Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har fått godkjennt attføring og skal søke om å utdanne meg 1-2 år.

Men hva skjer hvis jeg blir gravid når jeg studerer?

Regner med at attføringspenger ikke gir stønad til å være hjemme når barnet er født.

Får man da et engangsbeløp?

Kan man ha ophold i attføring og begynne igjen?

Planlegger ikke å bli gravid. Hadde heller ikke lyst å spørre på aetat for jeg var redd for å høres ut som om jeg ville utnytte systemet.

Håper noen vet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du mister attføringspengene, og kun har rett til engangsbeløpet på ca. 23-24000? Tror det er noe sånt. Det lønner seg i alle fall ikke å bli gravid på attføring!

Skrevet

Nei, gravid på attføring er ikke videre å satse på. Du mister attføringspengene. Du får engangsstønaden (noen og tredve tusen). Og så må du prøve å fullføre attføringen etterpå.

Gjest Fruktfat
Skrevet

engangsstønaden er vel på noen-og-tredvetusen som ellers, det vil si at du kan ta ca 3mnd permisjon/klarer deg kanskje tre mnd på de pengene, så tar barnefaren resten av permisjonen mens du går videre på skole.

vi kommer antakeligvis til å gjøre det sånn.

Skrevet

Jeg går nå på attføring, jeg skal ha praksis i 1 år, og går det bra, så blir det 3 års utdannelse.

Vi har allerede prøvd og bli gravide i 2 år, og skal gjennom prøverør til høsten.

Skulle vi lykkes så tar jeg permisjon de første månedene, så blir det tilbake på skole/praksis også tar mannen min resten av permisjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...