å utestenge henne? Jeg har ikke noe særlig forhold til min svigerinne, men det kunne aldri falle meg inn å ikke invitere henne.

Det kan jo være hun ikke vil komme, men jeg syns du bør ha henne med på listen. Hun er tross alt din samboer sin søster.

Gjest gjest1
Skrevet
Tror du at det blir bedre av å utestenge henne? Jeg har ikke noe særlig forhold til min svigerinne, men det kunne aldri falle meg inn å ikke invitere henne.

Det kan jo være hun ikke vil komme, men jeg syns du bør ha henne med på listen. Hun er tross alt din samboer sin søster.

Veldig enig i dette

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

For meg er det litt sært at utdrikningslag er en kjønnsbasert greie.

Jeg har personlig flere mannlige venner enn kvinnelige, og det ville jo være litt sært med et utdrikningslag som kun bestod av meg og mine tre venninner (inkl forlover), men der mange mannlige venner som er like nære venner som de venninnene over ikke hadde vært invitert.

Ut fra denne logikken ville det også vært mer naturlig at min forlovede inviterte sin søster og sine kompiser evt med koner/samboere/kjærester, og at jeg inviterte min bror, venner og venninner med evt følge.

Men som det blir påpekt, disse vurderingene er jo (heldigvis) opp til forloveren å ta ;)

Gjest Gjest_Raringen_*
Skrevet

Min forlover ba meg også om å få en liste over venninner jeg gjerne ville ha i utdrikningslaget.

Min kjærste har en lillesøster som er for ung til å bli invitert, men brorens samboer skrev jeg ned på listen. Dette fordi jeg liker henne veldig godt, og synes det er hyggelig om hun kommer.

Har imidlertid ikke satt min halvsøster på listen, fordi vi ikke har noe med hverandre å gjøre, men hun er invitert til bryllupet. Det er også en jente som stod på listen min forlover fikk, som jeg kanskje skulle ønske ikke kunne komme. Hun er kjærste med en venn av min kjære, og jeg møter henne jevnlig i sosiale lag, men aldri alene. Men jeg følte at det var bedre å invitere henne med, fordi det lett kunne blitt sårt om jeg ikke hadde gjort det.

Bedre å inkludere noen ekstra, enn å ekskludere noen som blir såre på det. Da blir alt så mye lettere i ettertid:) Pluss at folk jo stadig overrasker. Det kan jo bli veldig hyggelig å ha henne der :)

Skrevet

Og kommer nok også til å gjøre dette. Som Frysepulver sier også, så er det noe med å invitere til familieliv. I tillegg kan det jo også være at hun slipper seg litt mere løs når hun kommer unna mann og barn ;)

Skrevet

Men om du ber henne har dere jo ihvertfall én ting å snakke om i ettertid?

Ofte blir det lettere å snakke med folk man i utgangspunktet ikke har så mye felles med, om man har opplevd endel ting sammen.

Og, kanskje et utdrikningslag er akkurat det som skal til for å bryte isen?

Skrevet

Jeg har akkurat fått krav fra min forlover om å overlevere liste til henne i morgen, derfor har jeg skrevet liste i dag. På denne står mine venner som jeg ønsker skal ta del i denne dagen, ikke folk som jeg føler "plikt" til å ha med. Det er jo meningen at det er vennene mine jeg skal dele utdrikningslaget med.

Regner med det vil bli veldig mye alkohyler denne dagen, og jeg føler ikke akkurat for at mine tre svigerinner som jeg kun har møtt hjemme hos svigers skal være med på å prøve å drikke meg under bordet ;)

Jeg skrev opp på listen de jeg følte det var naturlig å skrive opp, jeg... Både de som bor nærme som jeg ar kontakt med daglig, og et par stykker som jeg ikke har sett på flere år men som jeg likevel har jevnlig telefonisk og brev - kontakt med.

Vil ikke føle press på meg til å skrive opp noen som jeg egentlig ikke har noen interesse av å ha med. Hva med om f.eks. forlover har funnet ut at alle skal ha med en gave til meg som skal gi et slags minne på noe vi har gjort sammen osv, - hva skal da mine svigerinner ta med? Svigermor? :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...