Gjest Lise-Lotte Skrevet 31. mai 2006 #1 Skrevet 31. mai 2006 Ærlig talt - nå har regjeringen virkelig fått vist hva de står for - og Stoltenberg viser tydelig at han ikke er kapabel til jobben som landets statsminister. Ærlig talt - det er helt vanvittig.
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2006 #2 Skrevet 31. mai 2006 Jeg er enig med deg. Men det som er ennå mer vanvittig er hvordan det norske folk og media lar de slippe unna med det. Ingen protesterer eller krever...Da skjer det ikke mye i kjølvannet av slik dumskap.
Gjest Cosmic Girl Skrevet 31. mai 2006 #3 Skrevet 31. mai 2006 Jeg må si jeg synes det er synd hele greia. Her får Odfjell et tilbud, har spilt med åpne kort, også spilles han på en sånn måte ut av Stoltenberg og media. Skjønner godt om nestemann tenker seg om, slik som navnet smøres utover alle aviser, etc. Dette var jo forhold de visste om før han ble valgt, så hvor kom den store overraskelsen? Valgkomiteen må jo ha forutsett at det evnt ville bli reaksjoner på en slik etterlønnsavtale. Hva skjedde?
Gjest Gjest_Lise-Lotte_* Skrevet 1. juni 2006 #5 Skrevet 1. juni 2006 fillesak. tydelig at det er agurktid! ← Og det er tydelig at noen synes det er viktigere hva som skjer på Hotell Cæsar enn hva som skjer med norges viktigste bedrift ...
talin Skrevet 1. juni 2006 #6 Skrevet 1. juni 2006 Ærlig talt - nå har regjeringen virkelig fått vist hva de står for - og Stoltenberg viser tydelig at han ikke er kapabel til jobben som landets statsminister. Ærlig talt - det er helt vanvittig. ← Hva forventer du når vi har en regjering som er kjøpt og betalt av LO.
Sodin Skrevet 1. juni 2006 #7 Skrevet 1. juni 2006 Det var en spørretime i stortinget om denne saken. Stoltenberg dro ikke fram noen spesiell sak. Han bare sa at det ikke hadde kommet fram noen nye punkter som gjorde at de droppet Odfjell. Noe som er litt rart. Han benektet at det hadde vært noen kontakt med Gerd Liv Valla. Så og si alle partiene hadde sine representanter oppe og beskylte regjeringen for dårlig håndverk. Det hadde ikke kommet opp noe nytt, dermed burde alt være i orden. Stoltenberg snakket om uro og refererte til (skjøv dem foran seg) valgkommiteen. Han gjentok det samme hele tiden, selv om den ene representanten etter den andre kom med beskyldninger. Jeg så forøvrig på svensk riksforsamling samtidig. Det var mye kjedeligere, men det kan ha noe med forsamlingsalen å gjøre
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2006 #8 Skrevet 1. juni 2006 Trenger en kvinnelig sjef nå. Bort med de resirkulerte gubbene!
LilleLy Skrevet 1. juni 2006 #9 Skrevet 1. juni 2006 Og det er tydelig at noen synes det er viktigere hva som skjer på Hotell Cæsar enn hva som skjer med norges viktigste bedrift ... ← Nå sa vel ikke akkurat denne personen at hun heller så Hotel Cæsar enn agurknytt med Enoksen i hovedrollen...
Gjest Gjesta Skrevet 2. juni 2006 #10 Skrevet 2. juni 2006 Jeg synes det er helt strålende at Stoltenberg tar styring på denne måten. Jeg synes også det er helt strålende at en av Norges mest kjente reisende i fallskjermer, opsjoner og etterlønnsavtaler ikke blir klappet inn i styrelederstolen. Dersom man ønsker at Staten skal bruke den makten de faktisk har der de er eiere, slik jeg ønsker, så er det etter mitt syn helt suverent at man benytter denne anledningen til å ta et effektivt, lite oppgjør med den ukulturen som Odfjell er en del av. Det som virkelig er flaut her er hvor dårlig jobb valgkomitéen har gjort og hvor dårlig de (representert ved Jens Ulltveit Moe) har presentert og forsvart sin kandidat. Tillitsverv i Høyre er ikke noen automatisk kvalifikasjon for styreledervervet i Statoil selv om både ovennevnte og lederen i valgkomitéen er høyrefolk. Ulempen er at det kan se ut til at det i løpet av ganske kort tid blir ryddet plass til topp kvalifiserte kvinner som Marit Arnstad og Grethe Faremo i styrelederposisjoner i større selskap. Hvordan i all verden skal dét gå, tro? Å slippe til kompetente kvinner med kvalifikasjoner og uten opsjoner? Norsk partipolitikk, og særlig norsk opposisjon, er knuslete greier. Den ene dagen prøver man å si at regjeringen ikke viser lederskap... - og når man får et erkeeksempel på aktivt eier- og lederskap prøver man å lage krangel på dét også. Ikke rart at FrP er på fortjent retur.
punktom Skrevet 2. juni 2006 #11 Skrevet 2. juni 2006 (endret) Marit Arnstad har ingen interesse for denne jobben, og en slik vingling fra regjeringen er ikke bra for et børsnotertselskap. Du kan ikke ha høye forhåpninger til statsministeren hvis du ikke finner det forunderlig at han ikke så noe problem med denne innstillingen da den ble presentert for ham første gang. Men siden det var i en regjeringslunsj så var han vel opptatt med å kapre de beste snittene. Ved godt lederskap hadde ikke regjeringen gått først ut og sagt de sto bak denne innstillingen, for deretter å snu på femøringen. Endret 2. juni 2006 av punktom
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2006 #12 Skrevet 2. juni 2006 Ja huff og huff, vi må ikke få inn noen damer i ledende stillinger nei. Fy og fy Jens.
Gjest Gjesta Skrevet 2. juni 2006 #13 Skrevet 2. juni 2006 Ved godt lederskap hadde ikke regjeringen gått først ut og sagt de sto bak denne innstillingen, for deretter å snu på femøringen. ← Godt lederskap omfatter også evnen til å faktisk ta inn over seg omverdenens reaksjoner og hvilke implikasjoner det valget man tar faktisk har på andre arenaer. Hvis ikke evnen til å snu i tide er akseptert som "godt lederskap," men at man heller foretrekker å stå beinhardt på løsninger som viser seg å ikke holde for derved å "vise styrke," da har man ikke noe i ledelse å gjøre.
punktom Skrevet 2. juni 2006 #14 Skrevet 2. juni 2006 (endret) Godt lederskap omfatter også evnen til å faktisk ta inn over seg omverdenens reaksjoner og hvilke implikasjoner det valget man tar faktisk har på andre arenaer. Hvis ikke evnen til å snu i tide er akseptert som "godt lederskap," men at man heller foretrekker å stå beinhardt på løsninger som viser seg å ikke holde for derved å "vise styrke," da har man ikke noe i ledelse å gjøre. ← Ved godt lederskap burde man skjønt at det ville komme reaksjoner. Gode ledere har følere ute og vet at slike reaksjoner vil oppstå, og dermed handle deretter. Nå driver regjeringen med learning-by-doing. Det fungerer fint på lavt nivå, men man bør ha kommet forbi det stadiet når man har kommet i regjeringsposisjon (iallfall når man er majoritetsaksjeholder). Skittentøysvask, rykter om nye ministere og hvem ringte hvem i media er ikke tegn på godt lederskap. Det fungerer kanskje i politikken og skaper litt action, men det er ikke så særlig bra med tanke på aksjekurser og tillit i markedet. Endret 2. juni 2006 av punktom
Gjest Gjesta Skrevet 2. juni 2006 #15 Skrevet 2. juni 2006 (endret) Grei teori, som neppe noen kan være uenig i. I virkelighetens verdenen, altså i praksis, er situasjonen dessverre ikke så stilisert, og jeg tror for å være helt ærlig ikke at mediene endrer seg selv om jeg er enig med deg i at de burde konsentrert seg om andre ting enn å skape, spre og vedlikeholde rykter og mer eller mindre åpenbart plantede drittpakker. Ulempen er altså at vi faktisk lever i praksis, ikke i teorien. Det må regjeringen forholde seg til, og det bør vi andre også ta inn over oss. Endret 2. juni 2006 av Kvinneguden
Carrot Skrevet 2. juni 2006 #16 Skrevet 2. juni 2006 (endret) Akkurat i denne saken er jeg enig i mye av det "kvinneguden" skriver - det viser om ikke annet en form for lederskap av Stoltenberg å gripe inn - men, dersom det skulle være noe i "ryktene" om at det her var LO og Gerd Liv Valla som var årsaken til at han grep inn bekrefter det bare at bak enhver suskessfull man står en sterk kvinne Edit : takk Kvinneguden, man kan alltid stole på at du bemerker en skrivesleiv Endret 2. juni 2006 av Carrot
Gjest Gjesta Skrevet 2. juni 2006 #17 Skrevet 2. juni 2006 (endret) men, dersom det skulle være noe i "ryktene" om at det her var LO og Erna som var årsaken til at han grep inn ...← Endelig et spenstig rykte; samrøre mellom LO og Høyre! Endret 2. juni 2006 av Kvinneguden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå