Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2006 #1 Skrevet 31. mai 2006 1) Hvor mye penger bruker du på en bursdagsgave til kjæresten din? Jeg leste en annen tråd her og følte meg plutselig så gnien og utdatert. Jeg er student med lite penger, og kunne slett ikke gitt bort gaver til 5-600 kr. 2) Har det noe å si hvor lenge dere har vært sammen? 3) Øker dere prisen på gave dersom dere f.eks er ferdig å studere og kommer i jobb? 4) Hvor går grensen din for hva du synes er for mye å betale for en gave? Takker for alle svar...
Gjest gjesta Skrevet 31. mai 2006 #2 Skrevet 31. mai 2006 jeg pleier å bruke 500-600 på gave til kjæresten. Vi har vært sammen i to år, men gjorde nok det første året også, kanskje mer fordi jeg var lenge på ferie og hadde en del smågaver som til sammen ble mye. Nå sist kjøpte jeg for 1000. Han har tatt hull i øret og da kjøpte jeg en ekte diamant til øret. Fikk den ene for 987, og han ble kjempeglad. Gutter får jo ikke muligheten til å pynte seg me diamanter så ofte som oss jenter så han synes det var vært 1000 kr. Planen var 700 i år, men steg da jeg så hvor dyrt det ble fordi jeg hadde så lyst til å kjøpe det. Er student jeg også, så ble litt lite på andre ting denne måneden.
Arkana Skrevet 31. mai 2006 #3 Skrevet 31. mai 2006 1) Hvor mye penger bruker du på en bursdagsgave til kjæresten din? Ca 1000 kroner (jeg er selv student, men gir ikke gaver til så mange så jeg synes det er greit). 2) Har det noe å si hvor lenge dere har vært sammen? I begynnelsen synes jeg at det har litt å si. Jeg ville ikke gitt en dyr gave til første bursdag, men når forholdet er stabilt ser jeg ingen forskjell på om man har vært sammen 5 år og 10 eller 20 år. Om økonomien forandrer seg er det jo en annen sak. 3) Øker dere prisen på gave dersom dere f.eks er ferdig å studere og kommer i jobb? Ja, når jeg begynner å jobbe vil samboeren min nok få dyrere gaver. Han er i full jobb og gir selv 2-3 ganger så dyre gaver som jeg gir til ham. Det regner jeg ikke med jeg hadde fått om han også var student. 4) Hvor går grensen din for hva du synes er for mye å betale for en gave? Grensen går ved om gavekjøpet ditt går utover økonomien din. Jeg synes det blir feil å sette en spesifikk grense og si at f.eks. alle gaver over 3000 er altfor mye. Har man råd til det så hvorfor ikke?
Gjest gjesta Skrevet 31. mai 2006 #4 Skrevet 31. mai 2006 1.) De siste årene har jeg brukt 700-1000kr 2.) Ja, det synes jeg. Helt i starten kjøpte jeg ikke så dyre gaver 4-500 kr kanskje. 3.) Er student fremdeles, men tror ikke jeg kommer til å øke det når får meg jobb.. men hvis jeg kommer på en veldig fin gave som koster mer kan det jo hende 4.) Som student nå går grensen min ved 1000 kr. (men vi har vært sammen i 5 år, jeg ville ikke brukt så mye når vi nettopp har blitt sammen!)
Gjest Hippopotamus Skrevet 31. mai 2006 #5 Skrevet 31. mai 2006 Her i huset kjøper /lager /ordner vi i stand det vi føler for til hverandres bursdag, uavhengig av pris. Vi har kjøpt bursdagsgaver til opp mot 1000-lappen når vi har funnet noe spesielt, men har andre ganger ordnet i stand romantiske ting som ikke kostet mer enn et par te-poser, ei pakke kjeks og et telys. Det er jo ikke prisen som avgjør!
Gjest Bellatrix Skrevet 31. mai 2006 #6 Skrevet 31. mai 2006 Gaven koster så mye som du har råd til og så mye som du har lyst til å bruke på den.
Gjest -eline- Skrevet 31. mai 2006 #7 Skrevet 31. mai 2006 1) Mindre enn jeg skulle ønske jeg hadde råd til... Er utenlandsstudent og har følgelig ekstremt lite penger... Brukte i underkant av 350 kr da kjæresten hadde bursdag for noen uker siden (bok + poster-print av noen bilder vi har tatt), og synes det er vanskelig å kjøpe noe som er "billig"... Enklere å lage noe personlig (som jeg har gjort noen ganger) enn å kjøpe noe som passer som er billig nok... 2) Thja... jeg brukte vel det samme da vi hadde vært sammen i 4-5 måneder og... Ville nok brukt mer om jeg hadde hatt penger på det tidspunktet og... 3) Japp, jeg vil nok bruke mer penger når jeg faktisk har mer penger, det vil vel skje allerede neste år, skal bli godt å bli (forhåpentligvis...) norsk student igjen 4) Så lenge man har råd til å bruke de pengene på gave og ikke må kutte ut å betale strømregninga feks så synes jeg ikke det skal være tak på hvor mye penger man kan bruke... Men jeg setter bedre pris på noe jeg vet er gjennomtenkt enn noe som koster mye penger såklart (...det finnes jo gaver som er både gjennomtenkte og dyre og da... )
Gjest Miloine Skrevet 31. mai 2006 #8 Skrevet 31. mai 2006 Gaven koster så mye som du har råd til og så mye som du har lyst til å bruke på den. ← Helt enig!
Veslejenta Skrevet 31. mai 2006 #9 Skrevet 31. mai 2006 1) Hvor mye penger bruker du på en bursdagsgave til kjæresten din? Alt fra noen hundrelapper opp mot en tusenlapp. Finner jeg noe jeg vet han blir glad for, så spiller det ikke noen rolle om den koster en 100-lapp og ikke 500. 2) Har det noe å si hvor lenge dere har vært sammen? Det første året kjøpte jeg nok ikke så dyre gaver. Vi har bodd sammen noen år nå, og de litt dyre gavene er ting som vi kanskje hadde kjøpt uansett. Til jul i år kjøpte vi for eksempel DVD-spiller sammen og ga hverandre i tillegg noen dvd-filmer. DVD-spiller er noe vi hadde kjøpt i løpet av året uansett. 3) Øker dere prisen på gave dersom dere f.eks er ferdig å studere og kommer i jobb? Jeg bruker mere penger nå på gaver enn da jeg levde på studielån ja! 4) Hvor går grensen din for hva du synes er for mye å betale for en gave? Så lenge man ikke blakker seg helt, så synes jeg man kan bruke så mye man vil. I mitt tilfelle så ville en gave over et par tusen være uaktuelt, rett og slett pga den økonomiske situasjonen vi er i. Vinner jeg i Lotto, så kanskje jeg spanderer cruise til 50 000.
Blueberry Skrevet 1. juni 2006 #10 Skrevet 1. juni 2006 1) Hvor mye penger bruker du på en bursdagsgave til kjæresten din? Det varierer, men sjelden over 700,-. 2) Har det noe å si hvor lenge dere har vært sammen? Jeg hadde mindre penger i begynnelsen, så brukte kanskje bare 200,- på gaver til han, men nå er det et litt høyere beløp. 3) Øker dere prisen på gave dersom dere f.eks er ferdig å studere og kommer i jobb? Jeg kommer garantert til å bruke mer på gave til mannen min når jeg kommer i jobb. 4) Hvor går grensen din for hva du synes er for mye å betale for en gave? Sier det samme som mange andre her; har man råd til det så vær så god.
Ugla Skrevet 1. juni 2006 #11 Skrevet 1. juni 2006 Gaven koster så mye som du har råd til og så mye som du har lyst til å bruke på den. ← Ja. Og om det er noe spesiellt han ønsker seg, da strekker jeg meg gjerne litt lenger enn planlagt...
Gjest Fruktfat Skrevet 1. juni 2006 #13 Skrevet 1. juni 2006 (endret) 1) Hvor mye penger bruker du på en bursdagsgave til kjæresten din? 2) Har det noe å si hvor lenge dere har vært sammen? 3) Øker dere prisen på gave dersom dere f.eks er ferdig å studere og kommer i jobb? 4) Hvor går grensen din for hva du synes er for mye å betale for en gave? Takker for alle svar... ← 1: uff, vi bruker mye... til jul fikk han for over 5000 om jeg ikke husker feil... vi ble egentlig enige om en grense på 1000-1500, MAKS 2000. men... 2: ja, det synes jeg. og da mener jeg ikke at man skal gi fryktelig dyre gaver om man har vært sammen lenge, men at man ikke bruker veldig mye på første gaven. 3: vi har begge jobbet den tiden vi har vært sammen, så vi har hatt råd til det, hadde sikkert vært annerledes om vi begge var studenter. 4: jeg synes over 5000 er ALTFOR mye, men det bare ble sånn. det har økt for hvert år. under 2000 er mer enn nok. nå skal det sies at vi ikke kjøper noe til hverandre utenoom jul og bursdag da. og vi begge synes det er kjempemoro å få gaver! han får forresten ikke noe særlig med gaver bortsett fra fra meg, så synes jeg litt synd på ham og kjøper masse . (ja, det er ikke plass under juletreet). men jeg må jo være enig med de andre her; har du lyst (råd) har du lov! Endret 1. juni 2006 av Fruktfat
Gjest gjest1 Skrevet 1. juni 2006 #14 Skrevet 1. juni 2006 1) Hvor mye penger bruker du på en bursdagsgave til kjæresten din? Rundt 2000,- Det kan nok variere litt. Stort sett blir vi enig om en ca pris som vi kjøper for til hverandre. 2) Har det noe å si hvor lenge dere har vært sammen? Tja, det har vel egentlig det. Gavene var jo mindre før. Husker jeg brukte 500,- på føste gaven til han. Da hadde vi vært sammen et halvt års tid. Men nå har vi vært sammen snart 6 år og det kan jo ikke fortsette å stige for hvert år som går. 3) Øker dere prisen på gave dersom dere f.eks er ferdig å studere og kommer i jobb? Nå er vi studenter begge to, har det greit nok økonomisk men regner med at det blir litt romsligere når vi kommer oss i jobb. Budsjettet økes nok litt da tror jeg. 4) Hvor går grensen din for hva du synes er for mye å betale for en gave? Grensen går ved hvor mye jeg har råd til enkelt og greit. Jeg vet hvor stor inntekten min er, har oversikt over de fleste utgiftene mine og vet derfor godt hva som er til overs til å bruke til meg selv - eller til gaver. Men jeg pleier å sette av litt penger månedene før bursdagen hans slik at jeg ikke blakker meg helt den måneden gaven kjøpes inn.
Viviwoom Skrevet 3. juni 2006 #15 Skrevet 3. juni 2006 Når man er student, så er det vel ingen som forventer at man skal kjøpe så innmari dyre gaver. "Student" er jo liksom ensbetydende med blakk, det Kjæresten din forstår sikkert det. Du kan jo kjøpe en gave som ikke er så veldig dyr (men kanskje litt gjennomtenkt allikevel) også heller overlevere den i en hyggelig setting
Gjest Gjesta Skrevet 3. juni 2006 #16 Skrevet 3. juni 2006 1) Jeg gir alt fra 0- 700,- (0= hjemmelaget, men så er jeg "hobby- kunstner" og..) 2) Den første bursdagen fikk han sikkert gave for 2-300,-, etter det har det blitt billigere og dyrere gaver, alt ettersom hvilken økonomisk situvasjon vi er i. 3) Øker pris etter økonomi og hva jeg finner. 4) Jeg har vel ikke noen bestemt "øvre grense", men jeg synes gave for mer enn 2000,- er for mye nå. Hadde jeg hatt en god jobb og massevis av penger kunne jeg funnet på og bruke flere tusen, så det har jeg ingen problem med å forstå at andre gjør!
Gjest Grønn Frosk Skrevet 3. juni 2006 #17 Skrevet 3. juni 2006 Når man er student, så er det vel ingen som forventer at man skal kjøpe så innmari dyre gaver. "Student" er jo liksom ensbetydende med blakk, det ← Enig. Det er ingen som forventer så dyre gaver fra noen som studerer. Man kan finne mye fint til en billig penge.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2006 #18 Skrevet 3. juni 2006 Kommer an på, jeg har fått gaver til oppunder 2 000 kr av han, men har ikke hatt råd til å gi tilbake like dyre ting, kanskje 1000 kr + på det meste. Til bursdagen min i fjor husker jeg ikke hva jeg fikk (!? Var det Tivoliradio?), i år fikk jeg en gave til 500 - fordi det var noen bestemt jeg ønsket meg og trengte til den prisen. Hadde nok lurt litt om han brukte tusenvis av kroner på ting (gjerne datagreier, spill etc) til seg selv, mens jeg fikk en åpenlyst billig, lite gjennomtenkt gave. Ellers spiller det ingen rolle, og jeg er fornøyd. Han er veldig flink til å finne fine gaver; ring jeg ønsker meg eller liker godt. Også kjøper vi litt småting innimellom hvis vi kommer over det; noe fra Tax Free, en DVD, blomster (sjeeelden..) o.l.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå