Sunbird Skrevet 31. mai 2006 #1 Skrevet 31. mai 2006 Jeg oppdager til stadighet at naboens katt bruker blomsterbedet mitt som do Finnes det noe gode råd, ett eller annet jeg kan ha på sånn at katta holder seg unna? Det er ikke noe særlig triveli å holde på der ute når jeg finner rester av diverse...
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2006 #2 Skrevet 31. mai 2006 Eneste som hjelper er å gjære inn blomsterbedet, kanskje bygge tak over også. Det finnes masse humbugmidler i bruk - "katt deg vekk" er et eks., men det hjelper ikke noe. Se på det som gratis gjødsel.
Sunbird Skrevet 31. mai 2006 Forfatter #3 Skrevet 31. mai 2006 hmm, klare liksom ikke helt å se på det som ekstra gjødsel heller, for jeg vil ikke ha det der. Mener å ha hør noen kjerringråd om pepper eller edikk,men vet liksom ikke noe mer. Det er jo verdt å prøve.....
Sunbird Skrevet 31. mai 2006 Forfatter #6 Skrevet 31. mai 2006 Takk for forslag,skal prøve litt forskjellig her nå. Flere råd?
Gjest gjest1 Skrevet 31. mai 2006 #7 Skrevet 31. mai 2006 Jeg har samme problem og fikk et tips om å legge ut møll kuler. Jeg har ikke somlet meg til å kjøpe, så jeg vet ikke om det virker.
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2006 #8 Skrevet 31. mai 2006 stikk små trepinner (ca 20 cm) ned med jevne mellomrom, er ikke noe særlig å sette seg på en pinne når de skal ... ja ... pinnene skjules av blomstene når de kommer opp.
Gjest gjest1 Skrevet 31. mai 2006 #9 Skrevet 31. mai 2006 Blir ikke det på en måte uaktsom katterasskjøring?
Gjest Gjest_zadine_* Skrevet 1. juni 2006 #11 Skrevet 1. juni 2006 Godt at noen er saklige når de svarer ihvertfall. Revesaks som forrige her anbefaler er det mest useriøse svar jeg har lest.... Jeg har hatt en katt som ble tatt i revesaks, fordi han gikk og lekte i skogen overfor huset vårt!!!!! Jeg fant aldri revesaksa, men dyrlegen som måtte ta livet av katten min som hadde ødelagt hele bakparten sin bekreftet at det var revesaks. Så for all del, ikke begynn med dyreplaging! Det sies at beste medisin mot katter i bedet er å skaffe seg katt selv. Men jeg har katter og de går like gjerne i mine bed som i naboens. Men jeg bruker nå alltid hansker når jeg graver i bedet. Naboen har lagt ned netting rett under jorda for å få dem til å la være å grave. Og det hjelper faktisk. Hønsenetting, og så et tynnt lag med jord eller bark over. Da er det umulig for dem å grave. Har også forsøkt katt deg vekk, og get off, men uten hell. Lykke til
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 1. juni 2006 #13 Skrevet 1. juni 2006 Legg tornete kvister mellom blomstene. Det er ubehagelig, men ikke farlig for pusene.
~Bridezillah~Killah~ Skrevet 1. juni 2006 #14 Skrevet 1. juni 2006 Jeg har samme problem i ett enkelt bed. Alle de andre holder kattene seg unna, antakelig fordi de stikker seg på torner. Jeg prøvde både det ene og det andre uten at det fungerte, men etter at jeg strødde finmalt pepper på jorda har de holdt seg unna. Pepperen lukter ikke vondt, og skader heller ikke kattene. Riktignok nøs de forferdelig den første natta etter pepringa, men det eneste som ble skadd var nok stoltheten. ...Hvilket minner meg på at det er på tide å ofre et pepperglass igjen. Siste pepring var i juni i fjor, og nå er det på'n igjen.
Gjest Varg-Menja Skrevet 1. juni 2006 #15 Skrevet 1. juni 2006 Bark er en god ide, det hindrer kattene i å grave i tillegg til at det er bra for blomstene og begrenser lukebehovet. Ellers så skal også kaffegrut og appelsinskall fungere.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 1. juni 2006 #16 Skrevet 1. juni 2006 Pusen til naboen ELSKER barken til den andre naboen...
abelille Skrevet 1. juni 2006 #17 Skrevet 1. juni 2006 Appelsinskall har jeg også hørt at skal funke. Ellers tror jeg moren min bruker eddik på noen bomullsdotter som hun legger litt rundt omkring når nabokattene invaderer garasjen.
Gjest Gjest_zadine_* Skrevet 1. juni 2006 #18 Skrevet 1. juni 2006 Det er riktig at de fleste katter elsker bark..... Men det er til å rulle seg i, spesielt når den er helt ny og dufter så godt. Min katter ruller seg som gale i bedet til naboen når han har lagt på ny bark. Men da går de ihvertfall ikke på do der (så lenge barken er ny ) Men har også hørt kaffe grut og pepper (kankskje jeg skal spandere noen pepperbøsser på naboen så blir han blidere
Mora di Skrevet 1. juni 2006 #20 Skrevet 1. juni 2006 Har både katter, og hund, og det hjelper lite. Men jeg har satt ned hvitløkbåter i bedet med godt resultat....Delte noen båter på langs, for de var så store, og stakk ned noenher og der..... Har ikke vært en eneste katt der siden jeg gjorde det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå