Grethe Skrevet 18. mars 2002 #1 Del Skrevet 18. mars 2002 Jeg lurer på om det finnes noen andre som sliter litt med lysten. Jeg er gift på det femte året og synes det blir mer og mer ork med den ukentlige sexen for hver dag som går. Forholdet vårt er egentlig bra, og når vi først har sex er den også bra. Det er bare så stress å sette i gang. Har andre det sånn, eller har hatt det sånn. Råd?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2002 #2 Del Skrevet 18. mars 2002 Jeg er inne i en periode da jeg ikke orker i det hele tatt. Føler bare avsky og blir nesten på gråten når han prøver seg. Vet ikke hva hverken du eller jeg skal gjøre. Men vi er ikke alene i alle fall. Godt å høre!!! La oss bare håpe at det går over! Sara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2002 #3 Del Skrevet 19. mars 2002 Ingen av dere har lyst på sex, og blir fortvilet når partnerene prøver seg. Har dere fortalt han dette? eller tror han at dere har lyst? En sier også at når dere først har sex så er det deilig, det betyr at det i hodet problemet sitter. Jeg lurer på hva dere gjør for å få mere lyst på sex? Hvis dere hele tiden går rundt og tenker usj og æsj og orker ikke, så får dere i hvert fall ikke lyst. Hva med partnerene opp i dette? De har jo tydeligvis lyst, og da bør dere jo forsøke å finne tilbake gnisten og lysten på sex. Det er ikke noen grei situasjon for en partner som har lyst på sex heller å hele tiden bli avvist av sin kjære. Nei, tenk positivt, finn på saker som kan få gløden tilbake og la partnerene deres få litt sengehygge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 19. mars 2002 #4 Del Skrevet 19. mars 2002 Hva om dere dropper deres menn?eller vil d bli for tungt økonomisk d? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2002 #5 Del Skrevet 19. mars 2002 Sexy Sadie: SMAKK! Spikeren på hodet...12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linda Skrevet 19. mars 2002 #6 Del Skrevet 19. mars 2002 Bare et lite tips: Hvis du går på p-piller, så KAST dem. Jeg fikk mindre sexlyst når jeg gikk på pilla! Bare mindre lyst, det var ikke et ork å sette i gang. Fikk bare et mindre behov. De er nå kastet og sexlysten....WOW !!!!! Du sier at dere har deilig sex når dere først kommer igang!! Hva er problemet da?? Jeg blir i full flamme hvis jeg bare tenker på alle de deilige tingene sambo og jeg kan gjøre med og for hverandre! Men jeg er vel kanskje ikke den rette til å gi råd når jeg ikke opplever det du snakker om. Et ork å sette i gang med sex ??? Kan jeg ikke skjønne. Håper noen andre kanskje kan gi deg noen bedre råd. Lykke til!!!! Klem fra, 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2002 #7 Del Skrevet 19. mars 2002 Jeg har sagt til min elskede at jeg har en dårlig periode m.h.t sex. Ettersom jeg ikke vet hvorfor selv er det vanskelig å forklare. Har vært helt ærlig mot ham. Synes at det er litt grovt å blande dette sammen med økonomi... Jeg elsker samboeren min over alt på jord, men er ikke økonomisk avhengig av ham. Dette er rett og slett et "periode-problem" som sikkert går over. Jeg har prøvd å være innstilt på det positive med sex, men har vært sliten den siste tiden p.g.a jobb og ting som skjer i livet mitt/vårt. I blant føler jeg at han presser meg uten at det er hans hensikt. Jeg vet at han har lyst og "stresser" med å få lyst selv. Det blir helt feil. Og hvis jeg ikke vil, så kan jeg ikke ha sex. Vi snakker om dette hjemme og jeg tror at han forstår meg. Men det er vondt å ikke ha lyst/orke når man vet at det er viktig for den man er glad i. Sara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 19. mars 2002 #8 Del Skrevet 19. mars 2002 Sexlyst henger ofte sammen med overskudd. Jeg kjenner meg godt igjen. Husker tilbake til årene med småbarn, full jobb og lite nattesøvn. Var ikke mye overskudd, da nei! Tror dette er ganske vanlig og naturlig i enkelte faser i livet, enten det nå skyldes småbarn og nattevåk, eller man rett og slett har for mye å tenke på, enten privat eller i jobbsammenheng. Energien går liksom med til alt annet enn det man egentlig godt kunne tenkt seg å bruke den til... Men det går som regel over! Det kommer bedre dager, antagelig også for dere! Det jeg tror er viktig, er åpenhet overfor hverandre! Sett ord på det, så han ikke føler seg avvist og ydmyket! Si at du har liten sexlyst for tiden, men at det ikke har noe med ham å gjøre! (For det regner jeg ikke med at det har, ettersom du elsker ham over alt på jord?) Antagelig blir du bare mer stresset og mindre avslappet hvis du føler han presser deg. Prøv å få ham til å forstå at du bare trenger litt tid. At du er sliten for tiden, og rett og slett ikke orker. Ingenting dreper sexlysten mer enn hvis man kjenner forventningene og man ikke orker eller har overskudd til å innfri dem. Jeg er tilhenger av å prate om tingene, og ikke bare gjøre "som det snør". Det å snakke sammen forhindrer misforståelser, skaper bedre forståelse, og styrker uansett forholdet deres. Noe som i sin tur i hvert fall ikke er negativt for sexlysten! Klem 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2002 #9 Del Skrevet 19. mars 2002 Takk til Væren for forståelse. Der traff du gitt! Blir litt oppgitt av kommentarer som den med økonomien. Huff! Det er nok riktig som du skriver; at man vet at partneren har lyst og prøver så hardt at det bare blir håpløst. Er også enig i det med åpenhet! Utrolig viktig. Men uansett hvor mye vi prater om det så prøver han seg jo. Jeg rekker aldri å ta initativ selv. Det er nok en del av problemet... men det tar jo tid. Har snakket med ham om det, men nå venter han jo på at jeg skal ta initativet når som helst. Sara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leia Skrevet 19. mars 2002 #10 Del Skrevet 19. mars 2002 Som flere ovenfor har nevnt, har dette ofte mye med mental innstilling å gjøre. Hadde faktisk en litt beslektet situasjon, som helt sikkert kunne ha endt opp i en vondere sirkel. Men jeg synes det hjalp å tenke positivt. Sex er en enorm kilde til energi, litt på samme måte som at folk som trener mye har mer overskudd til mer trening... osv... Jenter har lett for å "bestemme seg for" at de ikke "har lyst", at de er for slitne, når sex kanskje var akkurat det de trengte! Derfor, 1: sjekk fysiske muligheter, bytt p pillemerke, etc... 2: sjerpings på holdningene, dette er deres ansvar og! Lean back, enjoy! (dette kun tatt de nevnte grunner i betraktning, selvfølgelig. Mye som ikke kommer frem her, har betydning...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2002 #11 Del Skrevet 19. mars 2002 Jeg har prøvd å tenke positivt. når jeg legger meg kan jeg til og med ha lyst på sex. Men så skjer det et eller annet og alt bare vrir seg inni meg. Jeg prøver å holde lysten ved like, men det går ikke. Er sammen med verdens snilleste gutt som både bryr seg og forstår, men det er så vanskelig å få ham til å skjønne at jeg må få ta initiativet. Jeg kritiserer ham ikke, for jeg skjønner jo så godt at han trenger sex. Det nytter altså ikke å tenke positivt akkurat nå. Og tro meg, jeg liker sex! Jeg vil ha sex også, men så skjer dette hver gang!!! Sara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grethe Skrevet 20. mars 2002 Forfatter #12 Del Skrevet 20. mars 2002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grethe Skrevet 20. mars 2002 Forfatter #13 Del Skrevet 20. mars 2002 Heisan igjen til Sara og dere andre. Føler virkelig vi er i samme båt, Sara. Det gjør veldig godt å høre om andre som har det likedan. Jeg såg det var noen som hadde foreslått å gå fra hverandre. Det synes jeg blir litt for enkelt. Det er jo han jeg ønsker å leve sammen med. Men det kan jo ha noe å gjøre med at jeg står snart ovenfor avsluttende eksamener og har et barn på 3 år. Det er også vanskelig å få seg arbeid der vi bor, så det blir mye tenking rundt det. Tror kanskje vi jenter tenker litt for mye. Jeg ser ihvertfall frem til en god påskeferie. For ca et år siden leste jeg boken til Tracey Cox "Hot sex", og den var til en utrolig hjelp. Det er en bok jeg anbefaler alle, enten sexlivet fungerer eller ei. Jaja. Klem fra Grethe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2002 #14 Del Skrevet 20. mars 2002 Takk for den Grethe! Følte en stund at det var noe skikkelig galt med meg jeg.. og det er det vel ikke. Det siste året har det skjedd veldig mye i livet vårt... huskjøp, jobbskifte osv. Jeg tenker konstant på alt som skjer rundt meg og det er vanskelig ålegge det fra seg. Når ting roer seg håper jeg at ting blir bedre! Sara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trudelutt Skrevet 21. mars 2002 #15 Del Skrevet 21. mars 2002 Jeg har vært igjennom perioder med lite lyst. Først da jeg brukte p-piller, og så etter noen år med fødsler og amming. Akkurat slik det beskrives her, godt når det skjedde, men var ikke om å gjøre å sette det igang. Det som forandret tingene hos meg var rett og slett at jeg bestemte meg for at jeg VILLE ha et godt sexliv, og det med den mannen jeg hadde levd sammen med i 15 år - samme mann som var tålmodig og forståelsesfull gjennom mine perioder. Jeg bestemte meg rett og for å tenke mer på sex! og ha mer lyst. Jeg merker på meg selv at når jeg tenker mer på sex, så plager jeg meg selv mindre med andre tøvete kjerringbekymringer som fjerner lyst - og jeg har det mye bedre!!! Hos meg sitter sexlysten først og fremst i hodet - er ikke hodet med på å ha lyst, kommer ikke lysten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grethe Skrevet 21. mars 2002 Forfatter #16 Del Skrevet 21. mars 2002 Hei hei du fra nord i landet... Takk for det du skreiv. Det gjør veldig godt å høre om andres erfaringer, spesielt når det er gode erfaringer. Jeg tror også det ligger mye i hodet - særlig på oss jenter.. Men jeg skal prøve å gjøre som du anbefalte. Vi skal på hyttetur nå i påsken da, og det er alltid gøy med nye plasser. GOD PÅSKE TIL ALLLE. Klem fra Grethe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trudelutt Skrevet 23. mars 2002 #17 Del Skrevet 23. mars 2002 Hei Grethe Håper du får en fin påske, og at lysten kommer og "tar deg". Tips for å "huske på" lysten: - Les Cupido, eller annet du måtte finne ok - dildo/vibrator er kjekt å ha - Flørt - en flørt med en annen enn partneren trenger ikke være feil dersom bonusen tilfaller partneren. - Fantaser. Alle har en eller annen fantasi som gjør en yr. - Klin! Det hadde vi glemt å gjøre oppi småbarnsstresset. det var det jeg kom på i farten. Finn det som passer for deg. Lykke til [ Dette Innlegg er endret av: trudelutt den 2002-03-24 00:53 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: trudelutt den 2002-03-24 00:56 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melian Skrevet 24. mars 2002 #18 Del Skrevet 24. mars 2002 Hei! Jeg har et annet GODT råd om det er fordi "det har gått for lenge i forholdet/overskudd" problem: Sett av tid! til å være sammen (MÅ gjøres og MÅ gjennomføres) Dette er kjempegodt, og det er ikke meningen å ha sex hver gang man setter av slik tid, men rett og slett for å pleie forholdet (og seg selv) Det viktige er å gjøre noe sammen; gå tur, gå på kino/resturant, massere føttene til hverandre, sette seg ned sammen i sofaen inntil hverandre med hver sin kopp rykende te.. osv. Da vil jeg garantere at sexlysten vil øke (om det ikke er fysiologiske årsaker til dette da)12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå