Gjest Gjest_pia_* Skrevet 31. mai 2006 #1 Skrevet 31. mai 2006 Jeg skal lage cd plater til vårt bryllup og tenger ideer til sanger. Det være seg pop,swing,jazz,gammeldans,rnb, osv. det er bare å komme med forslag
-Tone- Skrevet 31. mai 2006 #2 Skrevet 31. mai 2006 Flott at du startet denne trådent! Vi skal også gjøre dette, så denne skal jeg følge med på.
yvoesp Skrevet 31. mai 2006 #4 Skrevet 31. mai 2006 Da vi giftet oss brukte vi cd`er som bordkort. Riktignok med coveret også. Vi valgte ut 10 sanger (like mange sanger som år vi hadde vært sammen). Vi delte cd`ene inn i 4 kategorier: yngre kvinner, eldre kvinner, yngre menn, eldre menn. Dermed ble det litt forskjellig musikk for de enkelte aldersgrupper + ikke identiske cd`er til par. Èn sang gikk igjen på alle og det var "sangen vår". Ellers valgte vi musikk ut fra hva som var populært i løpet av de ti årene vi hadde vært sammen, og ut ifra hva vi to hadde hørt mye på i denne perioden. Ikke helt det du spurte om, men..
Gjest a. Skrevet 31. mai 2006 #5 Skrevet 31. mai 2006 Da vi giftet oss brukte vi cd`er som bordkort. Riktignok med coveret også. Vi valgte ut 10 sanger (like mange sanger som år vi hadde vært sammen). Vi delte cd`ene inn i 4 kategorier: yngre kvinner, eldre kvinner, yngre menn, eldre menn. Dermed ble det litt forskjellig musikk for de enkelte aldersgrupper + ikke identiske cd`er til par. Èn sang gikk igjen på alle og det var "sangen vår". Ellers valgte vi musikk ut fra hva som var populært i løpet av de ti årene vi hadde vært sammen, og ut ifra hva vi to hadde hørt mye på i denne perioden. Ikke helt det du spurte om, men.. ← My idea exactly - bare at vi skal spille inn selv (er musikere). Brukte du vanlige plastcovere? Vi tenkte å trykke opp fine coveret med bilde av oss selv på, en sånn papp-lomme liksom, men klarer ikke å finne ut hvor man får gjort det. Har du noen tips kanskje?
Angelfairy Skrevet 1. juni 2006 #7 Skrevet 1. juni 2006 prøv med "how beautifull" med Twila Paris.. den er kjempe fin....
Augustbrud02 Skrevet 2. juni 2006 #8 Skrevet 2. juni 2006 Her finner du masse tips: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=112772
yvoesp Skrevet 2. juni 2006 #9 Skrevet 2. juni 2006 My idea exactly - bare at vi skal spille inn selv (er musikere). Brukte du vanlige plastcovere? Vi tenkte å trykke opp fine coveret med bilde av oss selv på, en sånn papp-lomme liksom, men klarer ikke å finne ut hvor man får gjort det. Har du noen tips kanskje? ← Kjøpte "blanke cd`er og covere på Clas Ohlson + slike ark som man får kjøpt til å klistre på cd`er. På cd-arket tok vi blå bakgrunn, hadde bilde av oss + tekst hvor datoen vi ble sammen sto + dato og anledning bryllupet. På coveret: brukte vanlige ark i en matchende farge til cd- fargen. Her noterte vi hvilke sanger cd`en inneholdt på baksiden- & på fremsiden navnene til de enkelte gjestene. Litt annet selskap: arrangerte 30 års dag for min mann og søster i felleskap. Da lastet vi ned masse musikk til cd`er & lånte dj- utstyr. Det funket virkelig bra. I bryllupet vårt hadde musikerne en grense hvor de spilte til kl. 02.00, og m.t.p. 30 års festen var det greit å kunne ha musikken gående helt til gjestene gikk.. :o) Forresten: da jeg kjøpte de arkene som er beregnet til cd`er kjøpte jeg også en "dings" som man la cd`en og arket på slik at de kom på rett plass.. Til det hørte det til en cd med "instruksjoner". Ta deg en tur til Clas Ohlson e.l. og spør der. Cd`er som bordkort ble populært hos våre gjester og fikk kun positive tilbakevendelser om dette.
marsy Skrevet 3. juni 2006 #10 Skrevet 3. juni 2006 Hm, jeg ville ha hatt med dansbar musikk som passer for alle aldre. Veldig lurt å se an hvem gjestene er : er de fleste rundt 25-30 eller rundt 50 år f.eks.? Hos oss er nesten alle gjestene mellom 25-35, derfor satser vi på musikk fra 80-tallet for det meste. Synes det er vanskelig å plukke ut sanger for andre. Vi vil plukke sanger vi synes er bra festmusikk, og sanger som betyr noe for oss, og forhåpentligvis passer for gjestene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå