Gå til innhold

flyvertinne


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei gjest!

Jeg er selv flyvertinne, og synes selv jeg har verdens beste jobb!

Men nå som markedet er blitt preget av 11 sep, tror jeg det kan være vanskelig å få jobb. Men søk deg inn på forskjellige selskaper på nettet, så bruker det stå litt om diverse kvalifikasjoner som det resp. selskapet krever, og i tillegg bruker det stå om de søker flere.

Nå kjenner ikke jeg hva alle forskjellige selskaper søker av sine ansatte, men jeg kan jo ramse opp hva "mitt" selskap ser etter:

- må være minst 23 år

- ferdig med 3 årig vidregående

- minst 163cm

- må kunne bra engelsk, og gjerne et tredje språk

- en fordel er om du har bodd/ jobbet i utlandet en periode

- plettfri vandels attest

og i tillegg må du igjennom en legesjekk

Om du kommer igjennom 2-3 runder med intervju, som inneholder bl.annet gruppearbeid, språktest skriftlig og muntlig, allmen kunnskaps test, og en liten matte test, og du da får ja, starter du på et VELDIG intensivt kurs innen flysikkerhet osv som har en varighet på 2 til 3 mnd, og så er du klar til å begynne å fly!

Men det er stor forskjell på rutefly og charterfly. Så et lite tips (noe jeg selv gjorde før jeg søkte på jobb) er å ringe litt rundt å snakke med forskjellige, gjerne flyvertinner, slik at du kan sette deg litt inn i hva forskjellen på selskapene er, og at du kan finne det som passer deg best.

Lykke til iallefall!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært flyvertinne og syntes ikke det var verdens beste jobb... Opp tidlig, midt på natten, eller jobbe hele natten. Mye slit, lange dager. MEN selvfølgelig, deilig med mange og lange dager i solen hver uke, kjempe fine kolleger, god lønn osv... Hvis du søker på flyvertinne her inne finner du flere emner om det, jeg har også svart på flere andre!

Du kan gjerne sende meg en PM om du vil vite mer!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...