Gjest Gjest_Julibrud_* Skrevet 31. mai 2006 #1 Skrevet 31. mai 2006 Diskusjonen har vi tatt før, så den trenger vi ikke ta nå, men jeg lurer på hvor mange av dere bruder med ermeløse kjoler som har sjal e.l. for å dekke til skuldrene? Først meg: Jeg har stroppløs kjole og har ikke tenkt å dekke meg til noe mer
MarianneHR Skrevet 31. mai 2006 #2 Skrevet 31. mai 2006 Hadde stroppløs kjole og langt slør, ikke noe mer.
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2006 #3 Skrevet 31. mai 2006 Har stroppeløs med bolero til. Bolero skal vere på hele tiden. Også på festen.
razmatazz Skrevet 31. mai 2006 #4 Skrevet 31. mai 2006 Skal også ha stroppeløs kjole og slør, og har ikke tenkt å dekke til skuldrene i kirken. Jeg tror ikke dette er så tabu lenger som noen skal ha det til. Har vært i flere bryllup hvor bruden har hatt bare skuldre, og jeg har aldri hørt noen kommentere det.
Huldra:) Skrevet 1. juni 2006 #5 Skrevet 1. juni 2006 Jeg har stroppløs kjole, og den fulgte det med sjal til da jeg kjøpte den. Jeg skal ikke ha det på i kirken. Men tror jeg tar det med meg på dagen tilfelle jeg fryser litt eller det blir dårlig vær. Ikke mye varme i det, men hjelper kanskje litt
Netten Skrevet 1. juni 2006 #6 Skrevet 1. juni 2006 (endret) Hadde stroppløs kjole og langt slør, ikke noe mer. ← Me too! Skal ha altså....er ikke gift ennå Endret 1. juni 2006 av Netten
Gjest Gjesta Skrevet 1. juni 2006 #7 Skrevet 1. juni 2006 Jeg syns det er ufint å ha bare skuldre i kirken, så jeg hadde bolero i kirken over min stroppeløse kjole.
Gjest Gjest_SnartFru_* Skrevet 1. juni 2006 #8 Skrevet 1. juni 2006 Jeg synes man skal dekke til skuldrene i kirken, og stiller med blondebolero. Tar den av etterpå.
Susan Sto Helit Skrevet 1. juni 2006 #9 Skrevet 1. juni 2006 Jeg skal ha halterneck, og et slør som ligger litt over skuldrene, men rekker til nedpå ryggen. Kommer ikke til å dekke til skuldrene spesielt, med mindre presten ytrer ønske om dette når vi har samtale med han. Har vært i bryllup der bruden hadde strapless, og hørte ikke et knyst om at noen reagerte.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2006 #10 Skrevet 2. juni 2006 Hadde stroppløs kjole og langt slør, ikke noe mer. ← Ditto! Så vidt jeg vet er bruden untatt regelen om å ikke ha bare skuldre i kirken... Som gjest burde man ha noe over.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2006 #11 Skrevet 3. juni 2006 Hvem er det som reagerer om dere går med bare skuldre? Gjestene?
Gjest gjest1 Skrevet 4. juni 2006 #12 Skrevet 4. juni 2006 Jeg har ikke giftet meg, men har vært gjest, og da har jeg dekket til skuldrene med et sjal i kirken. Bryr meg ikke om hva andre gjør, men jeg gjør det
*Emma* Skrevet 4. juni 2006 #13 Skrevet 4. juni 2006 Jeg skal ha stroppeløs kjole og slør. (Fulgte med et "sjal" til å ha over skuldrene men det må jo holdes på plass....og under seremonien har jeg planer om å holde brudebuketten Nå skal ikke jeg gifte meg i kirken - men jeg ville valgt samme løsing om jeg skulle det.
LilleLy Skrevet 4. juni 2006 #14 Skrevet 4. juni 2006 Hm.. dette har jeg ikke tenkt på før jeg leste innlegget. Jeg har bare skuldre og et kort slør. Har ikke tenkt å ha noe mer, for tror det er vanskelig å finne noe som passer kjolen eventuelt. I tillegg er det bare en uke igjen, så litt dårlig tid. Jeg har til og med gått uten noe over skuldrene i kirken som gjest, og tenkte ikke på det da heller, men akkurat det skal jeg på ære og samvittighet love å ikke gjøre igjen. Vel vel.. håper ikke skuldrene mine blir til sjenanse...
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #15 Skrevet 4. juni 2006 Ikke tenk på det. Ha bare skuldre hvor du vil, du er i Norge nå, ikke i Iran.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #16 Skrevet 4. juni 2006 Dekker meg til, både som brud og gjest. Alle får sett de fine kjolene etterpå uansett.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #17 Skrevet 4. juni 2006 Hva er vanlig kleskodeks i kirke, egentlig?
Nemmera Skrevet 4. juni 2006 #18 Skrevet 4. juni 2006 Det er vel ikke noe "regel" om sånt i kirker i Norge? Har vært i andre land der man må dekke til (da tenker jeg på uansett hvem man er og uansett sammenheng), men aldri hørt noen poengtere det her i Norge....
Bomull Skrevet 5. juni 2006 #19 Skrevet 5. juni 2006 Har aldri hørt om noen kleskodeks i kirken i Norge. Jeg ville nok hatt stroppeløs hvis det var jeg som skulle gifte meg. Men som gjest har jeg ofte sjal av en eller annen grunn....
Trampe Skrevet 6. juni 2006 #20 Skrevet 6. juni 2006 Jeg har ikke tenkt tanken engang... har aldri hørt om noen som har reagert på det. Jeg har stroppekjole, og skal ikke dekke til skuldrene i kirka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå